Toon posts:

Integrated graphics ipv NVIDIA

Pagina: 1
Acties:

• JPeetjuh
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 08-01-2018
Heren tweakers,

Onlangs een vet gaaf nieuwe laptop gekocht met een mooi i7-processortje en een leuk NVIDIA-kaartje, alleen loop ik tegen het probleem aan dat spellen altijd de integrated graphics pakken van de i7. Heb wat pogingen gedaan het te verhelpen:
  • In het NVIDIA-configuratiescherm, bij Manage 3D settings => tabje "Global settings", de preferred graphics processor ingesteld op High-performance NVIDIA-processor. Ook heb ik bij het tabje "Program settings" de .exe van één van m'n spellen ingesteld op wederom de High-performance NVIDIA-processor.

Dit maakte niks uit. De FPS blijft op 4 à 5 hangen.
  • De display adapter van de integrated graphics uitgeschakeld. Na een reboot sloeg de NVIDIA-kaart aan, maar met een resolutie van 640x480. De laatste drivers (opnieuw) geïnstalleerd, maar ook dit hielp niet. GTA IV wil niet eens opstarten, geeft een fatal error.
De BIOS herkent de kaart prima en Windows geeft aan dat de kaart prima functioneert.

Als iemand een oplossing weet, dat hoor ik ´t graag!

p.s.
Correct, ik had het hier ook al gepost, maar dat was meer een zijdelingse constatering. Nu is het daadwerkelijk een probleem waar ik niet uit kom.

• psychoclown
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een probleem/vraag betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• MonkeySee89
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 16:25
Misschien is het makkelijker om je systeemspecs vrij te geven helemaal.
En anders kan je deze vraag misschien bij VB stellen of door een mod laten overzetten.

• EcoR
  • Registratie: juli 2008
  • Niet online
Heb je wel in je bios ingesteld dat hij altijd voor de Nvidea-kaart moet gaan ipv voor de integrated kaart? Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een desktopje van Fujitsu-siemens. Uiteindelijk moet ik in de bios aangeven dat de integrated kaart gewoon uitgeschakeld moest worden en hij de losse kaart moest aanspreken.

• JPeetjuh
EcoR schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:40:
Heb je wel in je bios ingesteld dat hij altijd voor de Nvidea-kaart moet gaan ipv voor de integrated kaart? Ik heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een desktopje van Fujitsu-siemens. Uiteindelijk moet ik in de bios aangeven dat de integrated kaart gewoon uitgeschakeld moest worden en hij de losse kaart moest aanspreken.
In mijn BIOS kan ik dat helaasch niet instellen. Voorkeur niet instelbaar, volledig uitschakelen ook niet mogelijk.

Volledige specs:
- XXODD laptop, XNi7110.
- Intel Core i7 620M (2,66GHz/3,33GHz, 4MB, geïntegreerde HD graphics).
- 8GB DDR3 geheugen (2x 4GB)
- 120GB SATA Solid State Drive G1 van Team.
- Chipset Intel HM55.
- Videokaart: nVidia GeForce GT330M 1GB GDDR3.

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:21
Heb je zowel de Intel Video driver als de Nvidia driver geinstalleerd?
Daarnaast ook nog je chipset drivers?

Verder zou ik eens kijken wat je als MAIN Videocard hebt geselecteerd in Windows.
Dit kan je zien onder Control Panel-->Display-->Change Adapter Settings.

Daar zou je moeten vinden welke adapter hij kiest voor je main display. Dit zou moeten zijn die van Nvidia.

Anders zou ik je adviseren om contact op te nemen met XXODD zelf.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-04 11:09

• JPeetjuh
Wylana schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 10:49:
Heb je zowel de Intel Video driver als de Nvidia driver geinstalleerd?
Daarnaast ook nog je chipset drivers?
Ondanks dat ik durf te zweren dat ik die heb geïnstalleerd, voor de zekerheid heb ik de drivers-CD er weer bij gepakt om ze opnieuw te installeren. Maakt geen verschil ben ik bang.
Verder zou ik eens kijken wat je als MAIN Videocard hebt geselecteerd in Windows.
Dit kan je zien onder Control Panel-->Display-->Change Adapter Settings.

Daar zou je moeten vinden welke adapter hij kiest voor je main display. Dit zou moeten zijn die van Nvidia.
Nope, dit is die van de integrated graphics. Ik zie ook niet een optie om deze te wijzigen.
Anders zou ik je adviseren om contact op te nemen met XXODD zelf.
Dat begint inderdaad wel een realistische optie te worden ja. Ik dacht dat ik gewoon iets miste, het niet snapte of verkeerd deed, maar... kan dit de hardware zijn dat gewoon niet goed functioneert? Of dat de twee stiekem niet samen kunnen werken?
Grappig. Ik krijg een foutmelding.

Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten.

Deze melding kreeg ik zowel voor als nadat ik de display drivers opnieuw geïnstalleerd had.

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik weet niet of het ook op jouw laptop van toepassing is, maar ik herken het probleem. Ik heb het zelf ook gehad met een Sony Vaio laptop die een switch had voor speed/stamina. Wat de switch deed, was de maximale kloksnelheid verminderen en de videokaart omswitchen naar de integrated graphics ipv de Nvidia-kaart. Ookal stond de switch op stamina, dan was de Nvidia kaart gewoon zichtbaar in apparaatbeheer.

Xbox360 gamerprofile

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-04 11:09
Whoops de drives die ik had gelinked zijn specifiek voor Asus notebooks soz, je moet even door het menu de juiste keuzes maken:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Zelf had ik vorige week een schone windows install gedaan en de normale nvidia drivers geinstalleerd waardoor die niet switcht.

• JPeetjuh
Calvin&Hobbes schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:34:
Whoops de drives die ik had gelinked zijn specifiek voor Asus notebooks soz, je moet even door het menu de juiste keuzes maken:

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Zelf had ik vorige week een schone windows install gedaan en de normale nvidia drivers geinstalleerd waardoor die niet switcht.
De goeie drivers had ik gelukkig wel gepakt. Ik heb zelfs de applet geprobeerd van NVIDIA die het detecteert. Deze vertelde me twee drivers te installeren - één voor de NVIDIA-kaart en eentje voor de i7. Deze laatste driver gaf een error met dat hij geen compatibele hardware kon vinden.

Ik ga contact opnemen met de mensen van XXODD, eens zien wat zij kunnen betekenen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee