Heren tweakers,
Onlangs een vet gaaf nieuwe laptop gekocht met een mooi i7-processortje en een leuk NVIDIA-kaartje, alleen loop ik tegen het probleem aan dat spellen altijd de integrated graphics pakken van de i7. Heb wat pogingen gedaan het te verhelpen:
Als iemand een oplossing weet, dat hoor ik ´t graag!
p.s.
Correct, ik had het hier ook al gepost, maar dat was meer een zijdelingse constatering. Nu is het daadwerkelijk een probleem waar ik niet uit kom.
Onlangs een vet gaaf nieuwe laptop gekocht met een mooi i7-processortje en een leuk NVIDIA-kaartje, alleen loop ik tegen het probleem aan dat spellen altijd de integrated graphics pakken van de i7. Heb wat pogingen gedaan het te verhelpen:
- In het NVIDIA-configuratiescherm, bij Manage 3D settings => tabje "Global settings", de preferred graphics processor ingesteld op High-performance NVIDIA-processor. Ook heb ik bij het tabje "Program settings" de .exe van één van m'n spellen ingesteld op wederom de High-performance NVIDIA-processor.
Dit maakte niks uit. De FPS blijft op 4 à 5 hangen. - De display adapter van de integrated graphics uitgeschakeld. Na een reboot sloeg de NVIDIA-kaart aan, maar met een resolutie van 640x480. De laatste drivers (opnieuw) geïnstalleerd, maar ook dit hielp niet. GTA IV wil niet eens opstarten, geeft een fatal error.
Als iemand een oplossing weet, dat hoor ik ´t graag!
p.s.
Correct, ik had het hier ook al gepost, maar dat was meer een zijdelingse constatering. Nu is het daadwerkelijk een probleem waar ik niet uit kom.