Toon posts:

Asus Nvidia 460 GTX artifacts Firefox 4.0 beta.

Pagina: 1
Acties:

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ongetwijfeld zullen er genoeg andere topics over artifacts en Nvidia kaarten zijn geweest echter het probleem wat ik gisteren tegenkwam heb ik nog niet in andere topics kunnen vinden dus vandaar even deze post of iemand ook hetzelfde tegengekomen is. Enfin gisterenavond had ik een hele tijd youtube filmpjes zitten kijken waarna ik voor het slapen gaan nog even op uitzending gemist ging kijken, en ik toen tegelijkertijd IE 8 en Firefox 4.0 beta had open staan. Toen ik het kleinere beeldschermpje wilde gaan vergroten kreeg ik opeens artifacts in het scherm en een melding dat de Nvidiadriver ermee gestopt was en opnieuw opgestart was maar beide browsers niet meer reageerden. Althans Firefox 4.0 beta kreeg ik zelfs niet meer gewoon afgesloten terwijl dus Windows zelf wel gewoon reageerde en ik de pc op de normale manier weer opnieuw kon opstarten echter het probleem bleef.

Ik heb dus Asus Smartdoctor erbij lopen die in eerste instantie een vage melding gaf dat de fan gestopt zou zijn van de videokaart waarna ie vlak erna weer zei dat de kaart oke was, en ik ook kon zien dat de fan gewoon draaide. Verder was de temperatuur van de kaart nog geen 35 graden dus een temperatuurs probleem leek mij sowieso al sterk omdat ik verder alleen die 2 browsers open had en zelfs geeneens games speel. Vandaag de pc weer opgestart en tot nu toe geen probleem ontdekt en dus exact hetzelfde met beide browsers en zelfde programma gemist opgestart en geen probleem, dus nu vraag ik mij af wat dit was. Hardwarematig wil ik gewoon even gaan uit sluiten en enigste wat ik mij hierbij dan kan bedenken is dat er misschien iets niet helemaal fris is met het videogeheugen, echter weet ik niet of dit dan pas na langere tijd kan ontstaan.

Nu zit ik mij ook af te vragen of dit een compatibiliteitsprobleem kan zijn met die Firefox 4.0 beta die het voorheen wel normaal deed en het gisterenavond de eerste keer was dat ik opeens zoiets geks heb meegemaakt. Erbij te vermelden dat stukjes van zowel IE als Firefox in de desktop bleven hangen en pas na een reset weer weg waren, dus een erg vaag iets waarbij wel te vermelden dat ik de laatste Nvidiadriver geinstalleerd heb. Ook dingen als een te zwakke of slechte voeding is geen sprake van zoals je kan zien hieronder in de systeemspecs, en dingen als kabeltjes niet aangesloten is ook geen sprake van dus dat kan al allemaal uitgesloten worden. Er is dan wel een nieuwe beta driver van Nividia maar daar ben ik zelf nooit zo kapot van om een beta driver te gaan gebruiken, en ik zoiets heb van dat je dan net problemen nog kan verwachten.

Enfin ik hoop dat er mensen zijn die misschien tips hebben en zelf misschien ook zoiets vaags ondervonden hebben maar het mij in eerste instantie erom gaat dat het hardwarematig uitgesloten kan worden dat er iets mis is. Tot slot ook nog wel belangrijk erbij te vermelden dat ik via Asus Smartdoc de gpuclock op 800 Mhz gezet heb omdat ie standaard maar op iets van 675 Mhz draaide, waarbij ik verder niks van Voltagetweaks gedaan heb en deze op 0.975 staat. Evenzogoed werkte dit tot gisteren dan gewoon normaal en zoals ik al eerder schreef blijft de temperatuur idle rond de 35 graden hangen en onder stress hooguit piek 55 graden.

Mijn systeemspecs :

Intel Core i7 930 cpu
Corsair H70 cpu waterkoeling
Asus ENG460 GTX, Nvidia 460 GTX, 768 Mb GDDR5
Asus P6X58D Premium moederboard
Creative Soundblaster X-Fi XtremeMusic geluidskaart
Corsair Dominator 1600 Mhz DDR3, XMP, 3 x 2 Gb
Corsair HX750, 750 watt voeding
Intel X25-M 80 Gb SSD 2x in raid-0
Western Digital Caviar Black 1 Tb, 64 Mb cache, s-ata 6 Gb harddisks 2 x
Windows7 Home Premium 64bit OS

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee