Toon posts:

ZeniMax eigenaren van Splash Damage?

Pagina: 1
Acties:

• Florisjuh
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 21-03-2018
Geachte Redactie,

In dit artikel vermelden jullie dat ZeniMax eerder de studio Splash Damage gekocht heeft. Hier kan ik echter niets over vinden. Splash Damage ontwikkeld wel een spel voor ZeniMax-dochter Bethesda Softworks maar is voorzover bij mij bekend nog steeds een onafhankelijke ontwikkelaar.

De volgende tekst op de SD website (www.splashdamage.com) lijkt dit te confirmeren:
Based in London, England, Splash Damage Ltd is an independently-owned game developer that created the critically acclaimed Wolfenstein: Enemy Territory for id Software and most recently developed the #1 PC hit Enemy Territory: QUAKE Wars. The studio has won over 100 awards and nominations from publications across world and was named Best Independent Developer at the Develop Industry Excellence Awards 2008. Founded by Paul 'Locki' Wedgwood in 2001 with key members of the mod-making community, Splash Damage is currently working on BRINK with Bethesda Softworks.

• Jan Laros
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-09 12:15
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een aanpassing in de tekst gedaan. Bedankt voor je bijdrage :).

LinkedIn

• arnoudwokke
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 24-09 09:23

arnoudwokke

Redacteur
?

In het artikel staat:
Zenimax kocht eerder onder andere de ontwikkelstudio id Software en verzekerde zich via een samenwerkingsverband van de diensten van Splash Damage.
Samenwerken is niet hetzelfde als overnemen. Daarmee neem ik aan dat je gelijk hebt en dat Splash Damage onafhankelijk is. Maar dat bijt imho dus niet met de tekst van het artikel :)

• Jan Laros
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 24-09 12:15
Dat is de aangepaste versie van de tekst, Arnoud :).

LinkedIn

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee