Toon posts:

G1 gecrashed, sms'jes te redden?

Pagina: 1
Acties:

• maximalius
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 12-02-2011
Dag,
Sinds ruim een jaar gebruik ik met veel plezier mijn G1 (behalve dan de netwerk problemen van t-mobile). Na een vastloper gister weigert de g1 echter op te starten, ik krijg het G1 logo en het android logo en daarna is het klaar. De middag daarvoor begon mijn batterij opeens snel leeg te lopen. Ik heb geprobeerd:
- aan de computer
- aan de stroomkabel
- met sim & zonder sim
- soft reset
De conclusie van een paar uur zoeken op internet is: hopelijk werkt een hard reset (en anders is ie kaduuk). Nou is het voordeel van de G1 dat alle contacten etc. gewoon op internet staan, dus daarover geen zorgen, maar ik zou wel gedeprimeerd raken als ik al mijn smsjes kwijt zou zijn. Recovery van deze smsjes lijkt alleen mogelijk als je van te voren een backup hebt gemaakt (wat ik niet heb). De service van t-mobile is: lever hem maar in en we kijken er naar maar je data ben je kwijt.
Heeft iemand nog een idee? Alsjeblieft? Pretty pretty please? :?

Dank

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 20-09 17:03
Mosterd na de maaltijd: App SMS Backup. Verstuurd je smsjes automatisch per e-mail naar je gmail account.

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• maximalius
De ironie is dat vorige week een harde schijf gecrashed is, ik heel blij was dat ik daar een backup van had en net deze week dacht, eigenlijk moet ik mijn smsjes backuppen..... :( En daar blijken inderdaad goede apps voor te zijn.....

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 11:04

SeatRider

Hips don't lie

Die vraag werd ook al in een ander topic gesteld, maar hoe kunnen je SMSjes zo belangrijk zijn? Dat is toch alleen maar "ja ik kom wat later"? Bewaar je ook transscripts van je telefoongesprekken? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Het zijn vooral de mmsjes die interessant zijn ;)

• maximalius
Het merendeel van de sms'jes is idd van dat niveau, maar ik was laatst mijn lijst aan het doornemen (zeker omdat je ze in de g1 geordend per persoon hebt) en met sommige mensen met wie ik veel contact heb, lijkt het bijna een een dagboek in korte berichten.

• The_Double
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-03 21:34
Probeer hem via adb aan je pc te hangen, dan kan je misschien het database bestand wat je smsjes bevat kopiëren, en later terugzetten. ADB start al vrij vroeg in het booten, dus misschien werkt dat. Je zal zelf even moeten googlen waar dat bestand staat.

• maximalius
Dank voor de tip. Ben aan het stoeien met adb, maar krijg geen contact met de g1. Windows herkent wel een usb verbinding, maar zowel met normaal opstarten, als opstarten naar het bootloader plaatje (driehoek met uitroepteken naast telefoon) levert geen resultaat (error: device not found). Ik ben niet bekend met adb maar ik neem aan dat dit betekend einde oefening? Of is er nog hoop?

• Tenshu
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Wanneer de telefoon uit staat. Wat gebeurd er als je op home-knop + power-knop tegelijk ingedrukt houdt?
En het zelfde geldt voor de camera-knop + power-knop?

• maximalius
Telefoon is terug naar T-Mobile. Toen ik vroeg of het mogelijk was om de smsjes kreeg ik als reactie: daar beginnen we niet aan.... Nou ja, voor zover klantvriendelijkheid (laat staan klantenservice). Hoe dan ook, dank voor de tips. Het heeft niet mogen helpen.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee