• ThaRealKnuf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 15:44
Zojuist is mijn nieuwe htpc gearriveerd _/-\o_

Aansluiten op TV lijkt een probleem te gaan worden. HTPC heeft DVI, VGA en HDMI uitgang, maar de TV slechts een SCART ingang. Is dat te realiseren? Ik kan er nergens een kabel/kastje voor vinden (wel andersom: scart naar hdmi)

Als het niet kan bestaat, is er geen man over boord, TV is aan vervanging toe, maar voor het zover is, zou het wel prettig zijn als ik er iets mee kan :)

Verwijderd

Laat dit soort dingen maar achterwege.

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 09-10-2010 15:09 ]

• ThaRealKnuf
Iets aardiger mag ook wel...

[ Voor 92% gewijzigd door FeaR op 09-10-2010 15:14 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02 20:49
Braveheart schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:50:
mijn hemel... Klik dan ook de resultaten aan en lees dan dan het allemaal over scart naar hdmi gaat, niet andersom...

Iemand die hier wel verstand van heeft?
waarschijnlijk hebben mensen nu al geen zin om antwoord te geven.

Verwijderd

Braveheart schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:50:
mijn hemel... Klik dan ook de resultaten aan en lees dan dan het allemaal over scart naar hdmi gaat, niet andersom...

Iemand die hier wel verstand van heeft?
Waarom zou ik voor jou gaan lezen op verschillende pagina's? Als je dat zelf eerst had gedaan dan had je hier geen vraag hoeven te stellen. Bovendien zeg je zelf in je topictitel HDMI naar SCART. Dus volgens mij had je dan, indien je zelf gezocht zou hebben, dezelfde resultaten gekregen.

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:11
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:53:
[...]

Waarom zou ik voor jou gaan lezen op verschillende pagina's? Als je dat zelf eerst had gedaan dan had je hier geen vraag hoeven te stellen. Bovendien zeg je zelf in je topictitel HDMI naar SCART. Dus volgens mij had je dan, indien je zelf gezocht zou hebben, dezelfde resultaten gekregen.
en volgensmij zitten er wel zeker zinvolle resultaten in die google. echter heeft TS gewoon niet goed gelezen..

TS dit is al je zoveelste topic met een vraag, een beetje vriendelijker mag ook wel. Iedereen probeert je hier gewoon te helpen;)

[ Voor 11% gewijzigd door ErgoStijn op 09-10-2010 14:56 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

Braveheart schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:42:
Aansluiten op TV lijkt een probleem te gaan worden. HTPC heeft DVI, VGA en HDMI uitgang, maar de TV slechts een SCART ingang. Is dat te realiseren? Ik kan er nergens een kabel/kastje voor vinden (wel andersom: scart naar hdmi)
Dat kabels bestaan wil nog niet zeggen dat ze werken. SCART naar HDMI in één kabel is gewoon niet mogelijk. SCART is analoog en HDMI is digitaal. Er zal dus altijd een converter tussen moeten om van een analoog naar een digitaal signaal te gaan. En dat is ook meteen het antwoord op je vraag. Er moet een converter tussen en aangezien je van digitaal naar analoog wilt zal dit haast niet te vinden zijn. Want je wilt precies de andere kant op dan normaal de vraag is.

En als je dan nagaat dat voor een goede SCART naar HDMI-converter al makkelijk 150 euro wordt gevraagd zou ik er geen tijd en geld in steken, maar snel de nieuwe TV kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• job
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

vga naar scart is makkelijker (beiden analoog) en goedkoper (aan onderdelen). Daar zou je ook nog eens naar kunnen googlelen. Het staat me bij dat als je een ati kaart hebt dat je het ook zelf vrij eenvoudig een kabel kan maken om een voor een scart ingang begrijpelijk signaal te maken.

• ThaRealKnuf
stijnovinchi schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:56:
[...]

en volgensmij zitten er wel zeker zinvolle resultaten in die google. echter heeft TS gewoon niet goed gelezen..

TS dit is al je zoveelste topic met een vraag, een beetje vriendelijker mag ook wel. Iedereen probeert je hier gewoon te helpen;)
Helder en goed punt. Ik reageerde te fel.

Ik heb een paar zaken gevonden, maar het zijn niet echt oplossingen voor mijn probleem:

Zoiets zou het moeten zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.twinner.com.tw/customer/yselec/Product/HDMI-SCART-B.jpg

Helaas (nog) geen shop gevonden met zoiets.

• ThaRealKnuf
FeaR1986 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:13:
[...]

En als je dan nagaat dat voor een goede SCART naar HDMI-converter al makkelijk 150 euro wordt gevraagd zou ik er geen tijd en geld in steken, maar snel de nieuwe TV kopen.
Helder... Dan gaan we die TV maar eens uitzoeken.
job schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:15:
vga naar scart is makkelijker (beiden analoog) en goedkoper (aan onderdelen). Daar zou je ook nog eens naar kunnen googlelen. Het staat me bij dat als je een ati kaart hebt dat je het ook zelf vrij eenvoudig een kabel kan maken om een voor een scart ingang begrijpelijk signaal te maken.
Goed plan voor de time-being.
Edit: die zijn te kust en te keur te krijgen

[ Voor 40% gewijzigd door ThaRealKnuf op 09-10-2010 15:22 . Reden: toevoeging verkrijgbaarheid ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-02 02:11

FeaR

In GoT we trust

Braveheart schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:16:
[...]Zoiets zou het moeten zijn:
[afbeelding]

Helaas (nog) geen shop gevonden met zoiets.
Ziet er leuk uit, maar neem maar van me aan dat het net zo goed werkt als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.validom.de/gallery/albums/userpics/fun/sonst/EthernetKiller.jpg

Dergelijke kabels zijn er in overvloed:
VGA - HDMI, HDMI - Component, en ga zo maar door. Het kabeltje is fysiek zeker te maken, maar werken zal het gewoon niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• job
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Braveheart schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:17:
Goed plan voor de time-being.
Edit: die zijn te kust en te keur te krijgen
Koop niet zomaar een. Grote kans dat hij niet werkt.
Als jij een ati kaart hebt kan je dit eens doorlezen: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

• ThaRealKnuf
LOL @ FeaR1986

Duidelijk verhaal. Ik denk dat het dan simpelweg een modernere TV wordt.
Dank voor de hulp!
Pagina: 1