• Clavat
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 07:24
Ik heb een opstelling staan:
server met 2 netwerk kaarten
1 netwerkkaart komt internet op binnen een 192 adres
en de andere netwerkkaart gaat naar een switch 10 adres.
als ik op die switch ind andere systemen aansluit krijgen deze internet via de server en de hele mikmak.

De server is server 208 r2 met:
ad
dhcp
dns
router

nu wil ik op die switch een draadloze router hangen zodat ik ook laptops draadloos aan mijn domein kan hangen..
echter als ik de router insteek op de switch kan ik via mijn server niet in het menu van de router komen??

nu is mijn vraag hoe moet ik de router gaan instellen ( d-link dir 635) zodat ik deze kan gebruiken in mijn domein?

ik heb al vanalles gezocht maar niets gevonden

PSN: McMillan0984

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

Jimster

A State of Trance

Standaard kan je vanaf de WAN zijde niet het menu in komen, dat is wat je probeert denk ik. Je hebt de swich denk ik op de WAN poort van je router aangesloten? Je router ziet de WAN poort als 'het internet' dus dat deel is dichtgetimmerd (logisch, anders zouden veel routers gewoon via het internet bereikbaar zijn).
Sluit een PC of Laptop dmv een kabel aan op de router op de LAN poorten dan kan je 'm instellen.
Overigens kan je je wifi router beter instellen als access point, mocht dat mogelijk zijn.

• Clavat
nee hij zit niet aangesloten op de wan poort die fout heb ik niet gemaakt
ik sluit hem gewoon aan via poort 1 ofzo..

• gulie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 16:56
wat er al gezecht word, aansluiten op een LAN poort, en ook even kijken in de handleiding van de router wat het IP is, want mogelijk staat deze standaard ook op DHCP en heeft de router een vast IP en dan kan je er niet goed bij als je DHCP van windows anders is al de router.

Mocht je de server herstarten met de router er aan en staat DHCP aan dan zal windows wel automatie zijn DHCP uit zetten. dan kan je bij de router, en die instellen, DHCP uit zetten en dan de DHCP server weer herstarten. In plaats van herstarten van de server kan je ook DHCP uitzetten en de IP adressen vernieuwen. maar weet niet hoe veel je met een domein doet.

Ander oplossing is om hem aan een PC te hangen en dan daar alles in te stellen om hem vervolgens in het netwerk te zetten.

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Clavat
ik heb hem ertussen als een acces point.
echter nu maak ik dus verbinding met een willekeurige laptop draadloos en deze krijgen geen internet.

moet ik nog wat instellen bij de server?
en ja de kabel zit in de LAN poort

[Voor 63% gewijzigd door Clavat op 09-10-2010 14:44]

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Clavat schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:33:
ik heb hem ertussen als een acces point.
echter nu maak ik dus verbinding met een willekeurige laptop draadloos en deze krijgen geen internet.

moet ik nog wat instellen bij de server?
en ja de kabel zit in de LAN poort
Krijgt je laptop wel een ip adres van de DHCP op je server? Of heb je de DHCP server van de router aan laten staan ....

• Clavat
nee deze krijgen allemaal gewoon een ip van de dhcp server
dhcp op de router heb ik uitgeschakeld.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:48
Clavat schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:01:
nee deze krijgen allemaal gewoon een ip van de dhcp server
dhcp op de router heb ik uitgeschakeld.
/edit: nvm, was al gezeged

[Voor 21% gewijzigd door Nielson op 09-10-2010 15:45]

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
In feite zou het accesspoint (je gebruikt als het goed is geen router) slechts een verlengstuk van je LAN moeten zijn. Dingen die je kunt controleren:
- Weet je zeker dat de DHCP-server op de router uit staat?
- Weet je zeker dat een draadloze laptop een IP-adres + default gateway + DNS-servers van je server krijgt?
- Heb je geen duplicate IP-adres? (server / router)
- Als je de ipcponfig/all van een bedraad station en een draadloos station vergelijkt, zijn dan alle zaken behalve het feitelijke IP-adres identiek?
- Zit het IP-adres van de router wel in je LAN-range?

• Clavat
Weet je zeker dat de DHCP-server op de router uit staat? ja
- Weet je zeker dat een draadloze laptop een IP-adres + default gateway + DNS-servers van je server krijgt? ja
- Heb je geen duplicate IP-adres? (server / router) ja
- Als je de ipcponfig/all van een bedraad station en een draadloos station vergelijkt, zijn dan alle zaken behalve het feitelijke IP-adres identiek? ja
- Zit het IP-adres van de router wel in je LAN-range? ja

• gulie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 16:56
Kan je draadlos wel bij de server komen ? en wat gebuurt er als je een ping doet naar een website zowel op naam als op IP adres ?

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• Clavat
oke ik heb hem zover dat hij het doet maar hie kan het dat ik alle computers cq laptops een voorkeur dns moet geven van de server?
kan ik hier iets aan doen?

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-07 14:54
Volgens mij kun je alle DNS-configuratie van de werkstations regelen in de DHCP-server op de server.

• Clavat
oke wat doe ik daar verkeerd dan want normaliter zou deze moeten werken

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee