Toon posts:

Vreemde plaatsing categorie 'Decoders'

Pagina: 1
Acties:

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 27-09 08:35
Mijnsinziens staat de Pricewatch-categorie Decoders op een nogal vreemde plaats. Deze productcategorie met DVB-decoders staat namelijk onder Audio en Video > Blu-ray en DVD. De productcategorie is in dit tijdperk van digitale tv toch geen onbelangrijke, maar is onder Blu-ray en DVD toch zeer slecht vindbaar. De logica hierachter ontgaat mij ook totaal.

Hoe denken jullie hierover?

• ERIKvanPAASSEN
Heeft niemand hier dan iets over te zeggen? :O

• Kraan
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 25-06 16:38

Kraan

Veteraan
Tja, we hebben er even geen andere plek voor. En voor een eigen categorie op de mainpage is het niet belangrijk genoeg.

Omdat de specificaties van decoders sterk overeen komen met die van blu-ray en dvd (alleen gaat het signaal via een kabel in plaats van een schijfje :)), staat hij hieronder. Het liefst hebben we een mooie verzamelnaam voor deze categorie.

De zomerhit van 2011 is Slagroom! Want wie houdt er niet van spuiten?

• ERIKvanPAASSEN
Maar past hij dan niet veel beter onder Televisies, aangezien die kastjes bedoeld zijn om televisie te kunnen kijken? Want afgezien van de kabel waarmee het kastje aangesloten wordt, zijn er nauwelijks overeenkomsten met blu-ray en dvd. Dat zijn spelers die eigen media afspelen, terwijl decoders broadcast-media ontvangen.

Met een televisie heeft het toch eigenlijk ook wel grote verschillen, als ik er nu zo over denk. :P

[Voor 14% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 15-10-2010 15:53]

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Persoonlijk zou ik decoders onder geen categorie willen zien. Uiteindelijk is het namelijk geen televisie (wel ontvanger) en ook geen blu-ray of dvd speler.

Wat mijn inziens wel zou kunnen is het vallen onder Audio & Video, net zoals decoderkaarten (voor de PC) onder Overige Hardware vallen.

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:33
Gewoon onder Audio & Video een categorie genaamd Decoders?

• Kraan

Kraan

Veteraan
onder Audio & Video een categorie genaamd Decoders?
Dat is geen optie. De 'hoofdcategorieën' welke direct op de frontpage van de Pricewatch te zien zijn, moeten relevant genoeg zijn om hier te staan. Dit wordt bepaald op basis van marktcijfers, bezoekercijfers, trends en beschikbare content. Decoders krijgt op basis hiervan een (veel) te lage prioriteit voor deze plek en moet elders onder geschaard worden. Een minder zwaarwegend argument is dat we vanwege de usability voorzichtig zijn met extra 'regels' toevoegen, wat gebeuren zou met Audio & Video als we Decoders hier een eigen plek onder geven. Vooral op een beperkte resolutie van bijvoorbeeld een laptop/tablet of andere nog kleinere mobiele apparaten is dit van enig belang (hoewel absoluut niet altijd doorslaggevend).

Oftewel, zo'n keuze maken we niet zomaar. ;)

Als er nu een mooie afkorting voor decoders is, kunnen we deze in de naam Blu-ray en DVD proppen. Bijvoorbeeld 'Blu-ray, DVD en DVB'?? Dat zou een mooie optie zijn totdat we bijvoorbeeld geen DVD-spelers meer hebben of Decoders groot genoeg zijn voor een eigen categorie.

Iemand suggesties?

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Kraan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:55:
[...]
Bijvoorbeeld 'Blu-ray, DVD en DVB'?? Dat zou een mooie optie zijn totdat we bijvoorbeeld geen DVD-spelers meer hebben of Decoders groot genoeg zijn voor een eigen categorie.

Iemand suggesties?
Aangezien niet iedereen weet wat DVB is, zou ik dan hanteren Blu-ray, DVD & Decoders

Op de rest van de PW zie ik ook geen Category RAM, maar gewoon geheugen. Lijkt me handig om de uniformiteit aan te houden.

• Kraan

Kraan

Veteraan
RaZ schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:01:
[...]

Aangezien niet iedereen weet wat DVB is, zou ik dan hanteren Blu-ray, DVD & Decoders

Op de rest van de PW zie ik ook geen Category RAM, maar gewoon geheugen. Lijkt me handig om de uniformiteit aan te houden.
Ja, dat zou een optie kunnen zijn, hetzij dat die niet oogt, maar vooral niet past.

• Mad Marty
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:01

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik snap sowieso niet waarom decoders bij blu-ray en dvd moet? Br en dvd zijn media spelers, en decoders zijn ontvangers. Dat is hetzelfde als modems of netwerkkaarten onder dvd-writers? Onder Versterkers & Receivers vind ik een logischer categorie, want dat is het eigenlijk. Daar zou ik het in ieder geval zoeken.

Rail Away!

• ERIKvanPAASSEN
Kraan schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 17:55:
Als er nu een mooie afkorting voor decoders is, kunnen we deze in de naam Blu-ray en DVD proppen. Bijvoorbeeld 'Blu-ray, DVD en DVB'?? Dat zou een mooie optie zijn totdat we bijvoorbeeld geen DVD-spelers meer hebben of Decoders groot genoeg zijn voor een eigen categorie.

Iemand suggesties?
Settopbox, STB?

• Kraan

Kraan

Veteraan
Die gaan we eens toetsen, tnx!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:46
Mad Marty schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:48:
Ik snap sowieso niet waarom decoders bij blu-ray en dvd moet? Br en dvd zijn media spelers, en decoders zijn ontvangers. Dat is hetzelfde als modems of netwerkkaarten onder dvd-writers? Onder Versterkers & Receivers vind ik een logischer categorie, want dat is het eigenlijk. Daar zou ik het in ieder geval zoeken.
Het Engelse woord voor ontvangen is dan ook receiving, dus in feite zou onder Receivers niet eens zo'n gek idee zijn!

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Een receiver is al een bestaand apparaat, een versterker met een ingebouwde tuner.

Als je kijkt naar wat een tuner is, is dat een ontvanger waarmee je uit een frequentie reeks, er 1 uitkiest. Iets wat dus een radio doet, vandaar dat ding dingen dus Tuners worden genoemd. Maar dat doen TV's, en DVB's ook.

Het enige is dat een Tuner een losstaand apparaat is, en een DVB ook, itt tot een videorecorder of een TV.

In de tijd dat je een losse decoder nodig had voor filmnet op het analoge singaal, lijkt mij dat een decoder de meest voor de handliggende keuze is.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee