Toon posts:

Tele2 (slechte?) ervaringen...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Purplehazezzz
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 21-09 18:39
Goedendag,

Ik heb zo'n 3 weken geleden het complete pakket (internet 20mbit - televisie -telefonie) aangevraagd bij Tele2. Dit zou gister (08-10-10) opgeleverd worden.

Telfort (oude internet provider) had op deze dag keurig de stekker er uit getrokken, en ik kreeg in de ochtend al een berichtje van Tele2 dat om ze om 18.00 mijn lijn aan zouden sluiten. (ook stond erin dat wanneer dit niet het geval was ik even moest bellen met de klantenservice).

Om 18.00 uur nog steeds geen brandend adsl lampje op het modem.... Gewacht tot 19.00 uur toen toch maar is gaan bellen. (na het modem diverse malen ge-reset te hebben)

De vriendelijke medewerker aan die ik aan de lijn kreeg (na 10 min. wachten 0900 nr.) vertelde mij dat ze ook niet wist hoe het kwam dat deze sms verstuurd werden. Maar dat ze tot 0.00 de tijd hadden om mijn internet aan te sluiten. Als hij het de volgende dag nog niet deed moest ik maar weer even bellen. Oke dacht ik, ze zeiden 8-10-10 even los van het smsje dus ik geef ze nog de tijd....

Volgende dag nog geen internet.... Dus wederom gebeld met tele2, eerst geholpen door een mevrouw die 3 x mijn gegevens heeft nagecheckt (0900nr...)en vervolgens tot de conclusie kwam dat zij mij niet verder kon helpen. "Ik verbind u door met een collega die u hier verder mee kan helpen" Zei de vriendelijke dame aan de telefoon. Ik zeg nou heel erg graag.

Toen kreeg ik de volgende medewerker aan de telefoon, deze vroeg mij of ik een sms had gehad met een tijd van de opleverdatum waarop ik volmondig "ja" antwoorde. Ik vertelde hem dat deze oplevertijd gister was om 18.00 uur. En dat ik inmiddels wel graag mijn lijn geactiveerd zou hebben. Hierop antwoorde hij dat ze de lijn gingen activeren 24 uur na de genoemde tijd in de sms en tevens dat dit een geautomatiseerd proces is waar hij niets aan kon doen..... Waarop ik zij dat dit niet de afspraak was, we waren immers overeen gekomen dat mijn lijn geactiveerd zou worden op 08-10-10! De medewerker vertelde mij dat er niets was wat hij kon doen en dat ik vanavond na 18.00 nog maar eens moet bellen als het dan nog niet werkt.

Het kan toch niet zo zijn dat als je een opleverdatum afspreekt met een provider zij hier zomaar een dag aan vast kunnen plakken en dat ze me vertellen dat een normaal geautomatiseerd proces is???

Bij Telford had ik dit probleem niet 1 belletje was voldoende om de boel weer draaiende te krijgen bij problemen.

Ik baal hier flink van, je word bij deze helpdesk totaal niet serieus genomen. Ik had echt zin in de overstap maar vind dat ze op deze manier een hele slechte start maken met hun nieuwe klanten!

• abaart
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-09 22:57

abaart

lolbroek

Dit is redelijk normaal bij Tele2, heb inmiddels vele vergelijkbare verhalen gehoord (en zelf meegemaakt) bij de helpdesk van Tele2.

• SCIxX
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 17:08
Ik vindt dit niet heel vreemd. Je moet niet verwachten dat je naadloos over kan gaan van internetprovider. Daarnaast kan een opgegeven leverdatum altijd fluctueren. Over het algemeen genomen klopt dit natuurlijk redelijk maar er zijn altijd uitzonderen voor een bepaald percentage van de klanten. Dit maakt niet uit of je nou bij KPN of Tele2 of wat dan ook zit.

• Purplehazezzz
Dat het kan fluctueren is tot daar aan toe maar, om daar nou in totaal 20 min. voor aan de lijn te moeten hangen? Plus het feit dat de klantendienst eerst verteld dat ze tot middernacht de tijd hebben en vervolgens er net zo makkelijk weer 24 uur aan plakken...

Het is natuurlijk ook de dienstverlening waar ik mij druk over maak. Ze moeten gewoon een eenduidig beleid uitvoeren en niet 3 verschillende medewerkers elkaar tegen laten spreken. Dit werkt frustrerend voor de klant, en resulteerd er dan ook weer dat je je niet serieus genomen voelt.

• Dewaterweg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-04 09:01
hmmz dit inderdaad niet heel netjes. Ik hoor wel vaker dat je 24uur dient af te wachten alvorens er monteurs kunnen worden aangestuurd.

Ik raad je aan om nogmaals contact met de helpdesk op te nemen en laat ze dan kijken naar de werkelijke opleverdatum plus tijd(dit kunnen ze opzoeken). Het kan zijn dat KPN het niet helemaal juist heeft omgezet!

• Purplehazezzz
Nou net nog een keer gebeld met de helpdesk.... Ik word hier echt niet vrolijk van, ze zeggen dus vrij weinig alleen dat er een vertraging is en dat ze er maandag of dinsdag mee bezig gaan....

Dus voorlopig geen internet, tv en vaste telefoon. Lekker dan!!

• mkleinman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:59

mkleinman

4.5kWp, 8.4GJ Zb/CV, WTW, ELGA

Ik had juist het tegenovergestelde. Bij ons zou op een woensdag het signaal worden verwisseld van Demon naar Tele2. De dinsdag ervoor hadden we ineens geen internet meer terwijl het modem van Demon geen fouten gaf. Ingelogd op het modem zag ik dat de lijn wel ingetrained was maar geen IP adres kreeg.

Daarna modem verwisseld voor die van Tele2 en alles werkte in 1x.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• chucky666
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

daarom kan je beter een overlap hebben zodat je dus niet zonder zit als de nieuwe provider dus iets te laat is.

Blame it on de C/Shee/ap

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Purplehazezzz
Ja dat blijkt maar weer, volgende keer idd maar ff een overlapping maken....

• mike15
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2010
Voegt niks toe.

[Voor 91% gewijzigd door dusty op 10-10-2010 03:20]

• Fusajiro_x
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-09 21:51
Dit is inderdaad normaal bij Tele2.

Had dagelijks ongeveer 20 van zulke gevallen in de tijd dat ik op de helpdesk werkte.

Ligt niet aan KPN, meestal gaat Tele2 er gewoonweg te laat mee bezig om alles over te zetten.

• Dewaterweg
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 24-04 09:01
Fusajiro_x schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:33:

Had dagelijks ongeveer 20 van zulke gevallen in de tijd dat ik op de helpdesk werkte.

Ligt niet aan KPN, meestal gaat Tele2 er gewoonweg te laat mee bezig om alles over te zetten.
Kpn is toch echt verantwoordelijk voor het omzetten van provider X naar Y.

• Fusajiro_x
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 24-09 21:51
Dewaterweg schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Kpn is toch echt verantwoordelijk voor het omzetten van provider X naar Y.
Als KPN er vanaf weet wel ja. Als je die overstap service van Tele2 gebruikt niet.

• Purplehazezzz
12-10-10 en nog steeds geen verbinding....
Ik heb vandaag een thuiswerkdag van kantoor en hiervoor heb ik een internet verbinding nodig waarbij ik mijn laptop aan mijn modem moet hangen via een utp kabel. Op deze manier moet ik mijn rapporten versturen. Mijn vriendin is zelfstandig ondernemer en heeft ook internet nodig. Wij zitten nu gewoon in een lastig onwerkbaar pakket.

Bij de klantendienst krijg ik wederom te horen dat het in behandeling is, maar een datum kunnen ze niet noemen, ook kunnen ze niet benoemen wat het probleem nou precies is.

Als mijn verbinding morgen nog niet werkt zie ik mij helaas genoodzaakt mijn contract in te trekken, en terug te gaan naar mijn oude provider waar men wel direct antwoord kan geven op mijn vragen en waar ik wel serieus genomen word.

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 25-09 12:09
Ze hebben meen ik 8 weken de tijd om hun dienst werkend te krijgen, pas dan kan je eenzijdig opzeggen. Ik heb exact hetzelfde meegemaakt.. uiteindelijke na 6 weken had ik ADSL, wat ik nu naar volle tevredenheid gebruik overigens.

Ik zat midden in een verbouwing en heb er niet echt last van gehad gelukkig, maar als je er dus al woont en gewoon wilt overstappen is dit redelijk dramatisch! |:(

[Voor 30% gewijzigd door enveekaa op 12-10-2010 13:22]

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:50

lier

MikroTik nerd

Heel vervelend voor je...intrekken van je contract kan er echter voor zorgen dat je non-Inet feestje nog enorm veel langer kan gaan duren. Dat zou ik dus niet gelijk doen.

Wel ben ik van mening dat als je afhankelijk bent van Internet het slimmer is om of een zakelijke oplossing te nemen, of een failover situatie in te richten (twee Inet abonnement).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• enveekaa
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 25-09 12:09
Geen telefoon met data abbonement die je even tijdelijk kan misbruiken (thetering)?

• Purplehazezzz
@Enveekaa Thetering is helaas niet mogelijk om 2 redenen de eerste is dat ik een Iphone heb en apple dat niet goedkeurt (en om Tele2 nou de oorzaak te laten zijn van een jailbreak gaat ook wat ver) en de tweedde is dat ik via een token met een utp kabel alleen verbinding kan maken, en dus niet draadloos (zucht). Zit nu bij een kennis te werken maar dit is ook alles behalve ideaal.

@Lier heb een kameraat werken bij telfort, hierdoor is het mogelijk om wel snel mijn aansluiting te krijgen. (Hierdoor hoef ik niet door het hele standaard proces) Daarom overweeg ik toch echt die overstap, hoe kom je erbij dat ze acht weken hebben voor de oplevering? Dat wil ik nog wel eens nalezen namelijk.

• Goku33
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 14:48

Goku33

Ownage!

Even offtopic, maar als jij voor het thuiswerken en je vriendin voor een eigen bedrijf afhankelijk is van internet, dan neem je toch niet het goedkoopste totaalpakket wat je vinden kan? Ik was voor zakelijk internet van KPN, of iets dergelijks, gegaan.

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 13:48
Ik raad je aan ook je probleem te melden aan de Tele2Webcare die kunnen soms zaken sneller voor elkaar krijgen. Ze zijn actief op Tweakers:

Tele2Webcare

Maar ook via Twitter:
http://twitter.com/#!/Tele2Webcare

• Purplehazezzz
@ Funrider; Thanks ga ik gelijk ff doen

[Voor 14% gewijzigd door Purplehazezzz op 12-10-2010 16:12]

• itsalwaysme
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 24-09 15:30

itsalwaysme

Graast voor DB

Fusajiro_x schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:33:

Vaak is KPN ook de boosdoener hoor.
Blij zeggen dat alles aangesloten is, langs komen en zeggen dat het moet werken.
bij de 2de monteur opeens opmerken dat er in het verdeelstation iets niet aangesloten is.

maar on-topic:

Ik ben het er mee eens dat als je een bedrijfje hebt die afhankelijk is van het internet dat je dan niet voor het goedkoopste consumenten abo moet gaan.
Maar het enige wat je kan doen is afwachten en druk op tele2 zetten. Laten ze je maar een zeur vinden, vaak helpt het wel. Zolang je normaal reageert en niet kwaad wordt.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 02:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Overigens heeft Tele2 ook gewoon een zakelijk pakket.

Maar dan nog, verwacht geen wonderen van "zakelijke" pakketten, het zijn doorgaans exact dezelfde dingen als residentieel, maar dan met belofte om sneller monteur ter plekke te krijgen.

Veel beter (en meestal goedkoper) is om gewoon met redundancy te werken: twee internetaansluitingen over verschillende infra (kabel+DSL bijvoorbeeld, zoals ik heb, of kabel+glas/DSL+glas als je glas beschikbaar hebt). De kans dat beide providers tegelijk een storing hebben is minimaal, en in dat geval ligt doorgaans ook electra eruit.

Ook als bovenstaande te duur is: doe jezelf een plezier en zeg je oude ISP pas op als je nieuwe volledig werkend opgeleverd is. Door cheapskate te zijn en die paar tientjes niet dubbel te willen betalen zit je nu met de gebakken peren (en dus zonder internet). Natuurlijk, in een ideale wereld zou het anders zijn, maar in deze wereld is het gewoon gezond verstand om geen aannames te doen en te zorgen dat wat dan ook je nieuwe ISP prutst je niet zonder verbinding komt te zitten.

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee