Toon posts:

Externe harde schijf niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

• Waubuh
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02-2013
Sinds een aantal dagen heb ik een 2TB harde schijf, welke ik eerst ge-erased heb en geformat naar MS-DOS fat met disk utility. Toen de data er heen gekopieerd die ik erop wilde hebben en ontkoppeld.

Vandaag wil ik weer bij die data en plug de schijf in, ik voel hem draaien maar mijn MacBook ziet hem niet. Mijn TimeMachine schijft ziet hij wel. Ook na een herstart niks. Disk Utility ziet hem ook niet.

Wat kan ik nog doen?

• Freee!!
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 19:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

2TB met FAT :? :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Awoodentree
  • Registratie: mei 2010
  • Niet online
Formateer hem eerst is naar NTFS of HFS+.

• Waubuh
Wil ik graag doen maar de schijf word niet eens meer herkend door de MacBook...

• Freee!!

Freee!!

Hang hem dan eerst eens aan een Windows of Linux bak.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• jmxd
  • Niet online
Open eens het programma "Schijfhulpprogramma" en kijk of je hem in de linkerkolom ziet staan. :F Laat maar.

Open eens Terminal en typ in "diskutil list" en druk op enter en kopieer de lijst hier tussen [pre] tags

[Voor 42% gewijzigd door jmxd op 13-10-2010 21:14]

• Waubuh
aspire-5630:~ bram$ diskutil list
/dev/disk0
   #:                       TYPE NAME                    SIZE       IDENTIFIER
   0:      GUID_partition_scheme                        *160.0 GB   disk0
   1:                        EFI                         209.7 MB   disk0s1
   2:                  Apple_HFS HD                      159.7 GB   disk0s2
aspire-5630:~ bram$ 

Hij wordt dus helemaal niet herkend.

Is het mogelijk dat de schijf kapot is? :(

• jmxd
  • Niet online
Heb je hem wel in de computer, want je zegt dat hij de Time Machine schijf wel ziet maar die staat niet in de lijst?

• Freee!!

Freee!!

Het is mogelijk, maar niet echt waarschijnlijk met een net nieuwe harde schijf. Waar heb je hem gekocht? Als die echt kapot is, kan je het nog altijd met garantie proberen.

• Waubuh
Time Machine schijf hing op dat moment er niet aan.

Een online winkel, maar heb de schijf daarna van thuis naar appartement gebracht, maar het lijkt me sterk dat er toen iets gebeurd is, want hij zat naast de MacBook die al vaak die reis overleeft heeft.

Binnenkort maar eens aan een Windows machine hangen :(
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee