Toon posts:

[XP home] Instalatie-CD maken

Pagina: 1
Acties:

• Lucky Luke 008
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 06-03-2020
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een computer gekregen met Windows XP home (En OEM licentie op de kast). Ik heb de hele harddisk gewist om vanaf 0 te beginnen, maar heb geen XP home CD.
(voor wie 't weten wil: Celeron D 331, 512mb, 80gb. Nog zeer bruikbaar, maar de eigenaar kocht een nieuwe en ik mocht de oude hebben.)

Nou heb ik gelukkig een Dell laptop met XP home erop. En ik ken het trucje met NLITE (je i386 map kopieren, inlezen, en van daaruit een CDrom maken). Alleen doe ik waarschijnlijk iets fout. De CD boot namelijk wel, maar blijft hangen bij een scherm wat me verzoekt:

"Plaats de diskette met de naam
Cd-rom met Windows XP Home Edition Service Pack 2
in station A:
Druk op enter als u klaar bent"

Ten eerste zit die CD al in station D:, ten tweede zou het toch niet passen, en ten derde kan 'ie 'm dan toch niet lezen. Naast Enter, wat me naar hetzelfde scherm terugstuurt kan ik met F3 de computer afsluiten.

Kan iemand met wat meer ervaring met Nlite me vertellen wat ik fout doe?

Ik wil geen CD downloaden, ook al zeggen ze "untouched", niemand kan me garanderen dat er niet een leuk stukje malware bijgestopt is. En het is illegaal, dus nee.

Wat ik gedaan heb is:
Nieuwe map maken in C:
i386 daarheen gekopieerd
Bestandje "WIN51IC" erbij gezet
Nlite die nieuwe map in laten lezen
Iso maken geselecteerd en procedure doorlopen
Iso getest in virtualbox én na branden op de desbetreffende PC. Probleem treed bij beiden op.
Nieuwe ISO gemaakt just to be sure. Probleem blijft.
Nieuwe ISO gemaakt maar nu met de optie vorige sessie laden bij opstarten. Probleem hetzelfde.
WIN51IC.txt van extentie ontdaan. Scheelt NLITE een foutmelding, maar de nieuwe ISO heeft weer hetzelfde probleem.

Als iemand een originele XP home CD voor me te leen heeft is dat ook een oplossing natuurlijk. Je krijgt 'm uiteraard terug.

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Slipstream die i386 folder nog eens met een SP2 download en probeer het dan een keer opnieuw.
De slipstreamprocedure van je SP maakt zelf die win51IC.SP2 file aan die je nodig hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:03
Is het niet zo dat je een windows versie gewoon mag downloaden en daar een officiele echte code voor gebruikt?

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eigenlijk niet nee.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Lucky Luke 008
Slipstreamen werkt niet :(

Had eerst de verkeerde taalversie. Nu met de goede geeft 'ie alsnog een foutmelding, maar dan:

"Dit servicepack kan niet worden geïntegreerd in een doelmap die ook geintegreerde software-updates bevat, raadpleeg de documentatie van het servicepack voor meer informatie over de ondersteunde integratieopties"

Dit zowel bij SP2 als SP3... (als we toch gaan integreren, dan gelijk goed :)).

Ik heb de netwerkinstalatiefile gedownload om te slipstreamen.

Verder heb ik iets gelezen over WIN51 en WIN51IC, ik had alleen de laatste. Ben nu dus een iso aan het maken ook met die 1ste. Zien of dat helpt. Blijkbaar toch een belangrijk bestandje al staat er niks in... (Nouja, Windows <spatie> <enter>)
Ben ondertussen ook druk aan het rondvragen naar een leenCD.

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23-09 09:42
Ik zou gewoon eens kijken of je niemand bereid kan vinden om even zijn windows cd uit te lenen.... Je loopt nu tegen het feit aan dat SP2 al in jou i386 map zit.. dus hij kan het niet slipstreamen.

Carpe Diem

• Lucky Luke 008
Als 'ie er al inzit zou ik alleen een WIN51IC.SP2 file moeten toevoegen (en een WIN51IC.SP1, wellicht)...

Ga ik proberen.

EDIT:
Nee, nog steeds dezelfde frustrerende melding om de cdrom in A te proppen...

[Voor 25% gewijzigd door Lucky Luke 008 op 09-10-2010 19:35]

• crack_en_hack
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 07-06 22:27
Ik heb nogwel een paar XP Home OEM SP2 CD's over, Had ooit een hele partij van die dingen waar de stickers al af waren.
Stuur me maar een PM.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Lucky Luke 008
PM of mail? Heb nu gemaild, tweakers lijkt me wel een forum met een PM mogelijkheid maar ik vind 'm niet...
Anyway heel erg bedankt voor je aanbod!

• Lucky Luke 008
O.K, opgelost.

Soms zie je the bloody obvious over het hoofd, heb de vorige eigenaar gecontacteerd en die had ook de cd nog...
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee