Toon posts:

Bios flash failed - nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• phlinx
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 13:19
Goedemorgen,

Ik had wat stabiliteitsproblemen en heb mijn bios geflashed. Flashen ging goed, maar mb raakte toch corrupt. Opgestuurd naar msi, ik heb de p55-cd53, die de bios opnieuw geprogrammeerd heeft. Geen resultaat. Ook diverse recoveries die ik overal op internet gevonden heb en een flash back naar de oorspronkelijke versie helpt niet. Opstartprobleem blijft (ntoskrnl missing or corrupt).

Ik blijf het nog even proberen, maar als het niet lukt: welke hardware moet ik dan vervangen?

Bedankt.
Harry

PVOutput

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 12:40
phlinx schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 10:55:
Ik blijf het nog even proberen, maar als het niet lukt: welke hardware moet ik dan vervangen?
Welke hardware heb je? Graag een lijstje met exacte specs. Stabiliteitsproblemen kan bv ook goed veroorzaakt worden door het geheugen, vooral als deze niet op de correcte spanning staat ingesteld. Gebruik verder deze Hangen en Opstartproblemen troubleshooter om te bepalen in welk onderdeel het probleem zit.

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:07

Wish

ingwell

Maar, maar... "ntoskrnl missing or corrupt" duidt op een issue met je OS, niet met je BIOS....

Wat dacht je van een re-install of recovery van je OS....? Het feit dat je dit te zien krijgt, duidt erop dat de POST goed is gegaan (en je bios dus werkt) en dat je Windows naar de vaantjes is.
(Tenzij de SATA controller kaduuk is, maar lijkt me onwaarschijnlijk)

No drama

• marquis
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-08 20:49
ntoskrnl is geen hardware probleem. ntoskrnl wordt gebruikt om je Windows op te starten en te laten werken. Dus ligt het niet aan je BIOS maar aan je windows. Doe eens opstarten met de Windows CD en ga naar "repair boot configuration" of iets in die richting.

[Voor 3% gewijzigd door marquis op 09-10-2010 11:12]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:23

sjaool

Every life should have 9 cats

Inderdaad geen biosprobleem maar een OS-probleem dat ook kan duiden op een corrupte harde schijf.

"When you grow up your heart dies"

• phlinx
Bedankt voor de reacties. Een link naar mijn pc: http://tweakers.net/galle...sh_id=42936#tab:wenslijst. Windows 7 pro als os.

Windows repair werkt niet vanaf hdd. Booten lukt niet vanaf de windows disk, repair ook niet. Blijft met de melding komen dat de kernel missing or corrupt is.

PVOutput

• Vraaag
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online
phlinx schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:44:
Bedankt voor de reacties. Een link naar mijn pc: http://tweakers.net/galle...sh_id=42936#tab:wenslijst. Windows 7 pro als os.

Windows repair werkt niet vanaf hdd. Booten lukt niet vanaf de windows disk, repair ook niet. Blijft met de melding komen dat de kernel missing or corrupt is.
Had die melding vaak met XP, bij mij was het een kwestie van de boot sequence zo aanpassen dat alleen de DVD erin stond, rest op disabled.

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:07

Wish

ingwell

phlinx schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 11:44:

Heb je de bootvolgorde goed gezet? Dus start hij van de CD/DVD? Ziet hij de speler in de BIOS? Kom je wel in de BIOS?

No drama

• phlinx
Bios kan ik zonder problemen in, alles wordt ook herkend.
Boot volgorde had ik inderdaad aangepast.
Gekke is dat repair disk ook niet werkt. Krijg gewoon steeds dezelfde foutmelding, of ik nou opstart van hdd, van de windows dvd of van de repair disk.

Toch nog even terugkomen op die hardware: wat zou ik moeten vervangen als ik het niet aan de praat krijg? Hdd, MB, beide, anders?

Thx
Harry

PVOutput

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Probeer eens een andere DVD van Windows want het is erg vreemd dat je niet kunt booten vanaf DVD. Eventueel kun je ook een Ubuntu CD maken om daarvandaan te booten.

• phlinx
Zal ik proberen. Bedoel je dan een windows 7 dvd of een dvd met een andere windows versie, bijv XP?

PVOutput

• marquis
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 23-08 20:49
Wat XeNeRgY zegt, maak eens een live CD van Ubuntu. Hier vind je de benodigde file`s en handleiding. Als hij goed van Ubuntu boot, dan heb je probleem 1, hardware, geelimineerd.

Als je dan bij je schijf kan met de CD van Ubuntu (via een of andere verkenner), je C schijf, zet vanaf de CD/DVD, op een andere computer, de ntoskrnl.exe over. Het moet wel dezelfde versie zijn, dus windows XP, dan een ntoskrnl.exe van XP. Mocht je een systeem hebben waar dezelfde OS op draait, mag je zelfs deze ntoskrnl.exe gebruiken. Zet deze op een USB stick. Plaats de stick in je computer met de corrupte ntoskrnl.exe, boot van je Ubuntu cd op en kopieer de werkende ntoskrnl.exe over de oude heen.

Dan weer opstarten van je HDD. Alles zou nu weer moeten werken.

[Voor 7% gewijzigd door marquis op 09-10-2010 17:16]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• commanderxp
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 13-09 22:11
Staat toevallig niet de raidcontroller op Achi modus?

• Roel1966
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Misschien als aanvulling nog even de vraag of je erop gelet hebt dat je Windows7 geinstalleerd hebt met AHCI of als IDE, en anders in je BIOS even je s-atacontroller op AHCI zetten. Probleem is namelijk wanneer je Windows op AHCI mode geinstalleerd hebt dan gaat ie bij een BIOS reset weer standaard op IDE staan. Andersom geld dit natuurlijk ook wanneer je Windows op IDE mode geinstalleerd hebt en in het BIOS de controller weer op AHCI zet dat het dan niet werkt.

• phlinx
Bedankt, ik ga hiermee aan de slag.
Wordt vervolgd.

IDE en AHCI heb ik allebei geprobeerd, maakte geen verschil.

PVOutput

• Roel1966
  • Niet online
Erg vreemd dit en zeker omdat je de bootvolgorde ook al veranderd hebt maar wat je nog eens zou kunnen uittesten zijn de s-atakabels, en dan erop letten dat je wel de harddisk op de 1ste s-atapoort hebt zitten. De dvddrive maakt in principe niet zoveel uit op welke poort je die zet maar ik zag nog niets anders namelijk je hebt ook 2 s-ata 6 Gb poorten.

Je moet dus erop letten dat je je harddisk en dvddrive NIET op de 2 witte poorten aan sluit omdat deze namelijk alleen voor s-ata 6 Gb harddisks is en dit een aparte controller ( Marvell ) is en je die eerst op enabled moet zetten in je bios. Alleen heeft dat dus in jou geval geen zin omdat je harddisk en dvddrive beiden geen s-ata 6Gb drives zijn en je dus alleen die blauwe s-atapoorten moet gebruiken, hetgeen hoogstwaarschijnlijk ook de rede is dat je je OS niet vinden kan.

[Voor 16% gewijzigd door Roel1966 op 09-10-2010 19:02]

• phlinx
Sata1 t/m 6 zijn leeg. De hdd zit op sata 7 en de dvd zit op sata 8.

Verder ubuntu-dvd aangemaakt. De dvd start op, maar alleen memtest werkt. De andere opties (ubuntu gebruiken zonder installeren, ubuntu installeren) doen het niet. Systeem blijft dan in een boot loop.

Heeft het nut de hdd te ontkoppelen en proberen van een 2e hdd te starten? Heb deze niet liggen, maar wil hem wel kopen als dit helpt.

Bedankt voor alle hulp zover. Ik waardeer het!

PVOutput

• pvg103
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 21:14
download een tool om je hdd te testen. diverse fabrikanten hebben een diagnostic tool om je hdd op bad sectors of andere fouten te controleren. met ultimate boot cd staan vele tools waar je hdd's mee kan testen. data corruptie kan je ook krijgen door een instabiel systeem.

• Roel1966
  • Niet online
phlinx schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:04:
Sata1 t/m 6 zijn leeg. De hdd zit op sata 7 en de dvd zit op sata 8.

Verder ubuntu-dvd aangemaakt. De dvd start op, maar alleen memtest werkt. De andere opties (ubuntu gebruiken zonder installeren, ubuntu installeren) doen het niet. Systeem blijft dan in een boot loop.

Heeft het nut de hdd te ontkoppelen en proberen van een 2e hdd te starten? Heb deze niet liggen, maar wil hem wel kopen als dit helpt.

Bedankt voor alle hulp zover. Ik waardeer het!
Je moet dus net je harddisk op s-ata 1 zetten en niet op 7 en 8 want dat zijn net die s-ata 6 Gb poorten. Eveneens ook je dvddrive kan je veel beter op bv s-ata 2 of bv s-ata 6 maar die poort 7 en 8 moet je niet gebruiken.Het is namelijk belangrijk dat je OS altijd op de 1ste poort zit en niet dus zoals bij jou op een hogere poort zetten.

[Voor 6% gewijzigd door Roel1966 op 09-10-2010 21:08]

• phlinx
Maar dat zijn wel de enige 2 blauwe Roel. Ik heb ze verwisseld naar sata 1 voor de hdd en sata2 voor de dvd maar dit maakt helaas ook geen verschil.

[Voor 56% gewijzigd door phlinx op 09-10-2010 22:12]

PVOutput

• phlinx
Laatste nieuws:

Memtest gedraaid vanaf de Ubuntu DVD. Slechts vijf runs gedraaid en al duizenden fouten.
Vandaag nieuwe DRAMS gekocht en erin geprikt. Probleem verholpen.

Bedankt voor jullie hulp.

PVOutput

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee