Goede morgen!
Wij hebben met onze Windows Load balancing systeem het volgende probleem:
Eens in de zoveel tijd (soms 2 keer per uur, soms 2 keer per maand) zijn onze shares ineens niet meer benaderbaar en moet er een Storage server opnieuw opgestart worden.
Situatie:
2 STORAGE SERVERS (Windows 2008 met DC)
5 WEBNODES (Windows 2008 met IIS)
De 5 webnodes halen hun bestanden voor de websites van de share \\192.168.0.130\files
Het IP 192.168.0.130 verwijst naar de NLB (load balancing) service die beide STORAGE SERVERS bevat.
Hij wordt dus doorgestuurd naar \\192.168.0.101\files of \\192.168.0.102\files
Het is een eenvoudige Windows Share die op beide servers bestaat.
Beide Storage servers zijn ook Domain controlers, waarbij Storage1 de primaire is en Storage2 de secundaire.
Probleem:
Zomaar uit het niets kunnen de webnodes ineens niet meer bij de shares komen.
Ook niet via het directe IP’s (\\192.168.0.101\files en \\192.168.0.102\files) van beide servers (dus niet via de NLB service).
Na een reset van Storage1 werkt alles weer zoals het hoort, en zelfs tijdens de reset gaat Storage2 ineens wel werken....
- De Event viewer laat helemaal niets zien..
- Wel merk ik op dat ik heel lang het woord “WELCOME” te zien krijg als ik op Storage1 wil inloggen om hem te resetten.
- Pingen gaat wel naar beide Storage servers en naar het NLB IP.
We hebben met de DFS service van Windows dezelfde problemen.
Heeft iemand misschien enig idee waar ik nog naar zou kunnen kijken?
Ik heb me hier al een tijdje op staan blind staren....
Wij hebben met onze Windows Load balancing systeem het volgende probleem:
Eens in de zoveel tijd (soms 2 keer per uur, soms 2 keer per maand) zijn onze shares ineens niet meer benaderbaar en moet er een Storage server opnieuw opgestart worden.
Situatie:
2 STORAGE SERVERS (Windows 2008 met DC)
5 WEBNODES (Windows 2008 met IIS)
De 5 webnodes halen hun bestanden voor de websites van de share \\192.168.0.130\files
Het IP 192.168.0.130 verwijst naar de NLB (load balancing) service die beide STORAGE SERVERS bevat.
Hij wordt dus doorgestuurd naar \\192.168.0.101\files of \\192.168.0.102\files
Het is een eenvoudige Windows Share die op beide servers bestaat.
Beide Storage servers zijn ook Domain controlers, waarbij Storage1 de primaire is en Storage2 de secundaire.
Probleem:
Zomaar uit het niets kunnen de webnodes ineens niet meer bij de shares komen.
Ook niet via het directe IP’s (\\192.168.0.101\files en \\192.168.0.102\files) van beide servers (dus niet via de NLB service).
Na een reset van Storage1 werkt alles weer zoals het hoort, en zelfs tijdens de reset gaat Storage2 ineens wel werken....
- De Event viewer laat helemaal niets zien..
- Wel merk ik op dat ik heel lang het woord “WELCOME” te zien krijg als ik op Storage1 wil inloggen om hem te resetten.
- Pingen gaat wel naar beide Storage servers en naar het NLB IP.
We hebben met de DFS service van Windows dezelfde problemen.
Heeft iemand misschien enig idee waar ik nog naar zou kunnen kijken?
Ik heb me hier al een tijdje op staan blind staren....