Toon posts:

VHS-C Video Digitaliseren

Pagina: 1
Acties:

• mariusbrouwe
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:39
Ik heb hier een heleboel VHS-C bandjes liggen en wil ze graag digitaliseren. De situatie is als volgt. Deze bandjes komen vanuit de VS en zijn dus NTSC. Ik een Canopus ADVC-55 en wil ze graag importeren op mijn MacBook. De video recorder komt uit de VS en is dus NTSC compatible. Mijn wens is om deze videobeelden te importeren en op een externe HD op te slaan.

Ik had een aantal vraagjes daarover. Ik wil graag dat het mogelijk is deze films over 30 jaar makkelijk terug te zien zijn zonder gedoe met codecs enz. Het lijkt me dus dat een open source format hiervoor het meest geschikt zou zijn? Wat voor video container kan ik het beste gebruiken. Ik heb zelf een beetje hiernaar gezocht en zag dat Matroska hiervoor geschikt zou zijn, is dit een goede keuze? Met de video codec ben ik op H.264/MPEG-4 AVC uitgekomen. Wat betreft het audio codec heb ik geen idee...

Wat voor programma werkt het beste om die films te importeren en de converteren naar de juiste formaten?

Ik weet dat het nogal wat vraagjes zijn en hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen!

• Caveman
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 24-09 19:21

Caveman

whahoehaha

Die Canopus ADVC-55 is een heel mooi apparaat, voor windows heb ik software ideeen zat...voor een mac heb ik geen idee

Codec zou ik persoonlijk niet zo hoog grijpen als een x264 codec, wat van een VHS band komt is al geen super kwaliteit/resolutie. Ik zou gewoon voor xvid gaan en niet al te hoog cappen, want dat heeft helemaal geen zin bij een VHS band, 720x480 is al meer dan voldoende (de resolutie van een VHS-band is vergelijkbaar met een VCD (352x288) en VHS-c zal iets beter zijn maar niet veel)

[Voor 26% gewijzigd door Caveman op 11-10-2010 09:22]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee