Toon posts:

[alg]MS-SQL database vullen via website

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views

• pkouwer
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-08 15:48
ik heb al eens eerder een topic hierover geopend en wegens gebrekkig info is deze weer gesloten. Ondertussen is het project wat verder dus doe ik een nieuwe poging:

ik moet een website maken met wat invulvelden, laten we zeggen voornaam | achternaam | bedrijfsnaam | etc.
deze website is publiek toegankelijk: http://www.bedrijfx/invul.html.

Nadat deze gegevens zijn ingevuld, men op de knop OK drukt moet deze gegevens in de database van de klant terecht komen op het interne netwerk. De database wordt door een ander systeem gebruikt en is een MSSQL database.

Ik wil dit op de volgende manier uitvoeren: de website maakt er een XML-file van die op de www-server wordt opgeslagen. De interne (MS-SQL database) moet dit bestand ophalen en in de database zetten. Hier zit ook de moeilijkheid. Op Internet kan ik wel vinden hoe dit XML-bestand te importeren in de database, maar alleen als complete structuur in 1 veld. Ik wil de data in aparte velden hebben.

hoe kan ik dit bewerkstelligen of kan ik dit op een compleet andere manier oplossen.

• keesdewit
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-09 11:48
Je kunt het formulier ook rechtstreeks op de SQL server aansluiten. Als dit over internet moet kun je hem beveiligen met SSL.

Een andere mogelijkheid is om aan de kant van de SQL server een webservice te draaien die verzoeken van het (externe) formulier verwerkt.

Als je echt xml bestanden wilt importeren in je eigen relationele model dan kun je daarvoor OPENXML gebruiken: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms186918.aspx

• pkouwer
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 22-08 15:48
keesdewit schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:50:

Als je echt xml bestanden wilt importeren in je eigen relationele model dan kun je daarvoor OPENXML gebruiken: http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms186918.aspx
...k had al zoiets gevonden echter kon ik niet vinden hoe ik i.p.v. de XML-data in de query dit uit een extern bestad te halen.

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 21:42

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Moet het perse met dat XML bestand? Kun je het niet gewoon met PHP doen? Dan kun je de SQL query gewoon in PHP zetten :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:50

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Met alle respect; als je even googled en de eerste-de-beste PHP/ASP.Net/Whatever tutorial volgt heb je in no-time een formuliertje op je site dat je rechtstreeks een DB in poft. Daar komt geen XML aan te pas. En omdat we hier in de Devschuur wel uit gaan van een bepaald minimum niveau en dit daar toch wel onder ligt gaat, helaas, dit topic ook weer op slot. Niet alleen vanwege het niveau maar ook omdat ik nergens ook maar enige eigen inzet kan terugvinden in het verhaal. Ik zie 3 alinea's omschrijving van wat je wil, 1 alinea over je vorige topic en een een "hoe moet dit" zin. Dat is geen topic. Dat is een scriptrequest.

Neem onze Quickstart nou eens door.

[Voor 9% gewijzigd door RobIII op 08-10-2010 22:10]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee