Toon posts:

pc crasht de hele ijd

Pagina: 1
Acties:
  • 331 views

• sander0
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 26-08-2020
hi all,
ik heb sinds kort een nieuwe 2de hands pc. nog geen jaar oud maar hij loopt wel de hele tijd vast.
hier heb ik een screen met telefoon gemaakt omdat ik dat niet helemaal ga over typen :p

alvast bedankt voor de hulp :D

EDIT: mijn toetsenbord doet vreemd.zal wel lege baterijen zijn (stop ze in een zakje en stuur ze op haha) maar wil een mod/admin dit even veranderen?

[Voor 21% gewijzigd door sander0 op 08-10-2010 20:15]

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:11
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL heeft vaak te maken met je geheugen. Laat eens een memtest draaien, een flinke tijd achter elkaar.

Staat het geheugen op de lijst die aanbevolen is voor je moederbord?

Verder zou het handig zijn als je wat meer specs gaf, en je zelf wat inzet toonde :).

• sander0
ik heb deze pc gekregen/geruild en daar heeft hij het altijd goed gedaan. en ik zal even everest downloaden. en die memtest ook even doen.

Veld Waarde
Computer
Besturingssysteem Microsoft Windows Vista Home Edition
OS Service Pack Service Pack 1
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam ****
Naam gebruiker ****

Moederbord
CPU Type Unknown, 2200 MHz (6 x 367)
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 3328 MB
BIOS Type AMI (09/10/08)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce 9300 GE
Video kaart NVIDIA GeForce 9300 GE
Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB] (1)
Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB] (420642923008)

Multimedia
Geluidskaart Luidsprekers (Realtek High Defi
Geluidskaart Realtek Digital Output (Realtek

Opslag
IDE apparaat NVIDIA nForce Serial ATA Controller
IDE apparaat Standaard Dual Channel PCI IDE Controller
SCSI/RAID apparaat Microsoft iSCSI-initiator
Harde schijf Generic USB CF Reader USB Device
Harde schijf Generic USB SM Reader USB Device
Harde schijf Generic USB MS Reader USB Device
Harde schijf WDC WD64 00AAKS-22A7B SCSI Disk Device (596 GB)
Harde schijf Generic USB SD Reader USB Device
Optische Station Optiarc DVD RW AD-7203S SCSI CdRom Device
SMART Status harde schijf Onbekend

Partities
C: (NTFS) 598187 MB (486887 MB vrij)

Invoerapparaten
Toetsenbord HID-toetsenbordapparaat
Muis HID-compliant muis
Muis Microsoft PS/2-muis

Netwerk
Netwerkkaart Atheros AR5007UG Wireless Network Adapter (192.168.1.64)
Netwerkkaart Realtek RTL8101 Family PCI-E Fast Ethernet NIC (NDIS 6.0)

is dit genoeg?

[Voor 84% gewijzigd door sander0 op 08-10-2010 20:23]

• Rupie
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 15:12
This bug check is issued if paged memory (or invalid memory) is accessed when the IRQL is too high.
The error that generates this bug check usually occurs after the installation of a faulty device driver, system service, or BIOS.
If you encounter bug check 0xA while upgrading to a later version of Windows, this error might be caused by a device driver, a system service, a virus scanner, or a backup tool that is incompatible with the new version.
Als het geheugen dus goed is zou het ook nog een slechte driver of iets dergelijks kunnen zijn. Wellicht dat je iets kunt vinden in de logs? te raadplegen via start --> uitvoeren --> eventvwr

Desktop | Server | Laptop

• sander0
ik ben nu eerst bezig met de memorty tester (memtest86+) moet ik gewoon wachten totdat hij 100% aangeeft en dan kijken of hij een fout gevonden heeft? zoniet dan zal ik eens kijken naar de drivers.
maar waarom doet hij het nu opeens niet goed en dat andere jaar wel.

• Jarno
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 11:33
Na een uurtje of 4 Memtest draaien heb je wel een aardig beeld.

• sander0
ok dan zal ik voorlopig even kijken.

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
sander0 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:36:
ik ben nu eerst bezig met de memorty tester (memtest86+) moet ik gewoon wachten totdat hij 100% aangeeft en dan kijken of hij een fout gevonden heeft? zoniet dan zal ik eens kijken naar de drivers.
maar waarom doet hij het nu opeens niet goed en dat andere jaar wel.
Geheugen kan prima na een tijdje kapot gaan. Kom het vaak genoeg tegen dat een PC het 2 jaar prima gedaan heeft en dan problemen gaat geven door kapot geheugen.

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23:31

Notna

Where are you?®

Je kan ook even checken of je voorganger de PC niet overclocked heeft en de RAM op een te hoge frequentie laat draaien. Ben deze error daar vaak genoeg door tegen gekomen :)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• sander0
ok dan zal ik maar eens kijken hoe duur nieuw geheugen is. (4GB)

(1klein tussen vraagje. ik heb op mijn oude pc op een aparte HD mijn games geinstaleerd. klopt het dat ik nu alles opnieuw moet instaleren (downloaden))

@notna dat is het heel zeker weten niet ;) hij is standaar gekocht en hij is totaal niet goed met computers.

[Voor 20% gewijzigd door sander0 op 08-10-2010 20:44]

• DutchKel
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:12
Heb je dit al eens gedaan: http://tinyurl.com/35veejr

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• sander0
deze fout wordt tijdens of na de installatie van xp weergegeven. ik heb windows vista ;)

• PilatuS
  • Niet online
ok dan zal ik maar eens kijken hoe duur nieuw geheugen is. (4GB)
Wacht daar nog maar even mee.

Geheugen is iets wat soms de oorzaak is van deze BSOD, maar lang niet altijd. Als Memtest na 8 uur geen errors gegeven heeft is je geheugen gewoon goed en moet je de oorzaak van het probleem ergens anders zoeken.

• sander0
ik was ook niet van plan om direct te kopen hoor ;) maar is 8uur echt nodig?

• PilatuS
  • Niet online
maar is 8uur echt nodig?
Ja.

Meestal is het wel zo dat als het geheugen het probleem is dat de errors binnen een paar minuten komen. Het komt echter ook voor dat de errors pas na 6 uur komen al is dat niet vaak het geval. Om echt zeker te weten of het geheugen goed is moet je die 8 uur toch echt vol maken. Gewoon lekker aanzetten als je naar bed gaat, zie je de volgende dag wel hoe het gegaan is.

• sander0
ok dan zal ik mijn spellen opnieuw (zie mijn vraag paar posts terug) downloaden. maar dan niet vanacht :P

• GeertH
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22:03
sander0 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:13:
ok dan zal ik mijn spellen opnieuw (zie mijn vraag paar posts terug) downloaden. maar dan niet vanacht :P
Met een beetje geluk blijven je spellen gewoon werken, ik zou zeggen probeer het als je pc weer goed werkt, en als enkele niet werken hoef je ze niet allemaal opnieuw te downloaden.

succes!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• sander0
@geertH ik zal zien.

@gambieter ik ben nu eerste bezig met memory tester.

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:42

Ed_L

Crew Council
Die codes in een bsod staan er niet voor Jan met de korte achternaam. Je kunt ze opzoeken en ik vraag me af waarom je die moeite niet hebt genomen. Sowieso is GoT geen helpdesk waar je zomaar even je probleem kunt dumpen. Een beentje eigen in zet is meer dan gewenst. Tenslotte horen dit soort zaken niet in CSL. Zoek de bsod op, probeér het probleem te localiseren en post opnieuw in het juiste subforum met een fatsoenlijke hoeveelheid eigen onderzoek.

Dit topic gaat dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee