Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mijn Enermax voeding werkt ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 15:42
4 Jaar geleden heb ik een pc gebouwd met een Enermax Noisetaker (485W) voeding er in welke ik tot op heden altijd heb gebruikt.

De laatst upgrade is zo'n 9 maanden geleden geweest, specs:

MSI KA790GX
AMD Phenom II 955 (stock speed, Scythe Mugen koeler)
8 GB Kingston low profile DDR2
Samsung Spinpont 640GB F1
XFX HD 4770 512MB
PSU Enermax Noisetaker 485W
Antec P182 case

Gisteren heb ik de pc afgesloten en vanochtend ging deze niet meer aan. Ik weet zeker dat de voeding stuk is (heb een andere aangesloten en toen werkte alles weer).

Hoe kan een voeding er zo mee ophouden en is er nog iets wat ik ermee kan doen, repareren ofzo?
Zou deze te zwak zijn geweest voor deze configuratie of is het ouderdom?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:32
Alles kan kapot. Beter zo dan dat ie steeds vager gaat doen en zo langzaam de rest van je onderdelen sloopt.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11 08:46
Het kan een zekering zijn, maar na 4 jaar zou ik er niet rouwig om zijn...

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 15:42
Neuh, het is ook wel begrijpelijk na zo'n tijd, maar ik vroeg me gewoon af wat het kan veroorzaken.
We hebben bijvoorbeeld zo'n stekkerdoos met aan-uit-knop, als de pc uit is zetten we de stekkerdoos ook uit.
Misschien dat dat niet juist is geweest?

@PhoneTech, dat wil zeggen...? Makkelijk te fixen?

Verwijderd

Lijkt me dat een goede voeding gewoon heel lang mee moet gaan? Denk dat het gewoon pech is.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

4-a 5 jaar is toch wel vrij normaal, en ja. Het is beter voor je voeding als hij onder stroom blijft staan als de PC "uit" staat. Dit kon de levensduur beïnvloeden van enkele maanden tot aan enkele JAREN.

Gewoon een nieuwe voeding halen dus :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 02:21:
4-a 5 jaar is toch wel vrij normaal, en ja. Het is beter voor je voeding als hij onder stroom blijft staan als de PC "uit" staat. Dit kon de levensduur beïnvloeden van enkele maanden tot aan enkele JAREN.

Gewoon een nieuwe voeding halen dus :)
Ah, en waarom is dat dan? ik haal altijd alle stroom eraf wanneer mijn pc uitstaat, en heb nog nooit een defecte voeding gehad, en sommige pc's hier zijn al 6 jaar oud.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 14:54:
[...]

Ah, en waarom is dat dan? ik haal altijd alle stroom eraf wanneer mijn pc uitstaat, en heb nog nooit een defecte voeding gehad, en sommige pc's hier zijn al 6 jaar oud.
Waarom is dat omdat als ze 10 jaar mee gaan ze er niet veel verkopen en geen geld verdienen.
Daarom gaan er veel voedingen die in budget kasten zitten altijd na 1jaar 2 jaar kapot ;)

Vanwege de constructie, je TV hoort ook geen 15jaar meer mee te gaan, 5 jaar vinden ze wel welletjes.
( bewijze van )
Niks duisters aan 6jaar voor een voeding is prima, maar als die kapot gaat niet om over te dubben
Pagina: 1