Sugesties ivm plaatsing van de fans?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-05 21:04
Ok, ik ben dus die trotse bezitter van een YY 0210.

Ook heb ik hier 2 12x12x2.5 CM fans liggen en 2 8x8x82.5 fans. Die moeten dus in de case komen te zitten. voor de rest komt dit er nog in te zitten:

Abit KA7-100
Athlon Classic 800@950 met een Alpha P7125 en TD2
G400
Fortissimo
10/100nic
floppy
pioneer 16/40
Plex 8/4/32
Kenwood 72
IBM 7.200 RMP 13 Gig.

Zo ziet die kast er dus uit :

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image002.jpg
De voorkant.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image005.jpg
De rechterkant voor de drives.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image006.jpg
De achterkant.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vanbelle/case/Image007.jpg
De mobo-kant.

Wat al vast staat:

M'n 3 drives komen in de bovenste 3 5 1/2 bays, waaronder ik m'n floppy ga monteren en m'n HD. (daar moet ik dus nog metalen stukken voor vinden, maar das best wel te doen.

Boven de voeding zijn die 4 ijzeren dingen weggehaald (dus voor de HD's (no way dat ik ooit 8 HD's ga plaatsen, en het is zo weer in orde met een paar vijzen).

Aan de mobokant dremel ik die houden voor full-length PCI kaarten naar de 7e hemel.

Maar nu, waar plaats ik de fans?????

Verwijderd

Ik zie al 2 van die ruimtes voor 80 mm, daar die 2 doen, en 120 mm ergens anders. Weet niet echt wat de voorkant enzo van dat ding is dus :)

• Orbit
idd, die 2 8 cm dacht ik ook al te plaatsen op de daarvoor voorziene plaatsen. Dat geeft dan 3* 8x8 outtake (dus 2 zelf geplaatst en 1 van de voeding).

Maar waar laat ik dan die 2 12cm ?????

BTW, bij de fototjes staat toch wat voor, links, rechts en achterkant is?

Verwijderd

Mja ik kijk beetje scheel. Mooiste voor die 120 mm is dat je hem boven de voeding maakt en dat ie naar binnen blaast. Weet niet hoeveel bays je wil gaan gebruiken enzo...

• Orbit
Euh, boven de voeding = de plaats waar die 2 8*8 fans zouden moeten komen.

Je moet een beetje in 3D denken.

Verwijderd

Ik zou 1 80 mm fan voor zetten bij dat witte stuk, voor je hd's dus. Dan zou ik aan de achterkant kijken of je daar in plaats van 2 80 mm fans misschien ook 1 120 mm fan kan plaatsen.
Verder zou ik 1 120 mm fan aan de linkervoorkant zetten, in dat vierkante gat. Als laatste zou ik achter aan de kant van het moederbord nog een 80 mm fan maken, het stukje dus net boven het I/O shield, anders heb je immers geen outtake fan aan de kant van het moederbord. Dit zal wel wat lastiger worden, maar met een dremel moet het wel lukken.

• Orbit
Ik zou 1 80 mm fan voor zetten bij dat witte stuk, voor je hd's dus.

=>Als ik dat witte stuk wil monteren, wordt het automatisch onmogelijk om HD's te monteren (ivm speciale montage)

Dan zou ik aan de achterkant kijken of je daar in plaats van 2 80 mm fans misschien ook 1 120 mm fan kan plaatsen.

Zeer zeker een goeie mogelijkheid.

Verder zou ik 1 120 mm fan aan de linkervoorkant zetten, in dat vierkante gat.

=> Dat gat is vaan 8*8, maar de dremel kan hier eenvoudig een oplossing bieden denk ik.

Als laatste zou ik achter aan de kant van het moederbord nog een 80 mm fan maken, het stukje dus net boven het I/O shield, anders heb je immers geen outtake fan aan de kant van het moederbord. Dit zal wel wat lastiger worden, maar met een dremel moet het wel lukken.

=> Probleem is hier dat de kast aan de mobo-kant smaller is dan een gewone kast, er is maar 8.2 cm tussen de LTP1 en de zijwant, net iets te nipt dus denk ik.

nog iets dat ik vergetn ben te vertellen, over de gehele lengte van de kast loopt bovenaan de scheidingswant een 3cm brede gleuf, waar dus een pak lucht door kan. Mischien is dat voldoende om dan links ale intake te monteren en rechts alle outtake.

Verwijderd

Dat van dat witte stuk voor die hd's is wel jammer maar kan je die montage daarvan niet aanpassen of anders gewoon die fan op een andere manier daar vastmaken ?

Ik zou in ieder geval proberen om toch aan de achterkant van het moederbord een fan te zetten, misschien kan je daar anders 2 60 mm fans kwijt. Wat je ook kan doen is te proberen om 1 80 mm en 1 120 mm fan aan de achterkant te plaatsen (waar die 2 80 mm gaten zitten)

Je kan natuurlijk ook nog altijd een fan aan de zijkant gaan plaatsen maar dat is natuurlijk wel een beetje zonde van de kast.

• Orbit
Dat van dat witte stuk voor die hd's is wel jammer maar kan je die montage daarvan niet aanpassen of anders gewoon die fan op een andere manier daar vastmaken ?

=>Daarvoor zal ik moeten wachten tot op het moment dat ik die metalen hulpstukken heb om een 3 1/4 drive in een 5 1/2 bay te monteren. Dan zie ik wat er nog mogelijk is na de combo van die hulpstukken en die slee waar ze in horen.

Ik zou in ieder geval proberen om toch aan de achterkant van het moederbord een fan te zetten, misschien kan je daar anders 2 60 mm fans kwijt.

=> Damn, ik weet dat dat idd het beste is, maar op die plek is het echt niet eenvoudig om ook maar IETS te plaatsen.

Wat je ook kan doen is te proberen om 1 80 mm en 1 120 mm fan aan de achterkant te plaatsen (waar die 2 80 mm gaten zitten)

=> Dat ben ik momenteel idd van plan.

Je kan natuurlijk ook nog altijd een fan aan de zijkant gaan plaatsen maar dat is natuurlijk wel een beetje zonde van de kast.

=> Vind ik persoonlijk niet echt en ramp.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 22:39

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Bekijk dit is www.heatsink-guide.com/istorm2.htm

Is dit een optie :?

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Orbit
Op Tuesday 13 March 2001 19:34 schreef Raaaaaap het volgende:
Bekijk dit is www.heatsink-guide.com/istorm2.htm

Is dit een optie :?
Niet echt, mijn budget laat zoiets niet meer toe + ik heb geen bay meer vrij om zoiets te plaatsen.

Maar ik heb gevonden hoe ik het ga doen, dus wacht maar af, want de afgewerkte foto's zullen hier snel gepubliceerd worden.
Pagina: 1