Toon posts:

Contract annuleren

Pagina: 1
Acties:

• 1BJK903
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13-09-2019
Hoi,

Heb een paar dagen gelee een contract afgesloten bij een bedrijf die de Iphone 4 levert (Belnu.nl), maar nu is het zo dat ik het wegens een verjaardag zo snel mogelijk moet hebben. De levertijden zijn echter te lang, dus dat red ik niet. Is het mogelijk om het contract te annuleren?

BTW: ik heb nog niets ontvangen van het bedrijf.

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Al gezocht? :)

Een shop heeft zo uit m'n hoofd al snel een maand de tijd om te leveren, wat ze ook beloven. Pas na die maand kun je de levering annuleren op wettelijke grond; iedere dag eerder is een kwestie van coulance.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Zal je toch echt bij Belnu.nl moeten vragen of ontbinding nog mogelijk is. Met telefoon abo contracten ligt dit soort dingen heel anders dan bijvoorbeeld de xx dagen zicht termijn ivm de wet kopen op afstand.

• 1BJK903
Ja, al gezocht, maar geen echte antwoord kunnen vinden.

Op de site staat 5 a 6 werkdagen, maar dat is dus niet het geval. Heb het contract al verzonden, dus het lijkt me sterk dat het opzegbaar is, maar nooit geschoten altijd mis. Het heeft haast zoals gezegd, vandaar.

• Zuurstok
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 11:07

Zuurstok

Passionately curious

vooral als het haast heeft, lijkt het me slimmer om hun te mailen/bellen dan erop te gokken dat er hier toevallig iemand zit die bij belnu.nl werkt ;)

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
1BJK903 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:42:
Ja, al gezocht, maar geen echte antwoord kunnen vinden.

Op de site staat 5 a 6 werkdagen, maar dat is dus niet het geval. Heb het contract al verzonden, dus het lijkt me sterk dat het opzegbaar is, maar nooit geschoten altijd mis. Het heeft haast zoals gezegd, vandaar.
Zoals gezegd, bel of mail ze met de vraag. Zij zijn de enigen die je een duidelijk antwoord kunnen geven.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

Dus als je abonnement gelijk ingegaan is ... lastig - anders mogelijk.
Dus even bellen met het bedrijf en je probleem voorleggen (dat het een cadeau is wat te laat komt) en dat je naar jouw idee na levering kunt afzien, best kans dat ze dan coulant zijn om geen gedoe te krijgen.

Keep Calm, Carry On Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Bellen. Maar als je geen harde leverdatum hebt afgesproken kun je ze uberhaupt niet in gebreke stellen. Daarnaast kun je je afvragen of dit nu echt een goede reden is voor annuleren.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• 1BJK903
gambieter schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:48:
Bellen. Maar als je geen harde leverdatum hebt afgesproken kun je ze uberhaupt niet in gebreke stellen. Daarnaast kun je je afvragen of dit nu echt een goede reden is voor annuleren.
Kan hem morgen ''gewoon'' bij de Apple Store (iFactor) ophalen, voor dezelfde prijs nota bene.

Ik wil ze wel bellen, maar ze hebben zo'n kut klantenservice die geen reactie geeft op je mails + telefonisch onbereikbaar is. En dit terwijl een slogan luidt: ''24 uur bereikbaar''. Yeah, right.

Ik ga ze morgen wederom bellen, kijken of het dan lukt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

1BJK903 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:52:
Kan hem morgen ''gewoon'' bij de Apple Store (iFactor) ophalen, voor dezelfde prijs nota bene.

Ik wil ze wel bellen, maar ze hebben zo'n kut klantenservice die geen reactie geeft op je mails + telefonisch onbereikbaar is. En dit terwijl een slogan luidt: ''24 uur bereikbaar''. Yeah, right.

Ik ga ze morgen wederom bellen, kijken of het dan lukt.
Jij hebt de beslissing genomen het te bestellen ipv naar de Apple Store te gaan. Verder krijg ik het gevoel dat je vast begint het bedrijf zwart te maken, maar dat is onredelijkheid van jouw kant. Dat jij een verjaardag hebt waar je het voor nodig hebt (is de iPhone het kado?), is meer een kwestie van planning.

• 1BJK903
gambieter schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:54:
[...]

Jij hebt de beslissing genomen het te bestellen ipv naar de Apple Store te gaan. Verder krijg ik het gevoel dat je vast begint het bedrijf zwart te maken, maar dat is onredelijkheid van jouw kant. Dat jij een verjaardag hebt waar je het voor nodig hebt (is de iPhone het kado?), is meer een kwestie van planning.
Als ik het had geweten, was ik meteen naar de Apple Store gegaan. Dat lijkt me duidelijk :)

Ik heb het bedrijf niet zwart gemaakt, blijf gewoon beleefd zoals je ziet. Wees niet zo suggestief svp, probeer hier alleen maar een vraag te stellen. Sommige dingen gaan niet zoals gepland, maar dat zijn privé-dingen waarop ik liever geen antwoord op geef. Thanks anyway :F

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

1BJK903 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:00:
Ik heb het bedrijf niet zwart gemaakt, blijf gewoon beleefd zoals je ziet. Wees niet zo suggestief svp, probeer hier alleen maar een vraag te stellen. Sommige dingen gaan niet zoals gepland, maar dat zijn privé-dingen waarop ik liever geen antwoord op geef. Thanks anyway :F
Kut klantenservice is niet beleefd, dus ik ben echt niet suggestief. Als het een verjaardagskado is, en het kan niet op tijd geleverd worden, dan is er altijd wel wat aan te doen (een kartonnen iPhone maken etc). Het is niet anders, dit is nu eenmaal een risico bij bestellen ipv afhalen :) .

• 1BJK903
gambieter schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:05:
[...]

Kut klantenservice is niet beleefd, dus ik ben echt niet suggestief. Als het een verjaardagskado is, en het kan niet op tijd geleverd worden, dan is er altijd wel wat aan te doen (een kartonnen iPhone maken etc). Het is niet anders, dit is nu eenmaal een risico bij bestellen ipv afhalen :) .
M.I. wel, kan door de beugel. Ja, blijkbaar.

• tobiasvs
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

1BJK903 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:08:
[...]

M.I. wel, kan door de beugel. Ja, blijkbaar.
Zie het even zo: stel dat BelNu.nl jouw reactie hier leest over hun "kut klantenservice" (hoort aan elkaar btw). Denk je dat ze dan nog behulpzaam zullen zijn bij het annuleren van jouw contract? Als zij jou een "kutklant" noemen omdat je het contract nu wil gaan annuleren, ben jij vast ook niet erg te spreken over hun houding.

En tja, je zit nu eenmaal niet handig qua timing zo vlak voor het weekend. Maar geloof me, een kartonnen iPhone met daarbij het verhaal dat de echte nog komt, is ook een geweldig cadeau ;)

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

• 1BJK903
tobiasvs schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:14:
[...]

Zie het even zo: stel dat BelNu.nl jouw reactie hier leest over hun "kut klantenservice" (hoort aan elkaar btw). Denk je dat ze dan nog behulpzaam zullen zijn bij het annuleren van jouw contract? Als zij jou een "kutklant" noemen omdat je het contract nu wil gaan annuleren, ben jij vast ook niet erg te spreken over hun houding.

En tja, je zit nu eenmaal niet handig qua timing zo vlak voor het weekend. Maar geloof me, een kartonnen iPhone met daarbij het verhaal dat de echte nog komt, is ook een geweldig cadeau ;)
De klant is koning |:(

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:59
Misschien, maar zij maken ook kosten en moeten dat ook enigszins binnen de perken houden ;)

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Dude, ik heb het ook niet over jouw wettelijke positie want die verandert echt niet door je goed te gedragen. Ik denk alleen dat je het hier gewoon eerst even normaal moet proberen, door het gewoon te vragen en uit te gaan van dat zij jou best willen helpen. Ga daar alleen maar niet van uit als jij zo belachelijk doet want geloof me, die opmerking kan níet door de beugel.

• 1BJK903
tobiasvs schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:23:
[...]

Dude, ik heb het ook niet over jouw wettelijke positie want die verandert echt niet door je goed te gedragen. Ik denk alleen dat je het hier gewoon eerst even normaal moet proberen, door het gewoon te vragen en uit te gaan van dat zij jou best willen helpen. Ga daar alleen maar niet van uit als jij zo belachelijk doet want geloof me, die opmerking kan níet door de beugel.
Dude, hij kan niet door de beugel en ik ga daar van uit. Happy now?

En nu back on-topic.

• tobiasvs
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja >:)

Tja, gewoon wachten als je al een mail hebt gestuurd en maandag opnieuw proberen te bellen (tenzij ze dit weekend ook bereikbaar zijn, maar er zijn maar weinig bedrijven die zo'n excellente klantenservice hebben en zoals je zei was die niet helemaal top).

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:00

Hoedje

Moderator Apple Talk
--> SF

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:36
Mijn ervaring met contract annulering is niet positief. Als je je abonnement direct via de provider hebt afgesloten, is het makkelijker te annuleren dan via een webshop. Een abonnement die ik direct bij telfort (winkel) en ben heb afgesloten heb ik makkelijk kunnen annuleren. Een abonnement die ik heb afgesloten via de web, heb ik niet kunnen annuleren door het logge handelen van de webwinkel. Heb meerdere malen contact gehad met de webwinkel om de abonnement te annuleren, hoewel ze beloofden te annuleren is het hun niet gelukt. Heb ook contact gehad met de provider destijds, maar zij verwezen mij naar de webwinkel. Uiteindelijk ben ik destijds met de winkel overeengekomen, dat ik de telefoon niet zou ontvangen en dat zij de de gehele abonnementskosten zou vergoeden.

Ik zou persoonlijk er niet aan beginnen om de contract te annuleren, voordat je het weet zit je vast aan 2 contracten.

• coyote1980
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:19
Nee, je kunt niet zomaar annuleren, hooguit hopen op coulance vanuit de winkel zelf. Was het alleen het toestel geweest dan had je op grond "wet koop op afstand" de aankoop na(!) levering kostenloos kunnen ontbinden, maar aangezien je ook een dienst hebt aangeschaft is het allemaal complexer.

Laat het een les zijn voor je verdere leven, eerst dingen uitzoeken, dan pas verplichtingen aangaan.

Verder vind ik je toon dermate aanmatigend dat ik er ook niet echt moeite mee kan hebben als de situatie je niet aanstaat...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee