• Remco Tr
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Ik heb een linksys wusb600n en die is veel te traag tov mn laptop.

Laptop haalt max van mn wan dat is 20mb, mn usb onvanger op mn pc haalt maar de helft op de zelfde plek.

Nieuwste drivers win7 64bit.

Router is een linksys wrt 54gc

Iemand enig idee waar ik het kan zoeken?

• fragcompany
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 14-09 01:51
Uhm,succes:
Specs van dat ding : Data Transfer Rate Up to 54 Mbps
En dit is dus geen 54MB

[Voor 15% gewijzigd door fragcompany op 08-10-2010 19:23]

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:46

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

20mbit? ooit gedacht aan de max snelheid van USB?

• Remco Tr
Guussieboy schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:24:
Hii kan ook 300n aan maar dasr heb je dus niks aan over usb?

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:46

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

de router kan miss N aan, maar over USB heb je daar idd niks aan... dan moet ie ingebouwd zijn.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:58

Exirion

Gadgetfetisjist

Heeft hier niks mee te maken. USB 1.1 haalt 12mbit en dit is dus sowieso USB 2.0 waarbij je in de praktijk (met harddisks) zeker 35MB/s (280mbit) kunt halen, oftewel een veelvoud.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 12:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

480 Mbit? harde schijven halen 20 megaBYTE/s (160 mbit/2) (35 MBytes/sec... usb 3 misschien, usb2 niet)

Maar ik neem aan dat hij de usb ook een keer in de laptop gestopt heeft... toch?

[Voor 7% gewijzigd door leuk_he op 08-10-2010 19:27]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SmiGueL
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19:49
Remco Tr schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:14:

Google misschien? ;) of het Tweakers.net forum? ;)
(Misschien had je idd eerst moeten zoeken voordat je je vraag hier neerplempte :P)

- Test de snelheid eens als je naast je AP zit?
Is deze dan wel 20Mb --> Dan was de afstand tot je AP waarschijnlijk te groot.
Oplossing: Dichter bij AP gaan zitten of andere WiFi adapter kopen (met beter bereik)
Eventueel eerst het kanaal van je AP ff aanpassen, misschien dat de buren toevallig op dezelfde zitten en dat dit wat stoort..)
leuk_he schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:26:

480 Mbit? harde schijven halen 20 megaBYTE/s (160 mbit/2) (35 MBytes/sec... usb 3 misschien, usb2 niet)
USB 2.0 is écht wel sneller als 20MB/s hoor..
Zie bijvoorbeeld hier of hier

[Voor 53% gewijzigd door SmiGueL op 08-10-2010 20:12]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• Bahmi
  • Registratie: juni 2009
  • Niet online
USB dongles hebben meestal een kleine antenne (~3 cm koper stripje op het board), terwijl die in je laptop meestal rond je scherm of rond je behuizing zit, dus groter is en met een zwakker signaal kan werken.

Je hebt ook dongles met een echte antenne, en ik denk dat je met die dingen veel beter bereik en snelheid kan halen.

• Remco Tr
Het bereik van de dongle is max alle streepjes.. Dus geen idee waarom snelheid danzo laag is.

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:58

Exirion

Gadgetfetisjist

leuk_he schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:26:
Hoe kom je daar nou bij? Ik had in 2004 al USB 2.0 harddisk cases die gemiddeld 30 a 35MB/s haalden. Als ie maar 20MB/s haalt heb je echt een brakke controller op dat ding zitten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 12:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Exirion schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:26:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? Ik had in 2004 al USB 2.0 harddisk cases die gemiddeld 30 a 35MB/s haalden. Als ie maar 20MB/s haalt heb je echt een brakke controller op dat ding zitten.
35 heb ik nog niet gezien.. maar 30 Mbyte top is inderdaad hoger dan ik heb gezien.

maar goed, het punt blijft staan dat ze 20Mbyte/s = 160 megabit makkelijk halen, dus niet direct de bottleneck.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Dus om je slecht leesbare post eens samen te vatten:

- je hebt een laptop die wél minimaal 20 Mbit haalt (max. van je verbinding, waarschijnlijk heb je ADSL en dus wat minder dan 20)
- je PC met USB2.0 haalt maar 10 Mbit met wifi

Sowieso zul je met die router maar maximaal 28 Mbit kunnen halen, daar wifi half-duplex is (54/2). Met wat overhead is rond de 24 Mbit een mooi getal om te halen, maar dan zit je aardig optimaal te werken. Hoe ver staat je PC van de router? Andere USB poort (voorzijde bijv.) geprobeerd ivm interferentie? Voor de zekerheid Linux Live CD om je OS uit te sluiten? Ander kanaal geprobeerd? (inSSIDer gebruiken om te zien op welke kanalen je buren zitten).

• mbr
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:08
Remco Tr schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:14:
Ik heb een linksys wusb600n en die is veel te traag tov mn laptop.

Laptop haalt max van mn wan dat is 20mb, mn usb onvanger op mn pc haalt maar de helft op de zelfde plek.

Nieuwste drivers win7 64bit.

Router is een linksys wrt 54gc

Oorzaak: linksys wrt 54gc; deze ondersteund alleen 802.11g. Waarschijnlijk met verbinding op 802.11n zal de gewenste snelheid wel gehaald worden. USB en de "802.11n stick" zijn geen bottleneck (zie mijn review hier).

Mogelijke oplossing: Aanschaf van een 802.11n router.

[Voor 3% gewijzigd door mbr op 09-10-2010 00:40]

• Exorcist
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

mbr schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 00:38:
[...]

Oorzaak: linksys wrt 54gc; deze ondersteund alleen 802.11g. Waarschijnlijk met verbinding op 802.11n zal de gewenste snelheid wel gehaald worden. USB en de "802.11n stick" zijn geen bottleneck (zie mijn review hier).

Mogelijke oplossing: Aanschaf van een 802.11n router.
Jij leest ook niet echt goed. Hij zegt dat hij de helft haalt van de snelheid die zijn laptop (20 Mbit) haalt, dus 10 Mbit. Dat heeft verder niets te maken met de G standaard tov N.

• Remco Tr
Net nog even getest:

Laptop naast AP met intern WiFi haalt 20mb.
Laptop naast AP met de USB ontvanger haalt 12mb

Laptop beneden met interne WiFi haalt 18mb
Laptop benende met USB ontvanger haalt 10mb

Er gaat maar klein beetje snelheid vanaf. Zal ik dr op vooruit gaan als ik overstap op een N router( WNDR3700 bv)

Dat heeft een beter bereik en snelheid.

btw mn bereik meter in mn taakbalk is te alle tijden vol.

Graag hoor ik jullie tips! :+

• d00
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 28-12-2015
= Te allen tijde.

• Appel
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:02
Remco Tr schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:30:
Net nog even getest:

Laptop naast AP met intern WiFi haalt 20mb.
Laptop naast AP met de USB ontvanger haalt 12mb

Laptop beneden met interne WiFi haalt 18mb
Laptop benende met USB ontvanger haalt 10mb

Er gaat maar klein beetje snelheid vanaf. Zal ik dr op vooruit gaan als ik overstap op een N router( WNDR3700 bv)

Dat heeft een beter bereik en snelheid.

btw mn bereik meter in mn taakbalk is ten alle tijden vol.

Graag hoor ik jullie tips! :+
Als je alle apparatuur op de N standaard zou overzetten dan kan het inderdaad zo zijn dat je een hogere snelheid haalt. Je moet er eventueel wel rekening mee houden dat je laptop geen N ondersteund.

Een eventueel goedkopere oplossing zou kunnen zijn dat je voor je PC een andere USB stick haalt met een grotere antenne.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat een N-netwerk (5Ghz) wellicht wel sneller is maar dat het bereik minder heeft. Daarom zou ik willen adviseren: trek kabels. Als je dat netjes doet dan kan je daar nog jaren plezier van hebben zonder je er zorgen over te maken dat je bereik slecht is als iemand een iets in de magnetron doet of als je buurman op hetzelfde kanaal gaat zitten.

Dan ga je van 54(Half-duplex) of 600(Half-duplex [Max volgens WifI N draft]) naar 1000(Full-duplex [Minimaal Cat5e kabels])

Edit: Post is een keer goed aangepast omdat ikke niet zat te lezen :$

[Voor 46% gewijzigd door Appel op 10-10-2010 01:10]

If you at first don't succeed. Try sudo. MCSA 2016

• Remco Tr
-de stick is ahhoc n
-kabels is jammer genoeg geen optie
-bereik is max in windows alleen snelheid ontbreekt
-router is niet meer de nieuwste en zit tegen mn wan max aan.

Genoeg voor een nieuwe router ? _/-\o_

• Appel
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 01:02
Remco Tr schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 01:05:
-de stick is ahhoc n
-kabels is jammer genoeg geen optie
-bereik is max in windows alleen snelheid ontbreekt

Genoeg voor een nieuwe router ? _/-\o_
De streepjes zeggen mij niet zo veel om eerlijk te zijn. Je zou met een Wifi-analyzer aan de gang kunnen gaan om de echte waardes te zien.

Je kan hier in een post van mij zien hoe ik het bereik van mijn wndr3700 heb gemeten. Ik heb hiervoor Wifi-Anayzer gebruikt op mijn telefoon. Maar daar zijn ook zat andere programma's voor te vinden.

Dan krijg je de waarde terug als een getal, dat zegt 200x zoveel als het aantal streepjes.

Maar de wndr3700 is een dijk van een router, maar deze heeft nog wel eens kuren qua wireless. Dat kan je in het topic doorlezen waar ik naar heb gelinkt.
Hoe weet je dat? Heb je ADSL, 3G, Kabel of Glas?

[Voor 6% gewijzigd door Appel op 10-10-2010 01:18]

If you at first don't succeed. Try sudo. MCSA 2016

• Remco Tr
Ik heb ook zo een app.

Maar wat is beter een waarde van -22 of -90?

Heb kabel 20mb en wordt binnekort verhoogt

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

-22 is echt goed -90 is rond het faalpunt in praktijk

Iperf

• Remco Tr
fish schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 10:59:
-22 is echt goed -90 is rond het faalpunt in praktijk
22 en 90 waren voorbeelden.

Net ff gekeken naast ap haal ik -22 en beneden waar de snelheid laag is is het -60.

Er zit een betonnen vloer tussen.

• mbr
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:08
LzpAppel schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 01:01:
[...]

Waar je wel rekening mee moet houden is dat een N-netwerk (5Ghz) wellicht wel sneller is maar dat het bereik minder heeft. Daarom zou ik willen adviseren: trek kabels.
Is een N-netwerk alleen 5Ghz is? Waarschijnlijk bedoel je keuze uit 5Ghz of 2.4Ghz? Waar 2.4Ghz een groter bereik heeft maar mogelijk meer last van storing.
Een dure router als de WNDR3700 is helemaal niet nodig als je wilt profiteren van N. Maar dit is afhankelijk van je wensen natuurlijk.

• Remco Tr
Ik wil een goede n router die weinig problemen geeft..

• Remco Tr
schop

Zijn die waardes die ik aangaf slecht? en als ik over ga op 5 Ghz krijg ik dan meer snelheid op mn dongle?

Dank

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
Remco Tr schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 11:39:
schop

Zijn die waardes die ik aangaf slecht? en als ik over ga op 5 Ghz krijg ik dan meer snelheid op mn dongle?

Dank
Nee en nee, alleen op de plaatsen waar je nu goed bereik met de 2,4GHz hebt zul je wellicht betere doorvoer kunnen hebben met de 5GHz variant van wireless-N; in de praktijk valt dat wel tegen.
Waar je daarnaast nu al geen bereik met de 2,4GHz hebt, hoef je niet eens naar de 5GHz te kijken, want die zal dan grandioos falen.
Een Dual-Band 802.11n USB stick (WUSB600N) is natuurlijk niet gemaakt voor fantastische werking met 802.11g, hij is compatibel en dat is het.
WNDR3700N of TL-WR1043ND.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

de 5 ghz is rustiger, maar het bereik is kleiner, dus bij een drukke 2.4 ghz band heeft het nut mits niet tevel muren enzo

Iperf

• Remco Tr
Ik heb goed bereik op 2,4 check mn waardes. Die zijn oke alleen de snelheid is minder dus dan zou je denken dat met 5ghz het bereik ieta minder word en snelheid meer. Ook is het wifi wat instabiel wellicht dat het ook beter wordt met andere router..

• Remco Tr
Usb ontvanger is niet alleen veel trager..

-Opstarten windows7 stick wordt niet herkent
-Internet verbinding valt weg terwijl de router wel alles goed uitzend
-verder onverklaarbare dips in de snelheid ene x 18mb uurtje daarna nog maar 1 en er is in tussentijd niks veranderd.

Mischien toch maar is een nieuwe ontvanger proberen USB of PCI.

Maar nergens vind je een goede recente test en met elke ontvanger is er wel is wat qua bugs ed.

Dus heeft iemand goede ervaringen met een G/N ontvanger usb of pci onder win7 64bit plaats je ervaringen ajb!

alvast bedankt

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ervaringen vind je oa in de pricewatch
e.g.
pricewatch: Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N
en daar staat die als goed/zeergoed.

Iperf

• Remco Tr
fish schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:35:
Ervaringen vind je oa in de pricewatch
e.g.
pricewatch: Linksys Wireless-N USB Network Adapter with Dual-Band WUSB600N
en daar staat die als goed/zeergoed.
Ja en als je linksys wusb600n zoekt op got dat kom je alleen maar ellende tegen dus?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je denkt dat mensen een topic starten voor alles wat wel gelijk werkt :?

Tuurlijk vind je vaak problemen daar ziin de fora voor

[Voor 28% gewijzigd door Fish op 24-01-2011 16:06]

Iperf

• Nivk
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:41
Heb je inmiddels een nieuwe router? Welke beveiliging gebruik je eigenlijk? (Moet zijn WPA(2) met alleen AES...)

Mijn wusb600n start automagisch op verschillende win7 systemen.

• Remco Tr
Nivk schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:26:
Heb je inmiddels een nieuwe router? Welke beveiliging gebruik je eigenlijk? (Moet zijn WPA(2) met alleen AES...)

Mijn wusb600n start automagisch op verschillende win7 systemen.
Nee ik heb bog steeds de linksys wrt54gc. Ga die wpa ff nakijkwn als ik thuis ben. Bedankt.

• Remco Tr
Stond op wpa2 aes+tkip nu veranderd op wpa met aes.

Maar dit zal niet het probleem verhelpen dat de pc de stick soms niet ziet.

EDIT: USB pci kaartje erin geprikt en daar de wifi stick aan gehangen en het werkt nu zoals het hoort te werken.

Door dat er spanning op de mobo en de usb sloten blijft staan als de pc uit is en in slaapstand is gaat er iets mis met de stick. dat lijkt nu opgelost!

[Voor 51% gewijzigd door Remco Tr op 30-01-2011 20:20]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee