Toon posts:

Installatie CM Hyper TX3 op AM3 socket, onmogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• beun de H.
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-01-2012
Ik ben nu al ruim een uur bezig om een Hyper TX3 te installeren op m'n AM3-socket.
Ik heb al eerder pc's in elkaar gezet, maar ik krijg het koelblok er gewoon niet op.
De plastic pinnen die je moet monteren aan de zijkant kunnen gewoon niet op het mobo staan. De koelerhouder die standaard op het moederbord zit, zin in de weg. En je kan hem niet weghalen, want je moet het koelblok ermee vastklemmen.
Moet ik de plastic pinnen soms niet monteren? Het staat wel in de handleiding, maar het is dan gewoon fysiek onmogelijk het koelblok te plaatsen

• Dharion
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 29-07 15:55
Plastic pinnen? Volgens mij probeer jij nou een S775 kit op een AM3 bord te doen :')

• Cayenne
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-08 15:31
Ik denk dat je het idd niet helemaal begrepen hebt ;)

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02:32

F.West98

Alweer 12 jaar hier

Dharion schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:30:
Plastic pinnen? Volgens mij probeer jij nou een S775 kit op een AM3 bord te doen :')
nee, pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 het is ook een AM3
Verder snap ik niet dat het niet past, want hij moet op AM3 passen, lees je wel bij het 'AM3'-stuk?

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Lars Kremers
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23-09 20:32
Ik ben toevallig hier ook langer dan een uur bezig mee geweest, was mijn eerste am3 mobo.

Maar je moet niet de pinnen gebruiken om te monteren maar deze ijzertjes.

[Voor 4% gewijzigd door Lars Kremers op 08-10-2010 19:08]

• F.West98
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 02:32

F.West98

Alweer 12 jaar hier

ja idd, bijna alle amd-sockets hebben zulke ijzeren pinnen, de rest weet ik niet waar het voor is, maar die ijzeren dingen herken ik als bevestiging voor AM3

2x Dell UP2716D | i7 6700K | 64GB RAM | Samsung 850 1TB | ASUS ROG Maximus VIII Formula | GTX960
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Grompoe
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 25-09 12:56
Je moet inderdaad met die ijzeren beugels in de weer. Zeker niet de makkelijkste manier maar na een hoop geklooi lukt het wel.
Succes

• beun de H.
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 21-01-2012
Het is gelukt. Nogal debiel dan dat in de handleiding staat dat je die pinnen erop moet monteren. Althans het staat er niet, maar ze gebruiken wel een plaatje waarbij die pinnen eraan vast zitten

• .Sjoerd
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 09-06 14:11
met het kopje intel s775...

specs

• Jobi
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 04-07-2014
Heb 'm ook op een AM3 zitten. In die handleiding gebruiken ze inderdaad hetzelfde plaatje als bij 775 bij de expliciete uitleg van de AM3. Hoe dan ook, veel plezier ermee!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee