Toon posts:

[W7] 32 bits software wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:

• MPeek
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Ik wil graag Exact 3.53 op een computer met Windows 7 Ultimate x64 installeren maar ik krijg een foutmelding als ik de setup wil starten. Ik krijg de melding dat de software niet geschikt is voor het besturingssysteem, of iets in die strekking. Ik heb Exact wel werkende gekregen op een systeem met Windows 7 Ultimate x86 en daar draaide het gewoon prima op. Ik heb op Google gezocht met de termen '32 bit software won't install on Windows 7 x64' en variaties daarop, maar ik kwam hiermee niet verder. Ik heb daarnaast de compatibiliteitsmodussen uitgeprobeert en deze hielpen verder ook niks.

Systeemspecificaties:
CPU: AMD Phenom X6 1055T
RAM: 4GB Kingston DDR3
Moederbord: Gigabyte MA785GT-UD2

• 70373R
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 05-11-2012
Als je echt Exact wil draaien dan zou je ervoor kunnen kiezen om een x86 OS te draaien. Ben bang dat je deze versie niet op x64 werkend krijgt.

Anders support van Exact vragen of misschien andere versie/patch.

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

op een x64 versie van windows kun je geen 16-bit software installeren.

als ik de release date zie, 2007, dan zou dat best eens het geval kunnen zijn..

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• Nulnulnix
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-07 09:49
of iets van die strekking
kunnen we niet zo veel mee natuurlijk. Wat is de exacte melding?

On topic: Het is niet uit te sluiten dat Exact stomweg niet op 64bit W7 draait. Dat het wel op de 32bit draait biedt vanzelf geen enkele garantie dat het op 64 bit ook draait! Daarnaast zou je ook op de website van Exact kunnen kijken wat er over bekend is.

Dan kom ik bij het 2e punt: Je zoekmethode is wel erg globaal. Je zoek op 32 bit software. Dat kan bv over foobar of Winamp gaan, maar ook Adobe Photoshop.
Tip: probeer zo specifiek mogelijk te zoeken en zoek op de website van de fabrikant.

Je kunt overigens bv XP op de W7 bak in een virtuele omgeving installeren: problem solved! Bij Ultimate is de tooling hiervoor gratis te downloaden.

We have just one world, but we live in different ones...

• Proxx
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 30-07 09:49
Werkt compatibiliteits problemen oplossen ook niet ?

en ik heb het dan niet over rechtermuisknop > eigenschappen > compatibiliteit

maar

rechtermuis > compatibiliteits problemen oplossen

heb op het werk ook een programma (cognos) die krijg ik via eigenschappen > compatibliteids problemen ook niet installereerd of gestart. maar al doe ik het via compatibliteids problemen oplossen lukt het wel

dus de installer via die optie starten en vervolgens ook de geïnstalleerde software zelf.

[Voor 81% gewijzigd door Proxx op 08-10-2010 18:20]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Rutix
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:32
Misschien is het wel een ingebouwde error van Exact. Als je niet de precieze error geeft kunnen we daarover niks zeggen. En aangezien Exact 3.53 niet windows 7 ondersteuning heeft denk ik dat je niet veel verder zal komen. Je kunt erover na denken om een windows in virtual box(of vmware) te draaien en vanuit daar met Exact te werken. Of als je voor het product hebt betaalt zou je eens contact kunnen opnemen met support en kijken wat zij ervan zeggen.

[Voor 15% gewijzigd door Rutix op 08-10-2010 18:19]

Nothing to see here!

• TheVMaster
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 00:22

TheVMaster

Moderator WOS
Je geeft aan dat je een foutmelding, maar vervolgens weet je eigenlijk niet exact :+ welke foutmelding je krijgt. Als je zou willen beginnen om de exacte foutmelding (eventueel met screenshot) zou willen geven, maar ik denk dat je nog sneller een antwoord hebt door ff contact op te nemen met Exact support, of door even op hun website te kijken.

• Darkstone
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-04-2014

Darkstone

Het kan altijd sneller.

hun website is voor het laats geüpdate in 2008.
ik kan me vergissen, maar toen was 64 bit software nog niet zo wijd verspreid.

'de sheet' -- Dell Latitude E6520, 1080p, i7-2820QM, X25-M 80GB, 16GB, 97Wh
Gezocht: Baan software development, C++, gave software, omgeving Delft.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

darkstone schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:05:
op een x64 versie van windows kun je geen 16-bit software installeren.
Sterker nog, 16 bits software kan je niet meer gebruiken sinds ik meen Windows XP of Windows 2000.

• jelmervos
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

CptChaos schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:10:
[...]
Sterker nog, 16 bits software kan je niet meer gebruiken sinds ik meen Windows XP of Windows 2000.
Jawel hoor, Windows XP kan gewoon 16bit applicaties draaien.

HOW TO: Identify a 16-bit Program in Windows XP

[Voor 16% gewijzigd door jelmervos op 08-10-2010 22:14]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

jelmervos schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:13:
[...]

Jawel hoor, Windows XP kan gewoon 16bit applicaties draaien.

HOW TO: Identify a 16-bit Program in Windows XP
Dat is geëmuleerd, native zal XP dat dus nooit doen, maar thanks voor de info, dit wist ik niet (omdat het mij altijd zo verteld was).

• leuk_he
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 12:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je komt wel eens tegen dat de installer 16 bits is, maar het programma dat geinstalleerd wordt gewoon 32 bits is. (als dat het geval is kun je wellicht de install van de ene pc overzetten op de andere)

[Voor 74% gewijzigd door leuk_he op 09-10-2010 00:29. Reden: ^^ effe checken dus...]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:45
Zoals nulnulnix al zei, met Ultimate kun je gewoon gebruiken maken van XP Mode, kun je mooi je oude software in een VM draaien zonder dat je 't merkt.

[Voor 4% gewijzigd door Nielson op 09-10-2010 09:42]

• alt-92
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als dit Exact voor Windows 3.53 is kun je dat wel schudden.
Die gebruikt als database engine een antieke BTrieve versie en die is deels 16bits waardoor je dat nooit op een 64bits OS kan gebruiken.

Dit is nu bij uitstek een geval waar je XP Mode voor wil inzetten ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• MPeek
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:46
Heel er bedankt voor de tips, het werkt als een zonnetje met de XP mode.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee