Toon posts:

Verzendkosten betalen voor vervanging DOA laptop?

Pagina: 1
Acties:

• Beukerz
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21-09 10:47
Ik heb een laptop gekocht online bij een winkel, het betreft hier de HP compaq mini 311c .
Toen ik deze thuis aanzette en de installatie wou door lopen kreeg ik al meteen een bluescreen en na opnieuw opstarten kreeg ik het probleem : Bootloader missing.

Recoveren ging niet en installeren vanaf usb stick kreeg ik dezelfde BSOD.

Ik heb meteen de shop gemaild over hoe en wat en kreeg de keuze de laptop om te ruilen of de laptop laten repareren door HP zelf.

Ik heb toen terug gemaild dat ik de laptop wou omruilen voor een werkend exemplaar.
Ik heb daarna een mail gehad van hun dat ik de laptop naar techdata (niet het bedrijf waar ik de laptop van gekocht heb) in belgie moet versturen.
Mijn moeder heeft toen de laptop opgestuurd met TNT maar moest daar 20 euro verzend kosten betalen.

Ik heb toen gemaild met het bedrijf met de vraag of hun de verzend kosten vergoeden maar dit willen hun niet doen.

Mijn vraag nu, is de webshop in kwestie niet verplicht om de laptop kosteloos om te ruilen ?

• Wish
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:25

Wish

ingwell

No drama

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:40

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ja :)

En dat had je op zich dus ook best zelf even uit kunnen zoeken :)
Een reparatie/vervanging van een ondeugdelijk product heeft niets met koop op afstand te maken. Juist bij het retourneren onder de wet koop op afstand (afzien van de koop, na levering) dien je wel zelf te betalen voor het retourzenden.

Dat topic is een hele goede tip, maar de link naar het juiste gedeelte is: Handleiding veilig online winkelen / troubleshooten

[Voor 57% gewijzigd door Orion84 op 08-10-2010 16:20]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Waarom heb je je niet gewoon beroepen op de bedenktijd van 7 dagen die je hebt bij online aankopen?

Verder kan ik je even aanraden te zoeken naar "garantie" op GoT/Google en te kijken op Consuwijzer.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• VantageR
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Ja, de webshop is verplicht om de laptop kosteloos om te ruilen. Je had de laptop in eerste instantie niet naar Techdata moeten opsturen, maar gewoon terug naar de webwinkel. Maar dan nog is de webwinkel verplicht de verzendkosten te vergoeden, omdat zij niet geleverd hebben wat jij besteld hebt: een werkende laptop.

• Orion84
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:40

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:15:
Waarom heb je je niet gewoon beroepen op de bedenktijd van 7 dagen die je hebt bij online aankopen?

Verder kan ik je even aanraden te zoeken naar "garantie" op GoT/Google en te kijken op Consuwijzer.
Omdat je dan ten eerste alleen van de kapotte laptop af bent en nog geen nieuwe hebt en je ten tweede juist in dat geval wel zelf voor de kosten van het retourneren opdraait ;)
VantageR schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:16:
Ja, de webshop is verplicht om de laptop kosteloos om te ruilen. Je had de laptop in eerste instantie niet naar Techdata moeten opsturen, maar gewoon terug naar de webwinkel. Maar dan nog is de webwinkel verplicht de verzendkosten te vergoeden, omdat zij niet geleverd hebben wat jij besteld hebt: een werkende laptop.
Als de shop zelf aangeeft dat Techdata de reparatie/vervanging afhandelt, dan is daar toch verder niks mis mee? Hij heeft contact gehad met de shop, en dat is de juiste partij. Het lijkt me wel zo handig om hun aanwijzingen op te volgen.

PS: ik heb de titel even iets verduidelijkt :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Shadoxfix
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 21:33
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:15:

Er zijn redelijk veel mensen die niet weten van de 7 dagen bedenktijd.

Toen ik dat hoorde van de winkel voelde ik me opgelicht -.-

• Beukerz
Bedankt heren :)

ik heb op aanraden van een vriend deze mail gestuurd :
Daar is het al te laat voor hij is al verzonden naar het bedrijf dat u wou dat ik hem heen stuurde.

Het product is bij mij defect geleverd, het is absurd dat ik kosten moet maken voor een product dat Dead On Arrival was, aangezien ik een werkend product had besteld.

Ik heb de factuur van de verzend kosten mee gestuurd als bijlage, als het bedrag niet binnen 2 weken op mijn rekening (rekening nummer: *nummer*. ) staat ben ik genoodzaakt om wettelijke rente te eisen vanaf vervaldatum 25-10-2010.

Vriendelijke groet,
Waarop ik deze mail terug kreeg.
Geachte *voornaam* Beukers,

Ik had het u van te voren gemeld. Ik kan hier helaas niets mee doen. Op de HP service die op deze netbook zit en waarvoor u heeft betaald, levert HP geen pick-up & return service indien de laptop geruild moet worden. Er zit alleen HP pick-up & return garantie op waarbij de laptop gerepareerd wordt. Waarom HP geen pick-up & return service levert indien een produkt geruild moet worden, weet ik niet. Ik raad u aan dit aan HP te vragen.

Naast de standaard service die bij de netbook hoort, kan er altijd extra service bij worden gekocht.

Met vriendelijke groet,
Logische stap is om nu rechtsbijstand inte schakelen ?

• Shamalamadindon
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19-09 09:58
Rechtsbijstand doet volgens mij niks onder de 100-200 euro.

[Voor 3% gewijzigd door Shamalamadindon op 12-10-2010 10:57]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• Accesteam
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17:17
Tuurlijk schakel je niet na 2 mailtjes rechtsbijstand in.

Stuur is een vriendelijk mailtje dat het hier niet om een standaard kapotte laptop gaat, maar om een ondeugelijk product. Stuur eventueel zelfs het linkje van Orion84 mee.

Het is nooit slim om meteen al te drijgen, daarmee houdt je bedrijven in iedergeval niet te vriend. Wat niet ten goede is van de eventuele vervanging.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:08
Beukerz schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:41:
Er zit alleen HP pick-up & return garantie op waarbij de laptop gerepareerd wordt. Waarom HP geen pick-up & return service levert indien een produkt geruild moet worden, weet ik niet.
Omdat de leverancier dat eigenlijk zou moeten afhandelen lijkt me. Een reparatie zou in dit stadium in principe zonder kosten moeten zijn, als je al verzendkosten zou moeten betalen had ik 'm voor rond de €7,- terug naar de winkel gestuurd en niet naar Belgie, mogen zij de rest mooi doen.

[Voor 41% gewijzigd door Nielson op 12-10-2010 11:49]

• Beukerz
@ accessteam

Dit was ondertussen al mailtje 7 die ik naar hun gestuurd had en die link heb ik in de vorige mail al naar hun gestuurd :)

Ik denk dat ik voorlopig even niet meer mail met ze totdat ik een werkende laptop terug heb.

[Voor 53% gewijzigd door Beukerz op 12-10-2010 11:22]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee