Ben bezig een systeem samen te stellen op te prutsen met ubuntu (10.04 lts server editie). Mijn huidige systeem is een lomp grote full tower met een asrock sempron 2600; 1,2G en een lawaaierige voeding. Al met al duidelijke overkill qua grote, lawaai en stroomcomsumptie en daarom...
..wil ik een atom machientje maken ronde de D510. de D525 vind ik te duur (verschil voor wat je er voor krijgt - slecht 200mhz).
De leuke kasten die ik kan vinden hebben allen een eigen voeding (losse voedingen beginnen pas bij 350Watt) en mijn vraag is - zijn die stil(belangrijk!) en zijn dat kwalitatief gezien goede voedingen. Zitten te wikken tussen de Silverstone SST-SG06B en de Silverstone SG05, beide wel met een stevigere voeding dan de 150W die ik in gedachten had. Belangrijk hierbij is - nemen ze dat vermogen ook op of is het opgenomen vermogen het vermogen van de d510, de hdd en het geheugen (kan nooit meer dan 80W zijn volgens mij)
Kan even niet zo snel geschikte kleine behuizingen vinden..
Kan iemand die vragen beantwoorden ?
..wil ik een atom machientje maken ronde de D510. de D525 vind ik te duur (verschil voor wat je er voor krijgt - slecht 200mhz).
- nm10 asus boardje met D510, passief gekoelt
- 2GB kingston value of hyper ddr2 800
- 500GB Green (denk een samsung)
De leuke kasten die ik kan vinden hebben allen een eigen voeding (losse voedingen beginnen pas bij 350Watt) en mijn vraag is - zijn die stil(belangrijk!) en zijn dat kwalitatief gezien goede voedingen. Zitten te wikken tussen de Silverstone SST-SG06B en de Silverstone SG05, beide wel met een stevigere voeding dan de 150W die ik in gedachten had. Belangrijk hierbij is - nemen ze dat vermogen ook op of is het opgenomen vermogen het vermogen van de d510, de hdd en het geheugen (kan nooit meer dan 80W zijn volgens mij)
Kan even niet zo snel geschikte kleine behuizingen vinden..
Kan iemand die vragen beantwoorden ?
[ Voor 7% gewijzigd door shades op 08-10-2010 15:23 ]