Kwaliteit meegeleverde voedingen in mini behuizinge

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07 12:40
Ben bezig een systeem samen te stellen op te prutsen met ubuntu (10.04 lts server editie). Mijn huidige systeem is een lomp grote full tower met een asrock sempron 2600; 1,2G en een lawaaierige voeding. Al met al duidelijke overkill qua grote, lawaai en stroomcomsumptie en daarom...

..wil ik een atom machientje maken ronde de D510. de D525 vind ik te duur (verschil voor wat je er voor krijgt - slecht 200mhz).
  • nm10 asus boardje met D510, passief gekoelt
  • 2GB kingston value of hyper ddr2 800
  • 500GB Green (denk een samsung)
Allemaal niet heel spannend alleen de behuizing. Ik heb geen optische schijf nog maar er moet wel minimaal 1 en in denk maximaal 2 3,5" schijven in kunnen. En nu komt het - ik heb geen idee hoe zwaar de voeding moet zijn. Met een atom kan dat nooit veel zijn dus ik gok op max 150W en minimaal 100W.

De leuke kasten die ik kan vinden hebben allen een eigen voeding (losse voedingen beginnen pas bij 350Watt) en mijn vraag is - zijn die stil(belangrijk!) en zijn dat kwalitatief gezien goede voedingen. Zitten te wikken tussen de Silverstone SST-SG06B en de Silverstone SG05, beide wel met een stevigere voeding dan de 150W die ik in gedachten had. Belangrijk hierbij is - nemen ze dat vermogen ook op of is het opgenomen vermogen het vermogen van de d510, de hdd en het geheugen (kan nooit meer dan 80W zijn volgens mij)

Kan even niet zo snel geschikte kleine behuizingen vinden..

Kan iemand die vragen beantwoorden ?

[ Voor 7% gewijzigd door shades op 08-10-2010 15:23 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 00:58

EMP

Krulloos!

Heb geen direct antwoord op je vraag, maar heb je ook nagedacht over een kant-en-klaar systeem? Daar is de voeding precies afgepast en de kast is klein.

Bijvoorbeeld:
- Asrock Ion (met Atom 330 cpu, die volgens mij niet echt onder doet voor de D510, 2GB ram èn NVidia Ion chipset, dus een stuk snellere beeld/video verwerking)
- Msi WindBox DE500 (Met Atom D510, 2GB)

Beide machines hebben wel 'maar' 320 GB standaard, maar dat zou je kunnen upgraden danwel met een externe schijf oplossen.

Stilte zou je even moeten opzoeken, maar de Asrock weet ik van dat die redelijk stil is (niet helemaal). Hij is fluisterstil te krijgen door de fan te modden zodat deze wat langzamer loopt, de MSI zou ik het niet van weten :)

[ Voor 19% gewijzigd door EMP op 08-10-2010 16:34 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
Ben totaal niet geïnteresseerd in beeldbewerking - er komt namelijke na de installatie niet eens meer een beeldscherm/keyboard/muis aan de te hangen - merk op dat ik het in de eerst zin al heb over ubuntu server. Das console en die kan je prima benaderen via ssh. Nee, gaat me echt om processor snelheid en stil. Zat al uit te kijken naar de D525 maar die ik twee keer zo duur als de D510. Dat vind ik echt te gek.

Die msi wind is opzich wel leuk maar ik heb geen optische drive nodig. 320GB is ook geen probleem mag zelfs minder maar die zijn tegenwoordig niet meer echt gangbaar.

Denk maar dat ik toch een review ga opzoeken van die silverstone kastjes

Toch dank voor het meedenken...

D525 van Asus is 140..(pricewatch: Asus AT5IONT-I)

[ Voor 8% gewijzigd door shades op 08-10-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarom geen PicoPSU? Ik denk dat Asus zelfs bepaalde Atom-setjes ermee uitlevert. 150W is veel te krachtig voor wat de Atom echt nodig heeft. PicoPSU's zijn ook nog es volledig passief.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-07 13:35
Om een vraag van je te beantwoorden, een voeding levert alleen wat er van de voeding gevraagd wordt. Een 150watt voeding staat dus niet continue 150watt uit het stopcontact te trekken. Daarbij wel rekening houdende met de efficientie, als het systeem maar 80watt maximaal verstookt dan zal normaal gesproken een 500watt voeding meer stroom verbruiken dan een 150watt voeding. Daarom is het van belang altijd een zo gepaste voeding te hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 09-10-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
Borromini schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:54:
Waarom geen PicoPSU? Ik denk dat Asus zelfs bepaalde Atom-setjes ermee uitlevert. 150W is veel te krachtig voor wat de Atom echt nodig heeft. PicoPSU's zijn ook nog es volledig passief.
Mmm - ik google op images/picopsu en zie een hele zooi velleman-achtige kitjes. Wekt niet echt vertrouwen bij me op maar wat de boer niet kent.... En waar haal je dan weer een geschikt 12V adapter vandaan :? Die zijn denk ik best prijzig. Vind het wazig wel...

Is er een ervaringen topic over picopsu + adapter ? Kan zo snel op tweakers niets vinden

[ Voor 7% gewijzigd door shades op 09-10-2010 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
Ik heb zitten lezen vandaag. Het voordeel van een picopsu zie ik wel. Ik zie het ook wel zitten om deze te gebruiken. Nu moet ik alleen nog weten wat ik moeten hebben.

In het ergste geval:
- mITX met Atom d525 of D510
- 2Gb geheugen
- kleine eco green hdd (komen geen films op te staat - puur voor linux server/webserver). In het ergste geval 2hdd in mirror

hoeveel vermogen zou dat slurpen ??

[ Voor 9% gewijzigd door shades op 09-10-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

In Nieuwe Zuinige Server (discussie) is het een en ander gepost over PicoPSU's. Reken 10W in gebruik voor een HD, reken de TDP's die door de fabrikant worden opgegeven voor een eventuele grafische kaart die je erbij neemt, de TDP van je Atom-platform, 5W max per reep geheugen, reken daar wat marge bij en je hebt een redelijk betrouwbaar cijfer.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
thx voor de link

Pagina: 1