CD-ROM & MS-DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 16:59

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ik heb een oude 486 staan met een oude Sony CD-Rom (2x).
Nu heb ik gisteren de hele harde schijf geformatteerd en het systeem overgezet. Nu wou ik Windhoos installeren, alleen dat ging niet want ik "had geen cd-rom drive d:".

Mijn vraag is dus, hoe krijg ik die CD-rom aan het werk onder MS-DOS?

MSCDEX is nogal vaag weet niet goed wat ik er mee aanmoet... (Benne beetje NewB)

btW: IK WEET HET, ik had de search moeten gebruiken, maarre, die doet het nu niet ivm "Bad Server" ofzoiets, weet ik het...

Help plz

Verwijderd

Heb je geen bootdisk??
Daarmee kun je kiezen of je de comp. boot met of zonder cd-rom ondersteuning.

Om welke windoos gaat het?

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Heb een bootdisk ja, maar CD-Rom ondersteuning werkt niet. Het gaat hier om Win98

Verwijderd

Oh dan weet ik het niet!!

Moet je ff wachten op andere reacties!
(ben niet zo goed onder dos!!)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je systeem is vermoedelijk te oud om te kunnen booten van CD-ROM te ondersteunen, dus je zult een DOS boot-flop moeten maken, maar daarbij moet je in CONFIG.SYS ook de DOS-driver voor jouw specifieke CD-ROM moeten hebben, en in AUTOEXEC.BAT inderdaad MSCDEX.EXE.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Opzich staat op de opstartflop van Win98 een erg "universele" driver voor je CD-Rom..
Misschien dat er iets staat bij Sony.com ofzo... want als de opstartflop van win98 de cd-rom niet aanspreekt....
Je zegt dat je PC geen cd-rom vind op d:\..
als je met een opstartflop opstart maakt ie een ramdiskje aan als d:\ waar Win even alles tijdelijk parkeert, dus dan wordt je (toch??) cd-rom e:\.....
Ik moet toegeven dat het een tijdje geleden is, ps is zou geen Win98 op die museumdoos instaleren! win95 is beter en lichter! Anders moet je na elke muisklik zo lang wachten....;)

Verwijderd

Maak op een Win98 computer een emergency recovery boot disk (in nederlands geloof ik een opstartdiskette). Dit is een bootable diskette met Win98 system en drivers, waaronder een universele CD-ROM driver. Boot de 486 PC met deze diskette en kies CD-ROM support. Nu kan je de installatie van Windows vanaf de CD-ROM starten.

Verwijderd

ahhh okay :+
was iets te snel..
Gebruik een bootfloppy disk van Win98!!
maakt alles een stuk makkelijker!!
*D

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Okay hoe maak ik zo'n disk? (Alvast bedankt)

Verwijderd

In win98: Start->Instellingen->Configuratiescherm->Software en dan het tabblad opstartdiskette
Pagina: 1