Toon posts:

Medion 13'3 inch Netbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Shiver87
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 22:41
Hallo allemaal,

Morgen (zaterdag 9 oktober) komt Aldi met een nieuwe Medion Netbook. De specificaties van deze netbook staan hieronder.
Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden. De prijs is trouwens: 469€

Willen jullie aub eens je mening hierover laten horen? Ik ben namelijk op zoek naar een dergelijk model, maar ik kan niet goed kiezen.

Specificaties:

MEDION® AKOYA® S3212 (MD 98490):

energiezuinige Intel® Celeron® SU 2300 processor
- Intel® Graphics Media Accelerator 4500 MHD
- 34 cm scherm met HD resolutie: 1366x768 pixels
- 320 GB harde schijf
- 2 GB DDR2 werkgeheugen
- Wifi b/g/n
- gigabit LAN
- 1.3 megapixel webcam
- kaartlezer
- 2 luidsprekers met Dolby Advanced Audio
- lang draadloos werken met de 8 cellen accu
- gewicht: 1.65 kg

Aansluitingen:
- 2x USB 2.0
- 1x VGA
- 1x HDMI
- 1x RJ45
Uitgebreid softwarepakket met Windows 7 Home Premium

Meer info:
Zie deze website

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat lijkt me een MSI X320, maar dan met een Celeron ipv een Atom Z.

30" monitor te koop

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

dat is wel vaker voorgekomen, er was ook een medion netboek dat een kopie was van msi, dus medion heeft degelijk connecties met msi, medion is niet een heel verkeert merk, beetje acer achtig, jij beschrijft het als een netbook niet om je te corrigeren maar even jou wakker te schudden dat dit geen netbook is maar een notebook

dan is nog de vraag wat wil je er zelf mee kunnen? in de trein of gewoon thuis hd films afspelen op je tv?

mijn mening is dus dat medion niet een verkeerd merk is.

...

• ajhaverkamp
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Belangrijk verschil: MSI - 2 jaar garantie, Medion - 3 jaar garantie. Gewoon zwart op wit, ipv aanvechten met de "te verwachten levensduur" etc.

This footer is intentionally left blank

• Shiver87
Ik wil er voor school op kunnen werken. Dus tekstverwerken, PDF bestanden openen, Internetten en dat is het wel ongeveer. Ik hoef dus geen zware gaming laptop oid.

Terugkomend op Netbook / Notebook, volgens mij is het wel een netbook, want er zit geen DVD speler in...

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Op de website staat toch echt notebook :P

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 16:46

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

off topic dan is mijn bigtower ook een netbook omdat ik geen dvd speler heb :X

groter dan 12"is een notebook en ik denk dat dit een mooie laptop is om op school te gebruiken ook door de lange accu duur en het formaat niet te klein en net zoveel werkruimte als de gemiddelde 15" laptop

en netbooks worden geleverd met 1GB ram cmiiw

cmiiw = correct me if i'm wrong

[Voor 15% gewijzigd door gekke-gerrit op 08-10-2010 16:29]

...

• Shiver87
Ach maakt ook niet uit, of het nu Net- of Notebook is ;)

Hoe is de processor die er in zit? Is dat wat een Su2300? Of zijn er betere alternatieven?

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:27
Ill correct you :P

De definitie van netbook zoals wij hem aanhouden:

- 12,1" of kleiner
- Trage processor zoals de Atom

Vooral die CPU is van belang. Een netbook is vooral om enkel te internetten. Eigenlijk zou Word al te zwaar zijn, want dat is niet waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn. Nu wil dat natuurlijk wel, maar een netbook is toch traag als stront.

Dit soort thin-and-light notebooks zijn bedoeld om wel alledaagse huis-, tuin- en keukenzaken op te doen. Dat geven Intel en AMD zelf ook aan. Wil je normale performance, neem dan zo iets en geen netbook. Want die laatste is daar nooit voor bedoeld. Alleen gierige Nederlanders halen een netbook om dat ie zo goedkoop is en verwachten voor een dubbeltje er van alles mee te kunnen doen |:(
Robbartelds schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:56:
Hoe is de processor die er in zit? Is dat wat een Su2300? Of zijn er betere alternatieven?
De traagste processor die je kan krijgen in een thin-and-light (singlecore varianten raad ik sowieso af). Maar dat zegt niet veel hoor. De processor is snel genoeg. Ik heb er ooit 1 in mijn handen gehad en kon prima multitasken en een full HD film afspelen. Je moet alleen niet zwaar gaan videobewerken en gamen. Maar met wat internet, muziek luisteren, downloaden, filmpje kijken en MS office is het prima te doen.

En dat dus in tegenstelling tot de netbook waar je je gaat ergeren aan de traagheid ;)

[Voor 26% gewijzigd door GENETX op 08-10-2010 17:03]

• Bobbika
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:14
GENETX schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:00:

De processor is snel genoeg. Ik heb er ooit 1 in mijn handen gehad en kon prima multitasken en een full HD film afspelen.
Hopelijk heb geen bezwaar tegen als ik je review vanuit het thin and light topic crosspost Genetx. :P

http://notebookspot.nl/re...rachtpatser-pagina-2.html

De notebook in deze review beschikt over de processor en igp als de Medion. Hoop dat dit jullie helpt!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GENETX schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:00:
[...]

Dit soort thin-and-light notebooks zijn bedoeld om wel alledaagse huis-, tuin- en keukenzaken op te doen. Dat geven Intel en AMD zelf ook aan. Wil je normale performance, neem dan zo iets en geen netbook.
Het voordeel van die SU2300 is dat het een dualcore is, maar met 1.2GHz issie nog vrij traag hoor.

Ik heb een Celeron 723 in m'n X340 zitten, dat werkt goed, maar dingen als flash zijn toch wel iets te zwaar voor het ding. Je zult echt een stapje zwaarder moeten wil je er echt alledaagse dingen op doen.

30" monitor te koop

• GENETX
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14-09 21:27
Ik heb niet echt flash kunnen testen, maar mijn ervaring met de SU2300 waren prima. Juist het feit dat het een dualcore is, maakt hem krachtiger. Ik kan ook met mijn oude laptop niet het verschil vertellen op 800MHz of 1800MHz.

• gebakken peer
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 29-08 17:58
Medion is gewoon kut maar wel goede garantie ik heb de mijne nu een jaar (de P8610 akoya) en na wel 3X!!!! repareren werkte die eindelijk naar behoren wat lag aan videokaart problemen (geforce 9600m GS)

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 17:30
gebakken peer schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:49:
Medion is gewoon kut maar wel goede garantie ik heb de mijne nu een jaar (de P8610 akoya) en na wel 3X!!!! repareren werkte die eindelijk naar behoren wat lag aan videokaart problemen (geforce 9600m GS)
Okaj, medion is dus kut omdat jou P8610 akoya pas na 3x repareerde werkt? Dat is wel wat overdreven he;) Elk merk heeft wel eens zoiets, ook asus/apple/enzovoorts..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee