KPN wijzigt tijd om mobiel op te nemen: 30 seconden max

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-04 00:38
Sinds 29 september is KPN blijkbaar weer eens begonnen met het wijzigen van de diensten. Mensen die je op je mobieltje proberen te bellen worden nu standaard na 30 seconden doorgeschakeld. Of je nu voicemail aan hebt staan of niet. Als je voicemail niet aan hebt staan krijgen mensen daar melding van: erg nuttig!

Twee jaar geleden hebben ze dit ook al geprobeerd. Waar standaard je telefoon 90 seconden over gaat (net zoals op de vaste lijn) werd het toen ook naar 30 seconden teruggebracht. Onder druk van een hoop klachten is het toen teruggedraaid.
Het enige wat KPN wil is dat mensen vaker van voicemail gebruikmaken waardoor KPN meer omzet genereerd en jij meer kosten (bellen met voicemail: standaard tarief voor jou en degene die je belt, voicemail-terugbellen: je mag zelfs twee keer het standaardtarief betalen!).
Kortom: zakkenklopperij en verandering van de dienstverlening zonder dat dit vooraf gecommuniceerd is. Wil je toch al van KPN af: dit is je kans!

Twee jaar geleden kon je, voor de eerste wijziging, de tijd voordat er naar voicemail werd doorgeschakeld nog gewoon zelf instellen. Nu kan dat ook (in stappen van 5 seconden naar een maximum van 30, wauw!) maar met welk nut nog.

Meer mensen die hier problemen mee ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Kan je op basis hiervan je abonement opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Als ik het goed zie is het volgende van toepassing:

Algemene voorwaarden (2009) 1:6 - 4:

Naast het bepaalde in het derde lid is KPN gerechtigd (een Aanbiedingsvorm van) een Mobiele
Telecommunicatiedienst te beëindigen of te wijzigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging
van ten minste drie Maanden, indien operationele, technische of bedrijfseconomische redenen daartoe
aanleiding geven. Het bepaalde in het vorige lid is daarbij van overeenkomstige toepassing.

KPN heeft de wijziging niet 3 maanden van tevoren gecommuniceerd en is dus in gebreke gebleven. Lijkt mij een gegronde reden om het abonnement op te zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:28

ManiacsHouse

Scheisse!

NSU1200C schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:47:

Naast het bepaalde in het derde lid is KPN gerechtigd (een Aanbiedingsvorm van) een Mobiele
Telecommunicatiedienst te beëindigen of te wijzigen, met inachtneming van een termijn van aankondiging
van ten minste drie Maanden, indien operationele, technische of bedrijfseconomische redenen daartoe
aanleiding geven. Het bepaalde in het vorige lid is daarbij van overeenkomstige toepassing.

KPN heeft de wijziging niet 3 maanden van tevoren gecommuniceerd en is dus in gebreke gebleven. Lijkt mij een gegronde reden om het abonnement op te zeggen..
Hopsakidee... Zou een lachertje zijn als je hiermee kunt opzeggen. Echter zal men gaan roepen dat het voor de abonnee een niet ongunstige wijziging is. Lijkt mij dat je dat als klant zelf bepaald overigens.

Ik heb ook weleens momenten dat ik mijn voicemail uit zet. Als men mij echt nodig heeft bellen ze nog wel een keer, maar natuurlijk een naaistreek dat je de beller dan nog op kosten jaagt.

Geld dit overigens ook voor Hi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:09
ManiacsHouse schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:55:
[...]

Hopsakidee... Zou een lachertje zijn als je hiermee kunt opzeggen. Echter zal men gaan roepen dat het voor de abonnee een niet ongunstige wijziging is. Lijkt mij dat je dat als klant zelf bepaald overigens.

Ik heb ook weleens momenten dat ik mijn voicemail uit zet. Als men mij echt nodig heeft bellen ze nog wel een keer, maar natuurlijk een naaistreek dat je de beller dan nog op kosten jaagt.

Geld dit overigens ook voor Hi?
Tot je in het buitenland zit want dan ga je er wel voor betalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-06 14:17
*weg* als je niets zinnig te melden hebt, druk dan aub ook niet op de verzend-button

[ Voor 78% gewijzigd door pven op 08-10-2010 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

NSU1200C schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 13:08:
bellen met voicemail: standaard tarief voor jou en degene die je belt, voicemail-terugbellen: je mag zelfs twee keer het standaardtarief betalen!
Kost een bericht ontvangen op je voicemail geld?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Geldt dit alleen voor KPN, of ook voor Hi / Mtv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 69767 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:41:
Geldt dit alleen voor KPN, of ook voor Hi / Mtv?
In elk geval ook bij Hi.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Maar je wordt er zelf niet slechter van, de persoon die jou belt echter wel. Ik vraag me af of je op mag zeggen als jij niet aan kan tonen dat je er op achteruit gaat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
pven schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

Maar je wordt er zelf niet slechter van, de persoon die jou belt echter wel. Ik vraag me af of je op mag zeggen als jij niet aan kan tonen dat je er op achteruit gaat.
Dat kan je altijd nog verdraaien zodat het er op neer komt dat iemand jou dan niet meer mobiel wil bellen. Die krenten heb je.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

pven schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:51:
[...]

Je word er wel slechter van. Binnen 30sec oppakken lukt niet altijd. Je tel gaat hoogstens 10 keer over. KPN gaat er vermoedelijk dan maar van uit dat je degene meteen gaat terugbellen. Dus dubbele winst. Beller is geld kwijt voor niks. Gebelde gaat terugbellen.

Daarnaast wijzigt KPN/Hi iets in de werking van de dienst. Je mag dan opzeggen, simpel. KPN is namelijk niet degene die bepaald of een wijziging al dan niet beter of slechter is voor jou als klant. Jij bent de gebruiker van de dienst en jij kunt en mag voor jezelf bepalen of de dienst te nadele van jou is veranderd. KPN is niet jouw papa die verteld wat goed of slecht voor je is.

Daarnaast hebben ze de dienst gewijzigd zonder de klanten (mij in ieder geval niet) daarover in te lichten. Dat is sowieso niet netjes.

Je kunt lijkt mij gewoon opzeggen met als reden dat ze de werking van de afgenomen dienst hebben gewijzigd en jij daar niet content mee bent. Tevens hebben ze je er niet over ingelicht.

[ Voor 14% gewijzigd door ManiacsHouse op 08-10-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
CodeCaster schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:35:
[...]

Kost een bericht ontvangen op je voicemail geld?
je hebt bij voicemail de mogelijkheid om tijdens het afluisteren van een bericht gelijk terug te bellen. Daarvoor moet je dus weer het standaard tarief betalen terwijl het gesprek met voicemail ook door blijft lopen. Fijn he?

Wat de extra service van een minuut korter de tijd hebben om je telefoon op te pakken betreft: twee jaar geleden dezelfde grap. Ze konden me toen uiteindelijk niet uitleggen waarom mijn vaste telefoon wel 90 seconden over mag gaan maar mijn mobiel niet (en dit volgens hun kromme redenatie dienstverbetering is). Toen ik net op het punt stond op te zeggen werd het teruggedraaid.

Dit topic typte ik vanochtend nadat ik al ruim 3 kwartier met de klantenservice had gebeld. Ze wisten daar absoluut niet dat deze veranderingen waren doorgevoerd. Triest.

Ik ga ze maar weer eens een aangetekende brief sturen. Als mensen interesse in het verloop hebben hoor ik het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:08
Post ze hier zou ik zeggen, ben namelijk erg benieuwd!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

NSU1200C schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 23:03:
[...]

je hebt bij voicemail de mogelijkheid om tijdens het afluisteren van een bericht gelijk terug te bellen. Daarvoor moet je dus weer het standaard tarief betalen terwijl het gesprek met voicemail ook door blijft lopen. Fijn he?

Wat de extra service van een minuut korter de tijd hebben om je telefoon op te pakken betreft: twee jaar geleden dezelfde grap. Ze konden me toen uiteindelijk niet uitleggen waarom mijn vaste telefoon wel 90 seconden over mag gaan maar mijn mobiel niet (en dit volgens hun kromme redenatie dienstverbetering is). Toen ik net op het punt stond op te zeggen werd het teruggedraaid.

Dit topic typte ik vanochtend nadat ik al ruim 3 kwartier met de klantenservice had gebeld. Ze wisten daar absoluut niet dat deze veranderingen waren doorgevoerd. Triest.

Ik ga ze maar weer eens een aangetekende brief sturen. Als mensen interesse in het verloop hebben hoor ik het wel...
Hou ons maar op de hoogte. Ik ga morgen ook eens bellen én opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
Vandaag gebeld om op te zeggen. Dat kon maar ze wilden ook de oude situatie voor me terugzetten. Volgens een interne melding zou dit al sinds 8 oktober mogelijk zijn maar daar wist de klantenservice de 8e zelf niets van. Kwalijke zaak maar het kan weer teruggedraaid worden. (net zoals 4 jaar geleden zoals ik net in m'n mailarchief zag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vreemd, je kan dus opzeggen of de oude situatie laten terugzetten?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsurany schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 18:44:
Vreemd, je kan dus opzeggen of de oude situatie laten terugzetten?
Tsja ze hebben het ongewenst en ongemeld omgezet dus heb je recht om op te zeggen. Vreemd dat ze die optie geven en niet gewoon zeggen 'we kunnen het terugzetten en daarom kunt u niet opzeggen'. Maar natuurlijk blijft KPN spekkoper want het merendeel van de mensen is niet op de hoogte en zegt niet op.

Mijn inziens een slechte zaak en zouden ze hiervoor flink op hun donder moeten krijgen...

Volgens Hi_Webcare @ twitter word het voor Hi nog aangepast. Even de subtiele vraag gesteld of het word nog is of is al.

[ Voor 11% gewijzigd door ManiacsHouse op 11-10-2010 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Lol KPN past voicemail aan na ophef Power to the people? :P Maar mooi dat het dus een opt-uit is en je eerst even a 10c per minuut moet gaan bellen.

Krijg net via twitter te horen dat het geen reden is om op te zeggen. Overigens iemand enig idee hoelang de telefoon overgaat als je voicemail wel hebt aanstaan?

[ Voor 27% gewijzigd door ManiacsHouse op 12-10-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NSU1200C
KPN kan zeggen dat het geen reden is maar iedere jurist veegt volgens mij de vloer met ze aan. Overigens wordt bij mij nu niet meer doorgeschakeld naar de melding maar wordt wel na 30 seconden de verbinding verbroken. Ik begrijp uit een reactie onder het bericht dat KPN het weer gaat veranderen dat dit uiterlijk donderdag geregeld zou moeten zijn. Anders zijn ze me alsnog kwijt als klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 19:35
Een beetje inzet graag...

[ Voor 76% gewijzigd door BastiaanN op 20-10-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik heb via twitter/mail contact met Hi. Het is volgens hun geen reden om op te zeggen. Het kon ook worden teruggezet naar de oude sitiuatie. Hele discussie dat het daar een opt-out is geworden en je gedwongen bent om met de klantenservice te bellen als je het niet gewijzigd wilt zien.
Daarnaast mepte ik ze hiermee om de oren:

Heb ze toen gevraagd of ze hun huiswerk wel goed hadden gedaan, want KPN/Hi heeft iets gewijzigd zonder de 3 maanden in acht te nemen... En toen kreeg ik ineens een mail dat ze dit verder moesten uitzoeken en iemand daar apart naar ging kijken. :P

Offtopic: kreeg n.a.v. het hele minuten rekenen en afronden naar boven een mail van Kassa of ik in de studio wil verschijnen bij de volgende uitzending. Yes my 1 minute of fame!!! Maar of ik het doe moet ik nog ff zien.

[ Voor 12% gewijzigd door ManiacsHouse op 20-10-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ManiacsHouse schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 18:37:
Offtopic: kreeg n.a.v. het hele minuten rekenen en afronden naar boven een mail van Kassa of ik in de studio wil verschijnen bij de volgende uitzending. Yes my 1 minute of fame!!! Maar of ik het doe moet ik nog ff zien.
Niet zeuren, doen! Lijkt me sowieso leuk een keer mee te maken en als je toch niks beters te doen hebt waarvoor je je niet ziek kan melden is het lijkt mij de moeite waard.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Nou, ik ben benieuwd wat ze mij gaan sturen, ik zou binnen 24 uur een reply krijgen.

Maar als ik alles zo even lees lijkt dit mij gewoon een contract breuk aan hun kant,
Jij betaalt netjes optijd, hun veranderen iets zonder dit door te praten,

Overduidelijk lijkt mij?

tijd om mijn Legend in te leveren voor een Desire HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Je kan het naar de oude situatie laten herstellen, dus nee, geen contract breuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Ja dat zeggen ze nu,

Maar ze hebben het wel verandert naar de "nieuwe" variant, en dit niet gemeld, dus contractbreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

kevindelange schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:51:
Ja dat zeggen ze nu,

Maar ze hebben het wel verandert naar de "nieuwe" variant, en dit niet gemeld, dus contractbreuk
Das dus waar ik een dikke discussie over heb met ze.
Tsurany schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 23:35:
[...]

Niet zeuren, doen! Lijkt me sowieso leuk een keer mee te maken en als je toch niks beters te doen hebt waarvoor je je niet ziek kan melden is het lijkt mij de moeite waard.
Om het mee te maken hoef ik niet te doen. Vaak genoeg in de studio gezeten, zowel voor als achter de schermen. En ik zit met een vriendin die bijna uitgeteld (letterlijk en figuurlijk) is. Die vind het niet zo okay als ik een hele dag in Hilverdorp zit. Hou haar liever even te vriend nu. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Het is voor alle klanten nu standaard weer uitgezet, dus het lijkt me niet dat je nu nog je contract hierom kunt laten ontbinden, aangezien er op dit moment dus helemaal geen sprake meer is van contractbreuk...

[ Voor 23% gewijzigd door Cadezo op 21-10-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ManiacsHouse schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 10:39:
Das dus waar ik een dikke discussie over heb met ze.
Denk dat je voor de rechter niet ver komt, KPN is wellicht niet netjes geweest in hun gang van zaken maar ze zijn bereid het te herstellen, dat zal de rechter zeker meenemen.
Om het mee te maken hoef ik niet te doen. Vaak genoeg in de studio gezeten, zowel voor als achter de schermen. En ik zit met een vriendin die bijna uitgeteld (letterlijk en figuurlijk) is. Die vind het niet zo okay als ik een hele dag in Hilverdorp zit. Hou haar liever even te vriend nu. :P
Patser :o Maar dat valt bij mij onder de catagorie 'iets beters te doen hebben' dus vooruit ;) Sterkte met je vriendin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falqoon
Mailtje gehad van hi,

Dat ze nog zoals verwacht veel meer klachten hierover hebben gehad,
En dat dit nu dus per direct is terug gezet.

Niks meer aan te doen dus, denk ik?

bericht van hi:
Beste Kevin,

Bedankt voor je e-mail.

Uit je e-mail begrijp ik dat je het niet eens bent met de wijziging omtrent de rinkeltijd. Hi heeft van meerdere klanten klachten omtrent dit onderwerp ontvangen en heeft hiervoor de wijziging ongedaan gemaakt. De rinkeltijd is weer teruggezet naar 90 seconden.

Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Desiree
Klantenservice Hi
Pagina: 1