Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[C# Sharp 2008] Linq in combinatie met bit veld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Visual Studio 2008 en programmeer in C #. De applicatie is gekoppeld aan een SQL Server 2008 database.

Nu heb ik een linq query opgevraagd met daarin een where naar een veld met als datatype 'bit'.
De query:

code:
1
from Rel in myContext.Relaties.OrderBy(companyName) where Rel.ACTIVATE == false select Rel

Ik wil dus uit de tabel relaties ophalen die op dit moment niet geactiveerd zijn. Wanneer ik bovenstaande query uitvoer krijg ik geen data, terwijl er toch echt een aantal velden de waarde false (0) hebben. Ook zijn er nog een aantal met null value. Het vreemde is dat, wanneer ik de waarde verander in true, wel de velden worden opgehaald met de waarde true (1). Weet er iemand een oplossing voor dit probleem, zo te zien gaat linq niet goed om met een bit-veld. Ook heb ik geprobeerd om de velden met waarde null (== null) op te halen (deze heb ik ook nodig), maar dit lukt ook niet. Ook dan wordt er geen data weergegeven. Is er iemand die hierbij kan helpen.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Waarom voer je eerst de order by uit? :? Verder moet je expliciet "== null" doen en niet "==[variabele die null is]" omdat sql driewaardige logica kent, en null=null unknown oplevert, wat meestal effectief false is.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Rel.ACTIVATE.Equals(false)

• farmertjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-06 20:29
Gebruik je EntityFramework? Kan het zijn dat er in je mapping iets mis gaat (Nullable Boolean)?

flickr