Beste Tweakers,
Ik heb een applicatie waarvan ik graag een Demo-versie wil maken.
Mijn eerste idee was om het programma 30 dagen lang volledig te laten gebruiken, maar na onderzoek op internet blijkt dat time demo's bijna altijd gewoon een slecht idee zijn, omdat ze eenvoudig zijn te omzeilen.
Nu dacht ik dat het misschien beter zou zijn om een gehandicapte versie van mijn volledige programma te maken.
Ik heb zelf een nieuwe Build Configuration aangemaakt genaamd 'Demo' en een compile-time constant genaamd DEMO toegevoegd.
In de source doe ik dan bijvoorbeeld
Check in de GUI voor als de gebruiker probeert een nieuwe gebruiker toe te voegen...
Is dit een beetje een handige manier? Zouden jullie het hetzelfde doen of anders?
Ik heb een applicatie waarvan ik graag een Demo-versie wil maken.
Mijn eerste idee was om het programma 30 dagen lang volledig te laten gebruiken, maar na onderzoek op internet blijkt dat time demo's bijna altijd gewoon een slecht idee zijn, omdat ze eenvoudig zijn te omzeilen.
Nu dacht ik dat het misschien beter zou zijn om een gehandicapte versie van mijn volledige programma te maken.
Ik heb zelf een nieuwe Build Configuration aangemaakt genaamd 'Demo' en een compile-time constant genaamd DEMO toegevoegd.
In de source doe ik dan bijvoorbeeld
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #if DEMO internal const int MAXUSERS = 3; internal const int MAXPROFILES = 3; internal const int MAXREPORTS = 10; internal const int MAXODBCS = 1; internal const int MAXJOBS = 1; internal const int MAXOPENED = 10; private int reportsOpened = 0; #endif |
Check in de GUI voor als de gebruiker probeert een nieuwe gebruiker toe te voegen...
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| #if DEMO //dc is een DataContext (LINQ to SQL) if (this.dc.Users.Count() == MainClass.MAXUSERS) { MessageBox.Show( this, @"Het maximum aantal gebruikers voor de demo-versie is bereikt.", @"Maximum Bereikt", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Information); return; } #endif |
Is dit een beetje een handige manier? Zouden jullie het hetzelfde doen of anders?