Toon posts:

[CentOS] VMDK converteren naar ISO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46
Goedemorgen mede-Tweakers!

Ik sta voor een dilemma; ik heb hier een bruikbare VMDK die ik eigenlijk wil omzetten naar een ISO, dit klinkt een beetje vreemd misschien; maar ik draai op dit moment een geconfigureerd OS in Virtualbox en zou hier graag een ISO image van maken om deze bootable te krijgen op werkstations. Ik heb al even gezocht en er is hier wel een oplossing te vinden, echter werk ik zelf op het CentOS platform (vanwege Asterisk).
Verder heb ik niet echt een oplossing kunnen vinden, als alternatief zou ik bovenstaande oplossing kunnen gebruiken, alleen ik heb niet veel ervaring met bepaalde Shell Scripts.

Heeft er iemand een alternatief (mag ook een MacOS en/of Windows based oplossing zijn)? :)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-09 15:24
Wat staat er nu op de Virtuele HD van de virtualbox VM? Een OS wat je wil bewaren of een soort installatie?

Even niets...

• EoG
Op dit moment een OS wat ik wil bewaren in de huidige state, verder niets spannends, gewoon een Windows 2k installatie (incluis kassasysteem). Deze wordt op die manier aangeleverd door de leverancier in plaats van een Ghost Image of een ISO. (ze zien graag virtualisatie op die kassasystemen, maar ik ben er zelf niet gek op ;))

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Wat wil je daarna met die installatie gaan doen?

Moet die op andere systemen ook gaan werken? En dan hoe precies, op de bare-metal of ook virtueel? En als het Virtueel is, met welke virtualisatie software?

Ik zit te denken aan een P2V (VMware Convertor of iets dergelijks) migratie, ondanks dat ie al virtueel is.

• EoG
redfoxert schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:26:
Wat wil je daarna met die installatie gaan doen?

Moet die op andere systemen ook gaan werken? En dan hoe precies, op de bare-metal of ook virtueel? En als het Virtueel is, met welke virtualisatie software?

Ik zit te denken aan een P2V (VMware Convertor of iets dergelijks) migratie, ondanks dat ie al virtueel is.
Deze moet op andere systemen gaan werken, bare-metal, het hoeft ook niet specifiek een ISO-image te zijn, zolang ik het maar kan uitrollen op de andere systemen.

P2V kan volgens mij geen VMDK omzetten, voor een pure migratie zou dit inderdaad wel een oplossing kunnen zijn.

• mace
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22:13

mace

Sapere Aude

Kan je niet vanuit de virtuele machine zelf een image maken van de virtuele harde schijf?

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
mace schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:31:
Kan je niet vanuit de virtuele machine zelf een image maken van de virtuele harde schijf?
Met Mace. Zorg wel dat je de juiste drivers voor de target hardware vooraf in je image verwerkt anders kan je mogelijk de welbekende 0x07B BSOD krijgen (storage drivers).

Indien het machines die in een domain gehangen moeten worden zou ik op zn minst ook even de werking van sysprep uitzoeken voor Windows 2000 systemen. Zo niet en zijn het gewoon standalone machines dan zal het wijzigen van de hostname moeten volstaan.

• EoG
redfoxert schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:36:
[...]

Met Mace. Zorg wel dat je de juiste drivers voor de target hardware vooraf in je image verwerkt anders kan je mogelijk de welbekende 0x07B BSOD krijgen (storage drivers).

Indien het machines die in een domain gehangen moeten worden zou ik op zn minst ook even de werking van sysprep uitzoeken voor Windows 2000 systemen. Zo niet en zijn het gewoon standalone machines dan zal het wijzigen van de hostname moeten volstaan.
Top. Dit ga ik vanmiddag even proberen, erg bedankt voor de hulp allemaal! Ik laat nog wel even weten of alles gelukt is.

Het zijn overigens standalone machines met een VPN lijntje naar de hoofdlocatie voor data-overdracht van de kassa :)

• deadinspace
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-09 19:22

deadinspace

The what goes where now?

EoG schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:05:
... Ik heb al even gezocht en er is hier wel een oplossing te vinden, echter werk ik zelf op het CentOS platform (vanwege Asterisk).
En, wat houdt je tegen om de oplossing uit die link te proberen?

(Hoezo "vanwege Asterisk" trouwens? Het is niet alsof Asterisk alleen op CentOS beschikbaar is)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee