Toon posts:

[CentOS] VMDK converteren naar ISO

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• EoG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-08 20:46
Goedemorgen mede-Tweakers!

Ik sta voor een dilemma; ik heb hier een bruikbare VMDK die ik eigenlijk wil omzetten naar een ISO, dit klinkt een beetje vreemd misschien; maar ik draai op dit moment een geconfigureerd OS in Virtualbox en zou hier graag een ISO image van maken om deze bootable te krijgen op werkstations. Ik heb al even gezocht en er is hier wel een oplossing te vinden, echter werk ik zelf op het CentOS platform (vanwege Asterisk).
Verder heb ik niet echt een oplossing kunnen vinden, als alternatief zou ik bovenstaande oplossing kunnen gebruiken, alleen ik heb niet veel ervaring met bepaalde Shell Scripts.

Heeft er iemand een alternatief (mag ook een MacOS en/of Windows based oplossing zijn)? :)

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 23-09 15:24
Wat staat er nu op de Virtuele HD van de virtualbox VM? Een OS wat je wil bewaren of een soort installatie?

Even niets...

• EoG
Op dit moment een OS wat ik wil bewaren in de huidige state, verder niets spannends, gewoon een Windows 2k installatie (incluis kassasysteem). Deze wordt op die manier aangeleverd door de leverancier in plaats van een Ghost Image of een ISO. (ze zien graag virtualisatie op die kassasystemen, maar ik ben er zelf niet gek op ;))

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Wat wil je daarna met die installatie gaan doen?

Moet die op andere systemen ook gaan werken? En dan hoe precies, op de bare-metal of ook virtueel? En als het Virtueel is, met welke virtualisatie software?

Ik zit te denken aan een P2V (VMware Convertor of iets dergelijks) migratie, ondanks dat ie al virtueel is.

• EoG
redfoxert schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:26:
Wat wil je daarna met die installatie gaan doen?