• DirectZ
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 31-08 13:46
Ik ben al geruime tijd van plan om een Airport Express te kopen om mijn iTunes library te streamen naar mijn stereo. Ik kan dat op dit moment ook wel doen met mijn Playstation 3, maar ik wil eigenlijk af van het feit dat ik daarvoor beslist de TV aan moet zetten. Met een Airport Express kan ik via mijn iPad met remote app :P de muziek kiezen et cetera.

Nu komt natuurlijk de nieuwe Apple TV om de hoek kijken. Kan dit ding PRECIES hetzelfde als een Airport Express met uitbreiding van de TV functionaliteit..?? Dus als ik alleen muziek wil luisteren, hoeft de TV niet aan en kan ik snel eventjes een muziekje afspelen.

Voor de Airport Express heb ik al eens een nieuwe optische kabel gekocht met aan de ene kant een 3,5 jack aansluiting en de andere kant een "normale" aansluiting (voor de stereo). Heeft de Apple TV dezelfde optische aansluiting als de Airport Express of heeft deze week een "normale" aansluiting.

Ik vraag dit omdat het prijsverschil tussen de Airport Express en de Apple TV gering is, terwijl het wel werkbaar moet zijn. :)

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Apple TV is wat luxer. De audio zit op zo'n standaard optische aansluiting. Persoonlijk mis ik de stereo analoge output behoorlijk want ik heb zelf geen optische ingang. Voor de rest is het wel luxe met dat airplay. Kom ik binnen met een film op m'n iPad kan ik met 2 klikjes doorkijken op de TV (dat is de theorie iig, ik heb hem nog niet gekocht).

• DirectZ
Moet je zo'n Apple TV ook nog aan zetten..?? Een Airport Express staat standaard aan... Dus dan hoef je alleen maar je stereo op de goede ingang te zetten en op je iPad de muziek te kiezen... Als je die Apple TV eerst nog aan moet zetten, wachten tot ie opgestart is en dan nog eens muziek kan luisteren dan schiet je je doel alweer voorbij....

• probyse
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18-07-2011
Apple TV gaat automatisch aan als je muziek overzet naar de Apple TV.
Eigenlijk staat hij niet volledig uit maar in standby (minder dan 1W power consumptie op dat moment)

• Exirion
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

probyse schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:09:
Apple TV gaat automatisch aan als je muziek overzet naar de Apple TV.
Eigenlijk staat hij niet volledig uit maar in standby (minder dan 1W power consumptie op dat moment)
Da's wel een vooruitgang, want het oude model stond gewoon altijd aan met alleen het beeld op zwart als ie 'uit' stond. Maar de nieuwe is dan ook een totaal ander systeem met een iPad-achtig platform ipv de Pentium-M, een nVidia GPU en een harddisk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CyBeR
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

sebastius schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:57:
Apple TV is wat luxer. De audio zit op zo'n standaard optische aansluiting.
Op de Airport Express ook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Hij bedoelt dat je bij de Airport Express een mini-toslink stekkertje nodig hebt. Bij de Apple TV is het een normale toslink aansluiting.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, maar beide zijn standaard hoor.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:36:
Oh, maar beide zijn standaard hoor.
Inmiddels wel, maar die mini-toslink kabeltjes waren altijd best duur.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Exirion schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 16:56:
[...]

Inmiddels wel, maar die mini-toslink kabeltjes waren altijd best duur.
Alleen als je bij onzinfabrikanten als Monster koopt.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

CyBeR schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 17:00:
Alleen als je bij onzinfabrikanten als Monster koopt.
Neuh, toslink is nog niet zo vreselijk lang gemeengoed. Dat je in China voor $2 een toslink kabeltje bestelt was een jaar of 5 geleden nog ondenkbaar.

• N1traat
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:32
De apple TV werkt inderdaad ook hetzelfde als de airport express. Ookal staat je tv uit, ookal staat de apple tv op standby, itunes blijft dit als externe speaker zien. En zo kan je er naar streamen.

Voor het verschil in prijs dus zeker voor de Apple TV gaan. Vind je nu die airport express een beetje overbodig geworden. Tenzij je die ook als wireless accesspoint wilt gaan gebruiken, maar ik denk niet dat dat zo heel veel mensen doen.

• mtenbos
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 18:45
Hoor je verschil tussen een analoge kabel en een toslink kabel?

• Chriztiaan
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 26-09 23:29
Als je het moet vragen, waarschijnlijk niet ;)

• Falcon
  • Laatst online: 17:09

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Wat betreft het streamen van audio kan je dus allebei de oplossingen nemen, maar wat zijn nu eigenlijk verder wel de verschillen:

- Prijs van de Airport Express is lager dan de ATV.
- AE kan printer deling doen, ATV niet
- AE is een router, ATV niet
- Apple TV kan ook op visueel gebied voor je dingen streamen, AE niet
- Apple TV staat standaard standby, AE standaard aan.

De vraag aan jou is of je die 30 a 40 euro extra wil uitgeven aan de Apple TV voor het visuele aspect en dat je de ATV "aan" moet zetten.

[Voor 10% gewijzigd door Falcon op 11-10-2010 16:00]

"You never come second by putting other people first"

• DirectZ
Dat was inderdaad mijn vraag!

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 15:27
Nu we toch bezig zijn; hoe ga ik het makkelijkst & goedkoopst van mini-toslink naar 2xtulp ? (ik snap het hele analoog/digitaal verhaal) maar ik bedoel dus een convertertje e.d :) iemand een idee ?

gewoon nee.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Daar heb je een DAC voor nodig, maar de vraag is waarom je dat wilt? Aangezien vrijwel alle mini-TOSlink connectoren (en zeker die op de Airport Express) hybride connectoren zijn voor zowel 3.5mm mini-jack analoog en mini-TOSlink digitaal, afhankelijk van welke plug je erin propt.

[Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 11-10-2010 23:22]

• N1traat
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 17:32
Falcon schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 15:58:
De vraag aan jou is of je die 30 a 40 euro extra wil uitgeven aan de Apple TV voor het visuele aspect en dat je de ATV "aan" moet zetten.
Volgensmij gaat deze automatisch aan als je begint met streamen. maar kan het mis hebben. De oude Apple TV doet dat iig wel.

• bart155
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 25-08 15:09
mtenbos schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 14:56:
Hoor je verschil tussen een analoge kabel en een toslink kabel?
Dat verschil hoor je zeker, tenminste ik wel... Ligt natuurlijk ook aan de audio-apparatuur, bronbestand etc...

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 16:57

OMX2000

By any means necessary...

Is de Airport Express nou wel of niet compatible met Airplay? Kan iemand dus bevestigen dat je met iOS 4.2.1 op een iPhone/iPad muziek naar de Airport Express streamen.

Ik neig nu naar de Apple TV 2 omdat ik daar zeker van weet dat ie Airplay ondersteund, en hij kan tegenwoordig ook (Jailbreak nodig!) XBMC draaien.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Falcon
  • Laatst online: 17:09

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Ja dat kan.

"You never come second by putting other people first"

• AlbertTCB
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 10-09 13:11

AlbertTCB

swing it baby

OMX2000 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:09:
Is de Airport Express nou wel of niet compatible met Airplay? Kan iemand dus bevestigen dat je met iOS 4.2.1 op een iPhone/iPad muziek naar de Airport Express streamen.

Ik neig nu naar de Apple TV 2 omdat ik daar zeker van weet dat ie Airplay ondersteund, en hij kan tegenwoordig ook (Jailbreak nodig!) XBMC draaien.
Yup, je kan in iTunes op je pc/Mac en op je iPhone/iPad ervoor kiezen om de muziek te laten spelen over airplay. Dit kan een AirportExpress zijn (die weer is aangesloten op een versterker) of een AppleTV (die eveneens op een versterker aangesloten is). De AppleTV kan ook video via airplay afspelen.

Ik heb beide en ben er zeer content mee. De Airport Express kan je ook behalve als router ook als accespoint instellen. Heeft echt een fantastisch bereik.

I'm just taking care of business

• OMX2000

OMX2000

mr. TCB schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:28:
[...]

Yup, je kan in iTunes op je pc/Mac en op je iPhone/iPad ervoor kiezen om de muziek te laten spelen over airplay. Dit kan een AirportExpress zijn (die weer is aangesloten op een versterker) of een AppleTV (die eveneens op een versterker aangesloten is). De AppleTV kan ook video via airplay afspelen.

Ik heb beide en ben er zeer content mee. De Airport Express kan je ook behalve als router ook als accespoint instellen. Heeft echt een fantastisch bereik.
Ik ben voor de Apple TV 2 gegaan. Maar als we verhuizen denk ik dat ik een Airport Express aanschaf voor in de overige kamers.

• sebastius
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik gebruik in de woonkamer een ATV2 en in de keuken een Airport express. Zo kan ik bij grote klussen overal synchroon muziek luisteren en als ik een film kijk op de iPad in de keuken kan ik het geluid naar grote speakers knallen.

• Spoiler
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 14:17
Is het nu zo dat je dan ook je tv aan moeten hebben tijdens het streamen van je muziek of?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

• OMX2000

OMX2000

Spoiler schreef op maandag 07 februari 2011 @ 09:53:
Is het nu zo dat je dan ook je tv aan moeten hebben tijdens het streamen van je muziek of?
Ik kan streamen van mijn iPhone naar mijn Apple TV 2 zonder de TV aan te hebben.

Ik moet wel zeggen dat dat ik het nog niet 100% stabiel vind. Of de iPhone client is instabiel, of de Apple TV 2 komt soms in een onvindbare status.

• Spoiler
OMX2000 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:06:
[...]

Ik kan streamen van mijn iPhone naar mijn Apple TV 2 zonder de TV aan te hebben.

Ik moet wel zeggen dat dat ik het nog niet 100% stabiel vind. Of de iPhone client is instabiel, of de Apple TV 2 komt soms in een onvindbare status.
Mmm, dit alles wel aan de hand van de app "Remote" neem ik aan? Wel kwalijk dat dit dan nog niet 100% werkt. Voor de afweging is dit wel degelijk van belang; of een ATV of een airport express.

• OMX2000

OMX2000

Spoiler schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:25:
[...]

Mmm, dit alles wel aan de hand van de app "Remote" neem ik aan? Wel kwalijk dat dit dan nog niet 100% werkt. Voor de afweging is dit wel degelijk van belang; of een ATV of een airport express.
Nee je kunt vanaf firmware 4.2.1 rechtstreeks vanuit je iPhone naar je AppleTV streamen (Airplay). Dat werkt op zich goed, als het werkt. Het werkt ook vanuit Spotify. Maar soms vind ie mijn Apple TV niet.

• Spoiler
OMX2000 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:06:
[...]

Nee je kunt vanaf firmware 4.2.1 rechtstreeks vanuit je iPhone naar je AppleTV streamen (Airplay). Dat werkt op zich goed, als het werkt. Het werkt ook vanuit Spotify. Maar soms vind ie mijn Apple TV niet.
nav je bericht heb ik het een en ander even opgezocht dit kan inderdaad dan ook. Maar ga denk ik dan toch liever de app Remote op m'n iPad gebruiken. Met de hoop dat ik bovenstaande "lag" en "hidden" issues niet ervaar... Maar heb je enig advies als je de keuze moet maken tussen ATV of airport express? Wil het in 1e instantie gaan gebruiker om muziek te streamen, later is het bekijken van movies een aangename aanvulling. Dit moet echter dan wel via XBMC gaan oid...

• Spoiler
Keuze is inmiddels gemaakt; morgen valt de Apple Tv op de deurmat :)

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee