Toon posts:

[EXCEL] Linken cel worksheet naar cellen in andere worksheet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Multispeed
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Ik ben bezig met een paar testen in excel, om iets te maken voor mijn vader.

Het gaat om het volgende:

Ik heb 2 worksheets (bedrijf) en (klanten) in bedrijf staan allemaal bedrijfsnamen met een uniek id 00001, 00002 etc. in klanten staan allemaal klanten met ook allemaal een ID. Echter hier kunnen meerdere klanten bij een bedrijf horen.

Voorbeeld:
Bedrijf 00001 heeft 2 klanten
Klant x met id 00001 en Klant y met id 00001

Bedrijf 00002 heeft 1 klant
Klant z met id 00002

Hoe kan ik in worksheet1 (bedrijf) een link maken naar worksheet2 (klanten) dat hij dan de klanten weergeeft corresponderend het goede ID. Ik heb geprobeerd het te vinden met google maar dit bracht mij niet tot een oplossing, ik kan wel linken van 1 cel in worksheet1 naar een cel in worksheet2 maar dan zit ik met de verschillende ID's die ik wil weergeven.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Uit nieuwsgierigheid: wat voor zoektermen gebruik je als je daar op zoekt?

Ik begrijp je situatie niet helemaal (waarom heeft elke klant hetzelfde klantID, wat voor nu heeft dat :? ) klinkt het alsof je op zoek bent naar de standaard horizontaal zoeken-functie. Kijk daar even goed naar (zie ook de andere topics hier over zoeken / matchen met Excel).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
Oh ik denk dat ik onzorgvuldig ben geweest met uitleggen

Niet elke klant heeft dezelfde klant id. een bedrijf heeft een UNIEK ID en elke (contactpersoon/klant) die bij DAT bedrijf hoort heeft DAT id nr.

Voorbeeld:

Bedrijf 1:
ID: 00001
Heeft als contactpersonen a,b,c deze 3 hebben alle 3 het ID 00001 zodat ze op die manier gelinkt zijn aan bedrijf 1.

Die zoekfunctie heb ik geprobeerd, echter die geeft mij alleen aan waar ik de waarde kan vinden en niet wat er op die regel staat. zie voorbeeld
http://www.merlinis.nl/imt.jpg

[Voor 19% gewijzigd door Multispeed op 11-10-2010 11:40]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

De layout van de sheets is me nog niet duidelijk, maar met horizontaal of vertikaal zoeken zou je er al uit moeten komen volgens mij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
stuur me anders een mailtje op evert at bassiesworld punt nl

Dan kan ik je die 2 sheets eens mailen zodat je de layout ziet.

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:17
Even een open deur intrappen: Is er een specifieke reden dat je dit in Excel doet en niet in Access?

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Topicstarter
omdat ik geen drol van access snap. En het staat al in excel

anders had ik het inderdaad daar wel in gedaan :) Toch goede tip heur....

[Voor 62% gewijzigd door Multispeed op 11-10-2010 11:46]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mijn mail-adres is, gezien mijn rode naam, vrij voorspelbaar :P Maar goed, liever niet vanwege verschillende renenen:
  1. als je direct mailt dan kunnen anderen niet meedenken, en kunnen anderen ook niet meelezen/leren
  2. aanvullend aan bovenstaande: bij mailen is dit topic over een jaar zinloos als iemand anders hetzelfde vraagt
  3. je wilt sowieso voor jezelf een helder, eenvoudig, overzicht hebben van de structuur van je worksheet: welke worksheets, welke relevante kolommen, welke verbanden er tussen? En dan is die ook hier plaatsen net zo makkelijk
(en 4., ik ga zo weer een vergadering in @work en kom daar voorlopig niet meer uit, dus kan je niet direct helpen).

Maar kijk dus 'gewoon' even goed naar de vert. / hor.zoeken-functies van Excel. Zowel in de F1 van Excel als hier in Officesuites en -software zijn er vele voorbeelden te vinden. Als hor.zoeken niet werkt, geeft dan ajb dus even (je code en) de structuur van de sheets.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee