• Mr_Jr.
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-10-2010
Goedemorgen,

Ik heb een probleem met me laptop, afgelopen dinsdag was ik op me laptop bezig met school tot ik ineens een vol wit scherm kreeg. De laptop reageerde nergens meer op (ook niet de aan/uit knop ingedrukt houden) en ik kon enkel de batterij eruit halen, vervolgens de batterij er weer in en de laptop reageerde helemaal niet meer toen ik hem aan wilde zetten.
Nadat de batterij er zo'n 2 uur uit was wilde de laptop wel aan maar na ongeveer 2 seconde viel hij weer uit en ging weer aan voor 2 seconde, dit bleef hij doen tot ik de batterij eruit haalde.

Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? aangezien ik niks meer weet te doen, het betreft een Acer Aspire 5520.

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ik zou bijna denken dat het aanuitknopje vast zat als ik de after symptomrn lees
alleen het strookt niet helemaal met je initiele observatie

Iperf

• Mr_Jr.
Ik zat inderdaad ook te denken aan de aan/uit knop, maar als ik de batterij er aan paar uur uit haal en op de knop druk dan probeerd die wel te starten, maar elkekeer na 2 seconde valt die uit + hij maakt constant een zoemend geluid :?

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb je nog garantie? Dan gewoon terugsturen, hardware defect.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mr_Jr.
Nee, de garantie is net een maand of 2 verlopen.. en ik had nog express 3 jaar garantie erbij. Valt er dus niks op te lossen in jou opzicht?

• JapyDooge
  • Laatst online: 17-09 10:54

JapyDooge

NoxiousPluK

Willekeurig onderdelen er uit trekken om te kijken of het dan wel werkt?
Bij eens aan de lader opstarten zonder:
- Accu
- Harddisk
- Optische drive

Blijft ie dan wel aan? Een voor een terugplaatsen om te kijken waar het mis gaat. CPU fan stuk en komt 'ie over z'n max temp?

• Rieverst
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-07 09:24
Doet hij het met de batterij eruit wel goed? Ik heb overigens een heel wit scherm een keer gehad toen de aansluiting van het beeldscherm op het moederbord los zat. Weer goed contact laten maken en hij doet het nog steeds. Was overigens na een scherm reparatie, vervangen van een een defect cover. Was ook een 5520 meende ik.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zou misschien wel opgelost kunnen worden maar indien je garantie hebt wil je er zelf niks aan doen en gewoon laten herstellen. Probleem is dat het heel lastig is om onderdelen te vervangen en te testen in een laptop en dat vervangen vaak duurder is dan een nieuwe aanschaffen.

Ik zou het eerst eens proberen zonder accu, enkel aan het stopcontact, kijken of het aan de accu ligt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mr_Jr.
JapyDooge schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:09:
Willekeurig onderdelen er uit trekken om te kijken of het dan wel werkt?
Bij eens aan de lader opstarten zonder:
- Accu
- Harddisk
- Optische drive

Blijft ie dan wel aan? Een voor een terugplaatsen om te kijken waar het mis gaat. CPU fan stuk en komt 'ie over z'n max temp?
De harddisk zal ik nog proberen, deze heb ik over het hoofd gezien, de CPU lijkt niet over z'n max temp te komen aangezien de laptop zelf best koud aan voelt.
Tsurany schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:10:
Het zou misschien wel opgelost kunnen worden maar indien je garantie hebt wil je er zelf niks aan doen en gewoon laten herstellen. Probleem is dat het heel lastig is om onderdelen te vervangen en te testen in een laptop en dat vervangen vaak duurder is dan een nieuwe aanschaffen.

Ik zou het eerst eens proberen zonder accu, enkel aan het stopcontact, kijken of het aan de accu ligt.
Had jij ook dat je laptop niet meer aan wilde toen het beeldscherm geen contact meer maakte? :|, het lijkt me wat vreemd dat die daarom niet meer aanslaat, maar het zou zomaar kunnen.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nee want je citeert de verkeerde :P Maar als je beeldscherm geen contact maakt zou hij alsnog uit moeten kunnen gaan als je hem daartoe dwingt, tenzij er kortsluiting gemaakt word.

• Mr_Jr.
Dat lijkt mij ook, aangezien zelfs de lampjes bleven branden ipv knipperen van o.a. harddisk en netwerk kaart, zou kortsluiting ook weg vallen? bij kortsluiting zou de laptop uit moeten vallen ipv een wit scherm geven en totaal geen response geven :?

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Het klinkt mij in de oren als een storing/defect in het voedingscircuit, maar dat kan ook veroorzaakt worden door een brakke harddisk/accu/optical, vandaar :P

• Mr_Jr.
Ik zal het zonder de harddis keen keer proberen, maar aangezien me batterij oplaadt, en zonder batterij op de accu die hetzelfde doet, zal de accu wel in orde zijn.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Zo moeilijk is het toch niet om het even te testen zonder accu?
Assumptions... :P

• Mr_Jr.
Dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd, zoals ik eerder al zei :9, met de accu en netstroom heb ik naar mijn weten alles al geprobeerd.

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

ahhh okay :P

• Mr_Jr.
Nog het een en ander geprobeerd, de laptop met de Fn knop + Esc aangezet, resultaat: de lampjes gaan branden en de fans gaan blazen.. zeer hard blazen. hier blijft de laptop op hangen, ik kan de laptop niet uit zetten ook niet met de aan en uitknop ingedrukt, hij blijft maar blazen... heeft iemand dit een keer meegemaakt? :?

• Mr_Jr.
Ik heb het probleem opgelost.
Voor de mensen die dit probleem ook hebben en de oplossing willen weten:

De Nvidia chip wat op het moederbord zit was overhit, dit is op te lossen door er een verfafbrander boven te houden, ik heb dit gedaan op de hoogste stand voor een minuut of 2, kijk wel uit dat je zo weinig mogelijk plastic smelt, want het zal zeker gaan smelten.

succes!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Whut :X je verhit 'm 2 minuten met een verfafbrander omdat 'ie te warm is?
Rechtstreeks op de chip? :? of op de heatsink...

Was schoonmaken en koelpasta vervangen niet eenvoudiger geweest? :D

• gekke-gerrit
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:48

gekke-gerrit

Happy Swift programmer

nee dat werkt niet, de chip is zo heet geworden dat hij geen goed contact meer maakt, maar 2 minuten is echt overkill teminste, je moet gewoon goed kijken of je te tin ziet glimmen (van de omliggende componenten) wanneer dat zo is, ga dan nog ongeveer 10 sec door, want je kan meer dan alleen je chip weer laten werken met een verfbrander ;) je kan hem dus ook voor eeuwig naar de hardware hemel jagen!

...

• 8819
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 21-12-2016
welke nvidia chip?
de igp of de southbridge ?

En niet zo vreemd de verfbrander die word dik boven de 150 graden waardoor de tin van de chip weer vast smelt .
Zelfde dus als bakken en braden bij de nvidia 8000serie vga kaarten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee