HP Smart Array P400 raidcontroller, systeem boot niet.

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb in het verleden een PERC5i controller gehad met een nagellak mod. Deze controller heb ik toen heel even gebruikt te test maar als vrij snel weer verkocht. (De volgende eigenaar heeft er geen problemen mee gehad en ik ook niet)

Nu heb ik sinds kort een HP Smart Array P400 raidcontroller gekocht. Maar als ik deze in mn server stop wil deze niet booten. Daarom de kaart ook getest in mn werkstation (waar ik de perc5i wel ingehad heb) maar ook dit systeem wil niet meer booten.

Is de kaart defect of heb ik een probleem met de ondersteuning van PCI-E x8 kaarten in mn x16 sloten, is er voor de HP P400 ook een nagellak mod nodig ?

Ik wil nu de mod nog niet uitvoeren om even de reactie van de verkoper af te wachten. Maar ik doe al wel alvast wat research O-)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Probeer de nagellak methode eens, maar dan met een stukje tape. Dat heb ik namelijk ook met mijn PERC5i controller gedaan, heel makkelijk om weer te verwijderen. :D

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Excelb-boy
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Excelb-boy

The MOOVMNT

Heb je de RAIDcontroller wel als eerste in de bootcontroller order gezet? En welke IRQ heeft je RAIDcontroller?

[ Voor 5% gewijzigd door Excelb-boy op 08-10-2010 10:30 ]

• raymonvdm
Ik kan de order niet aanpassen want mijnn systemen starten niet meer op (Krijg geen beeld)

Ik ga in iedergeval zoeken naar de PERC5i mod...

• raymonvdm
Ik heb de P400 nu in een DL140 G3 i.p.v een DL145G3 en nu boot het systeem wel alleen blijft de installatie hangen en gaat de status led van de server op oranje.

Inmiddels heb ik alle beschikbare rompaqs geinstalleerd op de server en is ook de controller geupgrade van v4.12 naar versie v7.22. Maar nu blijft het systeem alsnog hangen na de herkenning van de raidcontroller.

Ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee, en weet niet of het nu van deze moelijke controllers is. Ofdat het gewoon een combinatie probleem is met een DL1xx series.

Is er iemand die voor mij een andere kaartje heeft zodat ik hardware matig RAID1 kan doen (Citrix Xen Server) of heeft er iemand een P400 liggen zodat ik het een en ander kan uitsluiten ?