Toon posts:

Internetbankieren vanaf Fortis Zakelijk naar Giro ING

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

• tweak!
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 30-10-2010
Medetweakers,

Daar ik er bij de ING telefoonlijn niet doorheenkom (al 10 min. gewacht tot 3maal toe & het is een 0900 nummer) probeer ik het maar via deze weg.

Heeft iemand enige ervaring hoelang de transactie duurt als er geld wordt overgemaakt via internetbankieren van Fortis zakelijk naar een girorekening van ING?

Het is gisteren (07-10-2010) omstreeks 18:30uur overgemaakt vanaf de Fortis Zakelijk rekening.

Heb zelf natuurlijk ook al het internet doorgezocht maar helaas geen echt betrouwbare informatie.

• Brons
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-09 10:36

Brons

Fail!

Omdat je het om 18:30 hebt overgemaakt zal de werkelijke transactie pas vandaag plaatsvinden. Afhankelijk van wanneer de banken de batches draaien zal je het vandaag of morgen op de rekening zien verschijnen. Ga echter maar uit van morgen maandag.

Overigens zullen ze je aan de telefoon niets nuttigs kunnen vertellen.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Bank naar giro duurt in de regel 24 tot 48 uur, met uitschieters daargelaten. Weekenden niet meegerekend.

• Cadezo
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Vraag en antwoord

Hoe lang duurt het overboeken van geld naar een andere bank?
Een overboeking van Fortis Bank naar een andere bank of de Postbank duurt 1 tot 4 werkdagen.
Ga maar van maandag uit, dan zal het waarschijnlijk binnen zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Cadezo op 08-10-2010 09:21]

• tweak!
Brons schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:17:
Omdat je het om 18:30 hebt overgemaakt zal de werkelijke transactie pas vandaag plaatsvinden. Afhankelijk van wanneer de banken de batches draaien zal je het vandaag of morgen op de rekening zien verschijnen. Ga echter maar uit van morgen.

Overigens zullen ze je aan de telefoon niets nuttigs kunnen vertellen.
Ik zag enige tijd geleden (circa 2 weken) op de website van ING staan wat neerkomt op het volgende:
Er worden vanaf heden 3X op 1 dag transacties verwerkt, 9 uur, 12 uur en 22:00 uur.
Indien iemand NA 22:00 uur geld overboekt zal het de volgende werkdag op de rekening staan, in de weekenden worden geen tracsacties meer verwerkt.
Dan zul ik het volgens ING dus vandaag binnen moeten hebben?
redfoxert schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:17:
Bank naar giro duurt in de regel 24 tot 48 uur, met uitschieters daargelaten. Weekenden niet meegerekend.
Geldt dit ook voor Zakelijk naar giro?

• Fastmatti
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 04-03-2011
Je kunt nu wel in paniek een topic openen, maar het enige wat je kunt doen is wachten. Of als het echt vandaag moet dan zul je een spoedoverboeking moeten doen. Kost je 4,50 via internet en 14,50 op een ABN kantoor.

Wordt het uiteraard wel dubbel betaald!

[Voor 10% gewijzigd door Fastmatti op 08-10-2010 09:25]

• tweak!
Fastmatti schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:24:
Je kunt nu wel in paniek een topic openen, maar het enige wat je kunt doen is wachten. Of als het echt vandaag moet dan zul je een spoedoverboeking moeten doen. Kost je 4,50 via internet en 14,50 op een ABN kantoor.

Wordt het uiteraard wel dubbel betaald!
Hoezo uit paniek een topic openen? Ik vraag om informatie, als je niet wilt reageren hoeft dat echt niet hoor !
Ik weet ook wel dat ik moet wachten, maar lees mijn vraag dan goed door, dan weet je dat ik eigenlijk niks kan met jou info.
BTW. Is er van ABN geen sprake

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
tweak! schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:20:
[...]
Geldt dit ook voor Zakelijk naar giro?
Volgens mij is zakelijk naar giro geen enkel verschil met normale consumenten overschrijvingen maar daar ben ik geen expert in.

• Brons
  • Laatst online: 12-09 10:36

Brons

Fail!

Ik heb behoorlijk wat informatie met overboekingen maar ik kan eigenlijk nooit een regelmaat ontdekken in de tijden. Mijn ervaring is dat geld dat na kantoortijden overgemaakt is de 2e werkdag op de rekening staat. Ik zou er dus ook vanuit gaan dat je het geld maandag hebt. Er is echter best wel een kans dat het er vandaag op komt te staan.

Als het spoed is kan je het beste een spoedoverboeking gebruiken, dan weet je zeker dat het snel op de andere rekening staat.

• tweak!
Brons schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:28:
Ik heb behoorlijk wat informatie met overboekingen maar ik kan eigenlijk nooit een regelmaat ontdekken in de tijden. Mijn ervaring is dat geld dat na kantoortijden overgemaakt is de 2e werkdag op de rekening staat. Ik zou er dus ook vanuit gaan dat je het geld maandag hebt. Er is echter best wel een kans dat het er vandaag op komt te staan.

Als het spoed is kan je het beste een spoedoverboeking gebruiken, dan weet je zeker dat het snel op de andere rekening staat.
Klopt, echter heeft de persoon de boeking al uitgevoerd & kan dat nu helaas niet meer ongedaan maken.

• Fastmatti
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 04-03-2011
tweak! schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:26:
[...]

Hoezo uit paniek een topic openen? Ik vraag om informatie, als je niet wilt reageren hoeft dat echt niet hoor !
Ik weet ook wel dat ik moet wachten, maar lees mijn vraag dan goed door, dan weet je dat ik eigenlijk niks kan met jou info.
BTW. Is er van ABN geen sprake
Aangezien jij halve informatie geeft kan ik niet weten dat jij diegene bent die het geld moet ontvangen. Dus als je het geld echt nodig hebt zal er een spoedoverboeking moeten plaatsvinden en zul jij het andere bedrag terug moeten storten.

[Voor 13% gewijzigd door Fastmatti op 08-10-2010 09:34]

• tweak!
Fastmatti schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:33:
[...]

Aangezien jij halve informatie geeft kan ik niet weten dat jij diegene bent die het geld moet ontvangen. Dus als je het geld echt nodig hebt zal er een spoedoverboeking moeten plaatsvinden en zul jij het andere bedrag terug moeten storten.
ALS je het topic goed had doorgelezen had je gezien dat ik zei:
"Dan zal ik het volgens ING dus vandaag binnen moeten hebben?"

• Orion84
  • Laatst online: 22:08

Orion84

Admin General Chat

Fotogenie(k)?

Ik ga dit topic op slot doen om een paar redenen:

Ten eerste heeft het heeft maar betrekkelijk weinig te maken met Shopping. Daarnaast is dit informatie die je gewoon bij de betreffende banken kan opzoeken/navragen, zoals Cadezo in "Internetbankieren vanaf Fortis Zakelijk ..." al opmerkt. Zelfs al zijn er mensen die ervaring hebben met exact dit soort overboekingen, dan nog geeft dat geen betere indicatie dan dat bijvoorbeeld die tekst van Fortis al geeft.
Tenslotte mis ik in dit topic enige vorm van discussiewaarde, die het toch nog interessant zou maken om dit topic open te laten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee