Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier een backup van een database staan van een redelijk groot phpbb forum. Vroeger opende ik het sql file, kopieerde ik alles en plakte ik dat in phpmyadmin - sql...

Dit bestand is echter 180mb groot, kopieren en plakken lukt gewoonweg niet. Het rarbestand in 40mb groot...

Hoe krijg ik deze database weer upgeload naar mijn server ?

alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als het een Linux server is met SSH, is het makkelijk. Bestand (via FTP) op je server zetten en gewoon met de mysql command line importeren/uitvoeren.

Maar wat je ook kan doen is het bestand uploaden en dan een php-script maken die de import uitvoert.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Bigdump does the job, maar ook weer niet als je database te groot is en geëxporteerd met phpMyAdmin met bepaalde inserts.

The sql file die je genereert met de database back-up functie in phpBB zelf, kan je wel gebruiken bij bigdump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283201

Topicstarter
Ik heb in DirectAdmin een backup gemaakt en heb een .sql bestand van 195mb, ben dat nu aan het uploaden naar de server. Kan ik het zo terugzetten ?

Is dat Big Dump zoals hier:

http://www.ozerov.de/bigdump.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:49

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
beste stuur je een mailtje naar je webhost provider met de locatie van de backup op je home folder en laat hun het ff importern. Als je wel shell toegang hebt kun je het vanuit de shell zelf doen. vaak is dit niet het geval.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1