Toon posts:

Beeld/grafische problemen

Pagina: 1
Acties:

• DeJongh
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 03-04-2018
Ben nieuw op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen, Google hielp niet echt.

Ik heb een zelf samengestelde laptop van XXODD, prima ding voor wat die moet doen.

Kreeg alleen toenstraks een melding, die ik helaas iets te snel wegklikte. Meen wat ik zo snel heb gezien dat het iets over een grafische aansturingsprobleem ging.
Tien minuten later kreeg ik opeens allemaal strepen door me beeld en heb ik de laptop opnieuw opgestart. Normaal opstarten ging helaas niet meer en hij blijft in het opstartscherm (Windows 7, zwart scherm met windowslogo en onderin dat lopende balkje) hangen.
Na de laptop een paar keer opgestart te hebben met systeemherstel, nog steeds hetzelfde dat de laptop blijft hangen in opstartscherm.
Nu een aantal pogingen maar laptop in veilige modus (met netwerkmogelijkheden) opgestart en dit werkte raar genoeg wel. Overigens wel met af en toe strepen door het beeld die ook af en toe weer weggaan.
Ik heb net de nieuwste drivers voor de grafische kaart gedownload en geïnstalleerd, alleen na opnieuw opstarten bleef die weer hangen. Dus zit weer in veilige modus dit bericht te typen.

Wat kan het probleem zijn, is het softwarematig (virus ofzo), hardwarematig (grafische kaart kapot) of zit de grafische kaart misschien los?

Grafische kaart is een Nvidia GeForce 8600M GS.

Hoop dat het bericht niet te lang is en jullie me kunnen helpen.

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 23:33
Kan de zoveelste 8serie mobile grafische kaart zijn die het loodje aant leggen is.
Helaas gebeurdt het bij heel veel Nvidia mobile's en normale Gpu's

• DeJongh
Bedankt voor je reply!

Zijn er meer mensen die hetzelfde denken als Mektheb? Vind het namelijk best vreemd dat die in de veilige modus wel gewoon werkt en is het normaal dat die niet helemaal opstart in de normale modus als videokaart kapot is. Ben ook maar een leek op gebied van computers.

Hoe kan ik overigens erachter komen wat voor moederbord ik heb en waar ik kan vinden welke videokaarten hierop passen? Kan ik alvast eens kijken, wat nieuw videokaartje kost (als iemand nog wat goeds 2ehands heeft liggen voor leuke prijs, PM).

• Mektheb
DeJongh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:05:
Bedankt voor je reply!

Zijn er meer mensen die hetzelfde denken als Mektheb? Vind het namelijk best vreemd dat die in de veilige modus wel gewoon werkt en is het normaal dat die niet helemaal opstart in de normale modus als videokaart kapot is. Ben ook maar een leek op gebied van computers.

Hoe kan ik overigens erachter komen wat voor moederbord ik heb en waar ik kan vinden welke videokaarten hierop passen? Kan ik alvast eens kijken, wat nieuw videokaartje kost (als iemand nog wat goeds 2ehands heeft liggen voor leuke prijs, PM).
Het zou wel is zo kunnen zijn je GPU aan je moederbord gesoldeert zit en je dus alleen een nieuw moederbord kan kopen om het te vervangen ( hou er rekening mee het erg duur is dan )
Waarom die misschien in veilige modus het wel doet is omdat hij dan de 3d acceleratie niet gebruikt ( maar dit gok ik ).
Je kan proberen een hele nieuwe installatie te doen en kijken wat er dan gebeurd ?.
En voor een prijs opgave voor je laptop kan je het beste XXOD bellen, maar verwacht 50% van een nieuwe laptop kwa prijs.

Verzendkosten / inbouwkosten / onderzoekskosten / productkosten.

edit: hoe oud is je laptop eigenlijk ?, 2 jaar garantie ?

[Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 08-10-2010 00:14. Reden: Vraagje]

• DeJongh
Ja garantie termijn is helaas verstreken.

Dat van dat de grafische kaart waarschijnlijk gesoldeerd zit wist ik helaas niet. Waar kan ik dit ergens terugvinden?
Zoals in de 1ste post al vermeld, het gaat om Nvidia GeForce 8600M GS, weet niet of jullie hier iets aan hebben.

• Mektheb
DeJongh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 00:32:
Ja garantie termijn is helaas verstreken.

Dat van dat de grafische kaart waarschijnlijk gesoldeerd zit wist ik helaas niet. Waar kan ik dit ergens terugvinden?
Zoals in de 1ste post al vermeld, het gaat om Nvidia GeForce 8600M GS, weet niet of jullie hier iets aan hebben.
Wat is het volledige type nummer van je XXOD ?.
Alst goed is kan je op hun website alle speceficaties bekijken.

Niet elke laptop is met een GPU uitgerust die je kan vervangen, de 1 wel de andere niet.
Een 8600M volgens mij wel, maar ik durf het niet te zeggen.
Ik zou zeggen bell XXOD morgen en vraag zoveel mogelijke informatie en eventuele prijsopgave van "stel".

• DeJongh
Enigste wat ik van typenummer kan vinden is: 8252D.

Zal morgen idd XXODD eens bellen.

Bedankt voor je hulp tot nu toe!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee