Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

LaCie Starck Voeding

Pagina: 1
Acties:

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 13:28
Hallo,

Lang geleden dat ik nog eens een topic opende.. Maar ik heb een probleem waar ik zo geen antwoord op weet/vind/heb gevonden.
Onlangst (vandaag dus :) ) kocht ik een LaCie Starck (ziet er wel bruut uit). Ik kom terug op mijn school, koppel hem aan mijn laptop (Hp ProBook 6540b) en alles gaat zonder problemen, ook zonder de extra voeding-via-usb.

Dan kom ik thuis, nadat ik muziek van mijn laptop erop zette, sloot ik hem aan op mijn game-pc, en ik hoor daarbij een tikkend geluid uit de Starck komen. Dus ga ik prompt op zoek naar een foutmelding, of probleemomschrijving online. Deze heb ik dus gevonden en ze geeft 2 mogelijke problemen die zich kunnen voordoen. 1) de schijf is kapot 2) krijgt niet genoeg voeding van de USB poorten (en als nota: sommige laptops hebben hiermee problemen).

Ok 1 is het dus al niet want hij werkt op mijn laptop, dus ik probeer alle combinaties van USB poorten, maar geen enkele gaat, hij blijft tikken.

Ik vind het dus bizar dat hij van mijn laptop wel genoeg krijgt, en van mijn pc niet, dus mijn voorlopige oplossing is: data via pc en extra stroom via laptop USB :+ Is er maw een manier om meer stroom op mijn USB aansluitingen te krijgen? (front aansluitingen alsook de aansluitingen achterkant van de pc zijn USB 2.0, moederbord is Asrock P45XE).

Iemand die me hier raad kan over geven? Ik hoor het graag.

Sorry trouwens voor de dubbelzinnige topictitel :F