Na 5 maanden geklooi ben ik het wel een beetje zat aan het worden. Ik heb een 2de pc staan, niets bijzonders, 1 videokaart, dvd brandertje, hdtje etc. Geen superduursnelmonster, maar gewoon een pc om filmpjes op te kijken en om langames mee te spelen. Nu heb ik al 5 maanden lang zeer veel last van BSOD's. Dit kan tijdens idle'n zijn, tijdens gamen, bij het opstarten, afsluiten, tijdens herinstallatie, maakt niet uit. Het vermoede bestond in het begin dat het aan de videokaart lag, omdat hij leek te crashen bij games en films. Was niet de oplossing. Ik ben toen het volgende gaan vervangen:
Moederbord: AsusP5KPL-AM/EPU,s775
Powersupply: OCZModXStream Pro 600W
Geheugen: 2gig ocz geheugen (foutje, had 4 gig moeten zijn)
Videokaart: Sapphire RADEON HD 5770
Hd vervangen
Alle sata kabels vervangen.
3x windows opnieuw geinstallerd (Windows 7 Ultimate 64bit)
Alle drivers geupdate en niet geupdate (om te kijken of het mischien een nieuwe versie probleem was met het 1 of ander) en nog steeds krijg ik bsod's.
Memtest gedraait, 7 cycles, helemaal geen fouten
De enige originele onderdelen zijn een dvd brander, cpu (E8400) en m'n computerkast.
9 van de 10 keer geeft de minidump het volgende aan: Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+90c7f ) Na een tijdje komen er andere probably caused by, maar mijn vermoeden is dat dan mijn windows installatie nogal over de zijk is van het vele onverwacht rebooten dat niet alles meer perfect loopt.
Natuurlijk op zoek gegaan op internet, maar veel verder dan, is je pc niet te heet (nee), heb je wel al je drivers geupdate (ja) en draai eens een memtest kwam ik niet.
Moet ik nu daadwerkelijk maar m'n dvdspeler, cpu en kast gaan vervangen om dit zwaar irritante probleem op te lossen? Of is er toch een software oplossing hiervoor die ik over het hoofd heb gezien?
ps. wat een zwaar achtelijke actie moet je uit voeren om die minidumps uit te lezen, programmeerdebugtools downloaden en een symbolserver instellen (wat nog steeds niet werkt, maar dat terzijde) om alleen maar te kijken wat de minidump nou aangeeft
Moederbord: AsusP5KPL-AM/EPU,s775
Powersupply: OCZModXStream Pro 600W
Geheugen: 2gig ocz geheugen (foutje, had 4 gig moeten zijn)
Videokaart: Sapphire RADEON HD 5770
Hd vervangen
Alle sata kabels vervangen.
3x windows opnieuw geinstallerd (Windows 7 Ultimate 64bit)
Alle drivers geupdate en niet geupdate (om te kijken of het mischien een nieuwe versie probleem was met het 1 of ander) en nog steeds krijg ik bsod's.
Memtest gedraait, 7 cycles, helemaal geen fouten
De enige originele onderdelen zijn een dvd brander, cpu (E8400) en m'n computerkast.
9 van de 10 keer geeft de minidump het volgende aan: Probably caused by : ntoskrnl.exe ( nt+90c7f ) Na een tijdje komen er andere probably caused by, maar mijn vermoeden is dat dan mijn windows installatie nogal over de zijk is van het vele onverwacht rebooten dat niet alles meer perfect loopt.
Natuurlijk op zoek gegaan op internet, maar veel verder dan, is je pc niet te heet (nee), heb je wel al je drivers geupdate (ja) en draai eens een memtest kwam ik niet.
Moet ik nu daadwerkelijk maar m'n dvdspeler, cpu en kast gaan vervangen om dit zwaar irritante probleem op te lossen? Of is er toch een software oplossing hiervoor die ik over het hoofd heb gezien?
ps. wat een zwaar achtelijke actie moet je uit voeren om die minidumps uit te lezen, programmeerdebugtools downloaden en een symbolserver instellen (wat nog steeds niet werkt, maar dat terzijde) om alleen maar te kijken wat de minidump nou aangeeft

blup