Toon posts:

iMac 27" (2010 model) start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Elazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-09 17:17
Ik ben heel blij met mijn iMac maar in windows ging deze, terwijl ik een weekje zonder problemen windows gebruikte, iMac uit. Geen probleem dacht ik. Maar toen ik op de aan knop drukte wou deze niet meer aan. Het enige dat gebeurde is dat er een rood lichtje kwam bij mijn koptelefoon jack. Als ik de uit knop langer indruk dan gaat het lichtje uit. Tot nu toe werkt deze niet en ik heb alles geprobeerd. Toetsenbord combinaties en ook het opnieuw insteken van de RAM.

Heeft iemand voor deze avond een oplossing AUB???? Ik sta op het punt gek te worden.

• JunkieVirus
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-09 18:09
stroom gedurende aantal minuten eraf gehad? dus echt de stekker eruit?

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

• Elazz
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 20-09 17:17
ik hoop dat het gaat werken. 10 minuten zal dan wel goed zijn

• Kettingspanner
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 11-08 23:45
en??

'k heb d'r geen verstand van....

• Mektheb
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:01
Garantie ? misschien heb je wel een defect who knows

• aramdin
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 17-04 21:01
Ben ook wel benieuwd wat het was...

ND-Photo.nl (Portfolio) / Ducked.nl (Blog)

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 20:15
Het rode lichtje is de laser voor optisch geluid, windows heeft geen goede drivers daarvoor waardoor dat lampje altijd brand. niks om je druk over te maken :) even de stroom eraf inderdaad en dan opnieuw proberen. Het feit dat je optische lampje gaat branden betekend dat het waarschijnlijk niet aan de voeding oid ligt :)

gewoon nee.

• souderkeamer
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

Op tijd de option knop indrukken. Volgens mij gaat onder apple (ook tijdens het opstarten) nooit zomaar optisch audio aan. En kan heel goed zijn dat bij het opstarten van windows hij blijft hangen op een zwart scherm.

Of gebeurt er helemaal niets? En hoe zit het met je apple "dong" of hoor je "het breken van glas" . Hoor je wat, had je je geluid de laatste keer aan. Steek eens een koptelefoon in de audio uit en hoor je dan wat?

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• johnkeates
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-09 21:36
Probleem lijkt dat de computer wel start(te) maar er geen beeld was. Hij stond dus aan (optical out was actief) maar de gebruiker kreeg geen I/O (lees: beeld / toetsenbord / muis).

• souderkeamer
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-12-2020

souderkeamer

Hobo en Techniek

altijd lastig als je toetsenbord niet werkt... |:( Eh.

Als het niet lukt, om io te gebruiken. HD eruit, Mac installatie DVD erin. Dan hoort de computer automatisch de setup op te starten.

Aanvulling van vorige post: Als de ⌥-key indrukken-vasthouden voor het aanzetten van de mac niet werkt, vrees ik dat er wat goed mis is. (Ander toetsenbord kun je ook proberen, dan is het de alt knop)

[Voor 35% gewijzigd door souderkeamer op 13-10-2010 00:06]

Beheersen wij het brein of beheerst het brein ons?

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:05

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor wat betreft het booten met toetscombinaties is het handig om te zorgen dat je een bedraad toetsenbord hebt. Dit sluit problemen met Bluetooth uit.

Launching containers into space

• MoietyMe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36

MoietyMe

zij/haar

Indien mogelijk opstarten vanaf een externe HDD install. Dan sluit je uit dat het iets met de HDD is.

• corwl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-03-2011
Weg brengen dat ding ! Niet zelf gaan kloten je hebt gewoon garantie als hij uit 2010 komt.

Iets wat je nog kan proberen om een gebroken RAM module uit te sluiten is met zo min mogelijk bankjes opstarten. Als hij dan wel boot weet je zeker dat je een defecte RAM module hebt , of slot maar daar zou ik in 1ste instantie niet van uit gaan.

• MoietyMe
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36

MoietyMe

zij/haar

Je kunt ook tijdens het opstarten de 'D' ingedrukt houden. Dan kom je in diagnostische modus. Daar kun je een test doen waar hij de hardware controleert.

Als dat niet werkt zou ik een afspraak maken bij een APR. Of als je Apple Care hebt iemand langs laten komen van Apple. Die repareren het dan ter plekken :)
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee