Toon posts:

Macbook probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Toen ik laatst op mijn macbook het zwarte appeltje op de menubalk wilde veranderen in het oude gekleurde appeltje, ging dat niet helemaal goed.

Sindsdien kan ik niets meer opstarten, laptop start wel gewoon, maar ik ga geen programma's openen. Niet vanuit de finder, dock, icoontjes die op het bureaublad stonden, niets.

Schone installatie dacht ik dus, maar het logo met de installatie dvd opent hij ook niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Helemaal reset, en daarna pas op mac osx installeren oid?

Groet
Bas

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:44

Grin

Ride si sapis.

probeer eens onder een ander user account programma's te openen.
Nauurlijk werk je niet dagelijks onder je admin account (dat doet toch niemand? ;)) dus je zou dat een kunnen proberen.
Met de disk utility de schrijfrechten (verify/repair disk permissions) herstellen zou ik ook even proberen.
Succes!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg heb ik de verbose mode geactiveerd tijdens het opstarten, dus disk erin en opstarten met c werkt ook niet. Helaas moet die gedeactiveerd worden in de terminal, waar ik dus niet meer in kom. Iemand nog een idee?

Ik werk trouwens wel altijd onder admin account, omdat niemand anders deze gebruikt?
Is dat vreemd?

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:06
Of je start de laptop op vanaf de DVD doormiddel van de option knop (de knop links van de Command en rechts van de CRTL). Deze druk en houd je vast direct nadat je de macbook aanzet. Dan kan je kiezen waarvan af je wilt booten. Kies hier dan voor de DVD. Als je dan installeren aanklikt zet de installatie eigenlijk alleen de systeem bestanden terug. Kan je weer verder gaan waar je was.

[ Voor 10% gewijzigd door Pendora op 08-10-2010 07:32 ]