Toon posts:

Camera beeld online

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• tomo-dj
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 24-08 16:23
Dag,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een programma waarmee ik onze camera beelden online kan krijgen in een web browser.

Momenteel kan ik de beelden wel remote bekijken via het programma x-irs maar het probleem blijft dat het niet gemakkelijk is om de beelden waar en wanneer te bekijken want je moet wel dat programma hebben..

Wanneer ik bijvoorbeeld op vakantie ben en ik wil even snel beelden live bekijken dan moet ik eerst het programma downloaden en dat wil je niet.

Ik wil dus een pogramma hebben wat ik via een url webpage kan bekijken..

De recorder waar de beelden worden opgenomen is de eyclop CCTV manual: http://www.citadelbeveili...nden/20_Xyclop%20X401.pdf

Mijn vraag is of dit mogelijk is en of jullie zo weten via welk programma dit kan?

Wat ook een andere mogelijkheid is dat we het streamen naar een andere pc en via die pc de beelden online gooien..

Ik kan de beelden momenteel bekijken via het IP / PORT en de login..

Ik hoor graag jullie ideén..

• Spikey
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 19-09 22:51

Spikey

picture plz?!

tomo-dj schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:55:
Ik kan de beelden momenteel bekijken via het IP / PORT en de login..
wil dat zeggen dat het apparaat ook een web interface heeft waarop je de beelden kunt zien? want dan zou je volgens mij in je router poort x kunnen doorverwijzen naar dat apparaat.

anders een soort viewer-pc eraan hangen met dat programma draaiend en dan een screen-capture stream toegankelijk maken via een website.

Nikon + meuk |Flick!|Specs

• Nomad
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:16

Nomad

a.k.a. Martijn

schopje over de schutting naar Netwerken. Hoop dat de vraag daar beter thuis hoort :).

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• tomo-dj
@spikey volgensmij heeft die geen web interface er is alleen een programma waar je het ip adres en de port invult en dan kun je daar de beelden bekijken.

Ik zal morgen even google over wat je aangeeft..

@nomad ja klopt wist niet goed waar het thuis hoorde :) Bedankt!

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Een aantal IP-camera's/servers hebben de mogelijkheid om images naar een FTP-server te uploaden.
Configureer dit zodat je (bijvoorbeeld 1x per minuut) een upload doet naar je webspace voor een homepage ofzo, en je bent klaar.

Als je het nog mooier wilt maken, knutsel je er een stukje HTML omheen met een auto-refresh.

[Voor 3% gewijzigd door Bloodshot op 08-10-2010 18:35]

• xares
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 22:06
WebcamXP gebruiken wij voor onze IP cameras.

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 23:54
xares schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:24:
WebcamXP gebruiken wij voor onze IP cameras.
gaat hier om cctv camera's op een recorder met netwerk functie.
Alleen als ik het goed begrijp heeft deze geen web interface maar echt alleen netwerk. Nu zou je ook bv een coax -> ethernet convertor kunnen nemen en deze gebruiken voor het live beeld. (je hangt het dan, als dan niet parallel) op de monitor uitgang.

Of gewoon voor een deftige nieuwe recorder gaan welke zelfs werkt op een iphone en dergelijke (native app)

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• tomo-dj
klaasbram schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 20:40:
[...]

gaat hier om cctv camera's op een recorder met netwerk functie.
Alleen als ik het goed begrijp heeft deze geen web interface maar echt alleen netwerk. Nu zou je ook bv een coax -> ethernet convertor kunnen nemen en deze gebruiken voor het live beeld. (je hangt het dan, als dan niet parallel) op de monitor uitgang.

Of gewoon voor een deftige nieuwe recorder gaan welke zelfs werkt op een iphone en dergelijke (native app)
Het is niet alleen vanaf het netwerk want ik kan de beelden vanaf thuis ook bekijken alleen heb ik het programma X-IRS nodig.. Ik heb trouwens ook een online iets gevonden daar heb je alleen plugins voor nodig.. Nu zou ik het alleen nog zelf willen bouwen?

Via de website: http://www.h264ip.com

EDIT: Ik kan die player ook op me eigen website krijgen: http://ts-media.nl/view/test.html

Alleen dit is eigelijk nog niet wat ik wil.. Ik wil namelijk ook bijvoorbeeld maar 1 camera hebben voor bijvoorbeeld de bezoekers dat ze die kunnen bekijken op de website?

[Voor 12% gewijzigd door tomo-dj op 09-10-2010 03:16]

• 42dpi
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:59

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik zou zeggen WebcamXP werkt snel ondersteund ook bestuurbare webcams en is gratis voor niet commercieel gebruik.

Si vis pacem, para bellum

• Bloodshot
Andere suggestie: Neem/bouw een simpel Linux-servertje (op een oude Pentium 3 ofzo) die een WGET doet van het image van de CCTV-server en het image vervolgens upload naar webspace. Hele zaakje in CRON hijsen en je hebt volgens mij wat je zoekt.

• tomo-dj
@bloodshot dat zou kunnen maar ik wil eigelijk de beelden ook apart kunnen splitsen.. Ik wil bijvoorbeeld camera 3 ook voor de gebruikers toegangkelijk maken voor bijvoorbeeld de website. Wanneer we deze cam dan met afbeeldingen gaan lopen laden is dat natuurlijk niet helemaal zo mooi..

Ik denk nog steeds dat er wel een manier moet zijn dat ik bijvoorbeeld met een soort van script gewoon een IP, port, gebruiker en wachtwoord de beelden moet kunnen bekijken..

Op internet kan ik alleen niet heel veel vinden.. Het probleem wat ik nu ook nog heb met de player die ik nu heb is dat ik op school de beelden niet kan bekijken omdat port 50000 hier geblokkeerd is en daar moet ik natuurlijk ook nog een oplossing voor hebben..

• Bloodshot
@tomo-dj: Dit kan nog steeds met mijn voorstel. Het hangt er maar net vanaf hoe groots je de webspace optuigt. Elke camera in een aparte map op laten slaan, en een .htaccess die daarbij hoort is een optie.

Over het blokkeren van poort 50.000: Praat hierover met de netwerkbeheerder(s) om tot een oplossing te komen. Dat is beter dan proberen om hun beleid te omzeilen.

• tomo-dj
Bloodshot schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 09:53:
@tomo-dj: Dit kan nog steeds met mijn voorstel. Het hangt er maar net vanaf hoe groots je de webspace optuigt. Elke camera in een aparte map op laten slaan, en een .htaccess die daarbij hoort is een optie.

Over het blokkeren van poort 50.000: Praat hierover met de netwerkbeheerder(s) om tot een oplossing te komen. Dat is beter dan proberen om hun beleid te omzeilen.
Oke dat zou inderdaad kunnen dan zet ik het huidige programma gewoon 4x open en elke keer open ik bijvoorbeeld een andere camera? En dan moet ik van 4 camera's gewoon steeds screens maken? Maar dan zit ik nog wel steeds met het screen verhaal? Verder noem ik dan de school maar een voorbeeld maar stel ik ben in Amerika op vakantie dan moet ik daar de beelden ook kunnen bekijken dus ik moet rekening houden dat daar bijvoorbeeld die port ook gebokkeerd is..

Wanneer je dan iets in het web hebt ingebouwd zou die port niet geblokeerd moeten kunnen worden? Bijvoorbeeld het screen verhaal dat zou dan gewoon werken omdat je in de browser alleen maar die images laat zien?

Ik ga nog even verder met google voor een programma of aplicatie die gewoon vanuit het IP en de port werkt.. Mocht ik echt niks anders kunnen vinden dan zijn er nog wat opties..

Zoals een PCI kaart in een pc bouwen en de beelden na die pc sturen en vanuit die pc live gooien of inderdaad het verhaal met de images..
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee