Verwijderd

Topicstarter
Hai. Een filosofische vraag. Denk je dat er mensen kunnen zijn die het geheim van het universum snappen. Die hebben gezien hoe het allemaal werkt. Zou dat kunnen? En zo ja, zou je het dan delen - zoiets inzichtvols dat misschien maar heel weinig weten. Iets dat jou erg uniek zou maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 20:08 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Euh Bob... iets minder roken?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Konstantine
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-03 16:50
Wat is 'het geheim van het universum dan'?

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre

• f2ostie
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-03 16:07
²
drugs are bad mmm'kay

Verwijderd

En ik altijd maar zeggen dat er geen domme vragen zijn...... Boy was I wrong. 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Jullie vinden het raar, maar hij niet:

(@vanaf 1:18)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 20:52 ]

Verwijderd

Atomen zijn ruimteschepen!!!!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 04:26
Christopher Langan, "slimste man ter wereld"
Wikipedia: Christopher Langan

De man is aanhanger van Intelligent Design, en beweert oa binair bewijs voor het bestaan van god te kunnen leveren

International Society for Complexity, Information, and Design
ISCID fellows
http://www.iscid.org/fellows.php

Michael J. Behe
...
Christopher Michael Langan
...

Trump II - Project 2025 tracker

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Konstantine schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:14:
Wat is 'het geheim van het universum dan'?
42. Lijkt me duidelijk?

Edit-

Voor de non-hackers:

"Answer to the Ultimate Question of Life, the Universe and Everything"

[ Voor 22% gewijzigd door ToeingTheLine op 07-10-2010 21:16 ]

Life is what you others make it.

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Bier !

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Verwijderd

Vraag het deze professor, hij heeft er een duidelijke visie op:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SVtaRujtttk]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 21:20 ]

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:07:
Hai. Een filosofische vraag. Denk je dat er mensen kunnen zijn die het geheim van het universum snappen. Die hebben gezien hoe het allemaal werkt. Zou dat kunnen? En zo ja, zou je het dan delen - zoiets inzichtvols dat misschien maar heel weinig weten. Iets dat jou erg uniek zou maken.
'k Zou er ook niet op in moeten gaan maar ach, tis donderdag avond. :P

Het geheim van het universum. Het klinkt mooi. Maar ik ben bang dat er niet echt een geheim is.
Maar om even door te gaan; is het uberhaupt mogelijk om alles te weten?

Dit laatste is namelijk, naar mijn idee, paradoxaal. Je kan niet alles weten, als je namelijk alles weet, dan weet je ook het antwoord op de vraag: "Weet ik alles?". Maar als je dat antwoord zou verifiëren dan kom je in een loop terecht. Je gaat eerst alles na buiten deze vraag (dat houdt je gewoon lang bezig). Maar dan ga je ook opnieuw na of je het antwoord weet op de vraag: "Weet ik alles?" dus ga je weer alles na et infinitum.

Voor wat betreft geheimen van het universum, het zijn simpelweg dingen die wij nog niet weten. Het is bijvoorbeeld nogsteeds niet duidelijk wat en hoe donkere materie zich verhoud binnen ons universum. Dat is een geheim. Of hoe een 'theorie van alles' eruit ziet. Ook nog even een geheim. Tot we erachter komen. Dan is het geen geheim meer.

Als je met geheim impliceert dat er iemand moedwillig informatie achterhoud, wie zou dat dan moeten wezen en waar komt deze dan vandaan? Plus, hoe kan het zijn dat die iemand de informatie wel bezit?

Vragen, vragen. Allemaal vragen. :P

Ik denk dat de persoon boven mij in het filmpje het allemaal weet. Stiekem. Maar ook alleen als hij heel veel wiet 'tot zich genomen' heeft. :>

[ Voor 4% gewijzigd door MistrX op 07-10-2010 21:42 ]

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-12 04:26
Langan "theorie van alles" heet "Cognitive-Theoretic Model of the Universe".

Die theorie heeft geen peer-review ondergaan, en op physicsforums.com heeft men geen hoge pet van hem op:

"his CTMU masterpiece consists largely of undefined jargon, not known to real experts and not explained by Langan himself.

That is the sure sign of a crackpot.

I have a Ph.D. from Stanford in elementary particle theory: I know a great deal about quantum mechanics. I also am co-patentholder on several patents that apply information theory to various problems in computer and communication systems.

Quantum physics and information theory are two of the subjects Langan appeals to in his CTMU work. Part of the point is to make it sound as if you would recognize the profundity of his writing if only you understood all of the technical background as he does. Well, in those two fields, I do understand the technical background, and his use of those subjects is a sham: it only seems impressive to people who are as ignorant of those subjects as Langan is."
www.physicsforums.com/showthread.php?t=211052&page=3

Trump II - Project 2025 tracker

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Iedereen weet toch dat het geheim van het universum 42 is?

Deze topic voldoet bij lange na niet aan de eisen voor een goed W&L-topic. Lees de FAQ eens door en probeer het eventueel nog eens met een startpost die wat meer vlees om het lijf heeft en uitnodigt tot een interessante discussie.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.