schijf wordt niet meer gezien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338044

Topicstarter
hallo

ik stel deze vraag namens een vriend, we hebben vanmiddag een ssd voor zijn pc gekocht.
we hebben deze geïnstalleerd en gelijk win7 64bit opnieuw geïnstalleerd op zijn computer.

maar wat blijkt nu, zijn oude hhd(wd 1tb) wordt niet meer gezien in Windows. tijdens de installatie is die wel te zien bij de keuze waar je Windows wilt installeren, ook wordt de schijf in de bios gewoon gezien.

weet iemand wat we verkeert doen en hoe we dit weer kunnen oplossen?? want aan 60gb heeft die nooit genoeg en het moet toch gewoon kunnen dat die meerderen schijven ziet?

ik weet de spec's niet uit mijn hooft mochten deze nodig zijn zal ik deze aan heb vragen, ook als jullie nogmeer informatie nodig hebben hoor ik het graag.

ik hoop dat iemand weet wat wij fout doen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360016

Staat de hardeschijf ingesteld d.m.v. een jumper? Zo ja, staat die goed?
Wellicht als je naar systeembeheer gaat dat je de HD eerst moet formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hij staat gewoon via een sate kabel, ik zou niet weten wat het is via een jumper,
hij is geformatteerd tijdens de installatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338044 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:30:
hij staat gewoon via een sate kabel, ik zou niet weten wat het is via een jumper,
hij is geformatteerd tijdens de installatie
Ga eens op de betreffende computer naar systeembeheer en dan naar Opslag beheer.
Zie je daar wel de schijf staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het probleem is opgelost de schijf moest nog een naam krijgen, heeft die gedaan en nu wordt die herkent.
bedankt voor de reactie daarvoor hebben we het gevonden door bij systeem beheer te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338044 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:37:
het probleem is opgelost de schijf moest nog een naam krijgen, heeft die gedaan en nu wordt die herkent.
bedankt voor de reactie daarvoor hebben we het gevonden door bij systeem beheer te gaan kijken.
Had al zo'n vermoeden, ahfijn.
Veel plezier ermee.
Pagina: 1