Toon posts:

Movist als eerste keus

Pagina: 1
Acties:

• kx22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:56
Ik heb alles door en doorgezocht, maar hierover kon ik echt niets vinden!
Bij VLC in Windows was het mogelijk om VLC als standaard media speler te gebruiken. Alle videofiles worden als eerste geopend met VLC. Dit wil ik ook graag met Movist.
Maar hoe?!

Mvg,
Kx22

• Henk Poley
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 05:50
Installeer eens MisFox, daarmee kan je protocollen en bestandsextensies aan programma's koppelen.

Je kan ook in het context menu in finder de Option/Alt-knop ingedrukt houden, dan veranderd "Open met" in "Open altijd met dit programma".

[Voor 55% gewijzigd door Henk Poley op 07-10-2010 18:20]

• Taurnil
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 13:15
rechtermuisknop klik op een video of muziek file, dan toon info.
onderaan staat "openen met" en daar een programma waar hij het altijd mee opent.

klik op dit programma voor een dropdown lijstje en selecteer hier het programma waarmee je wilt
dat dit bestand voortaan wordt geopend. daarna als je je programma gekozen hebt klik je op de knop
"wijzig alles" zodat die dit programma nu bij al de soort gelijke files toe past.

nu weet ik even niet meer zeker dat die, als je bijv. een avi file pakt en dit op toe past, dat het dan ook wordt toe gepast op andere video files.

dit is hoe ik het in ieder geval doe voor mijn VLC op mac.

• OK13
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 13:11
Ja dat kan zo inderdaad. Maar als je dat voor.avi doet is het alleen coor.avi. Maw. Je moet het dus voor ieder bestandstype apart doen.

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:47
Als je via 'toon info' gaat zit er een knop onder 'change all' dan doe je het dus voor elk bestand, anders enkel inderdaad voor het huidige bestand.

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• kx22
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 19:56
Ok bedankt!
Dit is wat ik zocht. Nu moet ik wel even wachten tot ik allemaal verschillende files heb. Dan kan ik het allemaal openen met Movist (wat een geweldig programma!, start bij waar je laatst gebleven was).

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 25-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

ZpAz schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:07:
Als je via 'toon info' gaat zit er een knop onder 'change all' dan doe je het dus voor elk bestand, anders enkel inderdaad voor het huidige bestand.
Daar zocht ik nu al 2+ jaar naar!
Te lui om het te google'en.....

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Taurnil
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 13:15
ZpAz schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:07:
dat is dus wat ik zei, alleen in het nederlands :P maar goed. maar met elk bestand bedoel je alle soorten video/muziek files op zijn mac, of alleen alle avi's of mp3's ? want daar heb ik zelf eigenlijk niet op gelet.
dacht dat die het dan deed voor alle video/muziek files....

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee