• jeroenduiven
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10-2010
Hallo allemaal,

Ik heb een GROOT probleem! Ik kan niet meer online gamen en aangezien PES11 bijna uit is, is de kans groot dat ik dat niet ga overleven... :)

Het probleem is als volgt: bij het menu 'Instellingen en verbindingsstatus' (onder Netwerkinstellingen) is de status weergegeven van alle relevante instellingen m.b.t. de internetverbinding (verassend niet waar?). Bij mij staan daar onder andere de volgende instellingen weer gegeven:

Internetverbinding; ingeschakeld

Verbindingsmethode: Draadloos

Signaalsterkte: 100%

Adresinstellingen: automatisch

Er staat ook een IP adres met daarbij tussen haakjes: Alleen privénetwerken

Als ik in het menu Internetverbinding testen de internetverbinding ga testen, krijg ik de melding: Mislukt (time out tijdens poging om IP-adres op te halen)

Heb ik het probleem zo goed omschreven? En kan iemand mij hierbij helpen??????

Alvast bedankt en een vriendelijke groet,
Jeroen

• MLGlegit
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 05-01-2011
Wat heb je zelf al geprobeerd ?

Lijkt me een probleem met je DHCP server aangezien je PS3 geen I.P krijgt van je router.

Wat voor router heb je ? En werkt het wel als je er een UTP-kabel inplugt ?

• denwilly
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 10-09 10:32
Signaalsterkte? de volle 100 procent?
Sta je vlak naast de router? Dan gebruik je beter een utp kabel.
Anders eens internetverbinding opnieuw instellen en zoeken naar jou router.
Geeft hij hierna nog 100%?

• jeroenduiven
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 14-10-2010
Thx voor jullie snelle reactie!

Signaalsterkte is 100%. Daarom vond ik het ook zo gek! (maar ik moet je zeggen dat ik er ook niet heeel erg veel verstand van heb) Om mijn probleem wat duidelijker te maken had ik misschien ook even moeten melden dat ik voorheen (in een exacte gelijke samenstelling) nooit problemen heb gehad met online gamen. Ben er alleen een tijdje tussenuit geweest en toen deed ie het niet meer...

Ik zal vanavond eens checken wat voor router ik gebruik. Hier kom ik nog op terug. (Ik heb zo even geen UTP-kabel voor handen, ik ging er vanuit dat eenmaal draadloos ook probleemloos internetten zou zijn) Misschien is het nog niet zo'n gek idee om de internetverbinding opnieuw in te stellen.

I'll be back!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-09 00:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

De WiFi van de PS3 heeft bij sommige routers en acces points kuren, in het algemeen is de WiFi van de PS3 al vrij instabiel (Fat model teminste, weet niet of dat bij de nieuwe ook weer zo is).

Sowieso zou ik je voor online games al gewoon een UTP kabel adviseren, alleen maar omdat dit voor een betere verbinding zorgt.

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:57
Dit soort problemen zijn bij de PS3 bekend. Ineens kunnen er netwerkproblemen optreden die daarvoor nooit waren opgetreden.

Meestal ziet hij geen netwerkverbinding meer.
Advies: Bel helpdesk van PS3.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee