Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik een hd-film gedownload en wil die via de harde schijf afspelen op mijn televisie.
(bij een mkv-bestand was dat al gelukt). Helaas blijkt het nu m2ts-formaat te hebben. Welke converter kan (redelijk snel, het heeft nml geen zin om een hele dag te converten) deze naar een van onderstaande formaten omzetten en voor welk formaat (instellingen) kan ik het beste kiezen zodat er geen kwaliteitsverlies ontstaat?

Bij voorbaat dank.

Conny

De volgende filmbestanden worden ondersteund: (*.mpg/*.mpeg/*dat/*.ts/*.trp/*.tp/*.vob/*.mp4/*.mov/*.mkv/*.dvix/*.avi/*.
asf/*.wmv/*.avi(motion-jpeg)/*.mp4(motion-jpeg)/*.mkv(motion-jpeg))
Videoformaat : DivX3.11, DivX4.12, DivX5.x, DivX6, Xvid1.00, Xvid1.01, Xvid1.02, Xvid1.03, Xvid1.10 beta-1/beta-2,
Mpeg-1, Mpeg-2, Mpeg-4, H.264/AVC, VC1, JPEG, Sorenson H.263
Audioformaat: Dolby Digital, AAC, Mpeg, MP3, LPCM, HE-AAC, ADPCM, WMA
Bitsnelheid: 32 kbps tot 320 kbps (MP3)
Extern ondertitelformaat : *.smi/*.srt/*.sub(MicroDVD,Subviewer1.0/2.0)/*.ass/*.ssa/*.txt(TMPlayer)/*.psb(PowerDivX)
Intern ondertitelformaat: alleen XSUB (Dit is het ondertitelformaat dat in DivX6 bestanden wordt gebruikt)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat had je zelf al gevonden:?

Enne, leuk dat je gedownload heb, maar volgens mij is dit een gevalletje illegaal...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-01 11:04
MKV wordt toch ondersteund ?
http://www.matroska.org/

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 13:17
nou 't mag nog dat downloaden maar voor hoelang nog
uploaden mag niet

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

The Eagle schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:39:

Enne, leuk dat je gedownload heb, maar volgens mij is dit een gevalletje illegaal...
Gisteren Woberator.mkv gedownload en de dag ervoor Sintel.mkv, vrij legaal allemaal :)

Ontopic... ffmpeg of een windows variant er van gaat je wel helpen. Maar m2ts is eigenlijk .mpg :) dus ik denk dat je apparaatje het wel zal eten.

[ Voor 18% gewijzigd door Skinkie op 07-10-2010 20:21 ]

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:39:

offtopic:
Niet noodzakelijk natuurlijk. Er zijn zat films die legaal te downloaden zijn in .mkv formaat :) Als ik m'n geld in zou moeten zetten, zou ik ook gokken dat we het hier over een illegale download hebben, maar dat mag je (vind ik) niet zomaar concluderen uit de TS.

@TS: Geef eerst eens aan wat je zelf al hebt geprobeerd. Uit je topic start blijkt namelijk niet dat je zelf al moeite hebt gedaan om het probleem op te lossen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Welke tv heb je? Een Philips of LG?

Je kunt de extentie veranderen in .ts. Soms lukt dat wel als de codecs in de container tenminste worden ondersteund.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2010 09:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:12:
Welke tv heb je? Een Philips of LG?

Je kunt de extentie veranderen in .ts. Soms lukt dat wel als de codecs in de container tenminste worden ondersteund.
Ik heb het inderdaad veranderd in .ts en hij doet het nu wel. Het type televisie was de LG 42LE5510.
Probleem is nu de ondertiteling, maar dat zal ik eens bekijken. Er is Nero Media Home 4 essentials bijgeleverd, wellicht dat ik daar iets mee kan.moet doen.

Bedankt voor jullie reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar het was nu een MT2S-bestand en die stond er niet tussen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:24:
[...]

Ik heb het inderdaad veranderd in .ts en hij doet het nu wel. Het type televisie was de LG 42LE5510.
Probleem is nu de ondertiteling, maar dat zal ik eens bekijken. Er is Nero Media Home 4 essentials bijgeleverd, wellicht dat ik daar iets mee kan.moet doen.

Bedankt voor jullie reacties.
Die ondertitels kun je ook los downloaden. Makkelijker dan te extracten uit de film. Ondertitelbestand exact dezelfde naam geven als het filmbestand (muv de extentie uiteraard) en in dezelfde map als de film zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:30:
[...]

Die ondertitels kun je ook los downloaden. Makkelijker dan te extracten uit de film. Ondertitelbestand exact dezelfde naam geven als het filmbestand (muv de extentie uiteraard) en in dezelfde map als de film zetten.
Oke, nam aan dat als er staat dat nederlandse ondertiteling bij het downloaden erbij stond, je deze ook kon selecteren. Je doelt waarschijnlijk op een site die deze los aanbied. Zal dat eens dit weekend proberen,
ben benieuwd of hij het dan herkend (zag wel in de handleiding dat je het op de tv kan synchroniseren).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Oke, nam aan dat als er staat dat nederlandse ondertiteling bij het downloaden erbij stond, je deze ook kon selecteren. Je doelt waarschijnlijk op een site die deze los aanbied. Zal dat eens dit weekend proberen,
ben benieuwd of hij het dan herkend (zag wel in de handleiding dat je het op de tv kan synchroniseren).
Meestal herkennen de mediaspelers die in tv's zijn ingebouwd alleen losse ondertitelbestanden. De in mkv's e.d. ingebouwde bestanden zijn vaak niet selecteerbaar. Je moet wel een ondertitel zien te vinden die qua synchronisatie past bij de film. Maar meestal lukt dat wel.
Pagina: 1