Toon posts:

Geen internet, na herstart wel

Pagina: 1
Acties:

• J0ey
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 29-08 19:04
Hoi,

Ik heb sinds een paar maanden last van een nogal vervelend probleem. Als ik mijn computer opstart heb ik geen internetverbinding, maar als ik dan herstart werkt het wel. Ik dacht dus eerst dat het een hardware probleem was, maar nadat ik mijn nieuwe computer binnen heb heb ik het nog steeds. Ik heb het met-en zonder drivers geprobeerd maar het probleem blijft maar. Heeft iemand een idee? Mijn internetprovider is Ziggo.

Specs:

Intel Core i7-Asus P6T SE-GTX460-6GB Kingston 1333

Windows 7 64bit

Ziggo

• tweak!
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 30-10-2010
Wat voor netwerkkaart?
Modem/Router/Hub/Switch?

EDIT: En wat heb je zelf al gedaan & geprobeerd?

[Voor 35% gewijzigd door tweak! op 07-10-2010 15:55]

• J0ey
Onboard netwerk kaart van mijn Asus P6T SE. Router is de Linksys Cisco. Modem zal ik vanavond even kijken.
EDIT: En wat heb je zelf al gedaan & geprobeerd?
Geen drivers-Windows drivers-nieuwe drivers. Andere computer natuurlijk.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22:45
Als een andere computer hetzelfde probleem heeft, is misschien je router (DHCP) het probleem. Ipv een herstart kun je ook via een dos-prompt je IP instellingen opvragen via

ipconfig /all

en via

ipconfig /renew

kun je de router vragen om een nieuwe toe te sturen. Geef ons eens de output van deze commando's.

Hattrick: Thorgal Eagles

• J0ey
O sorry, ik ben vergeten te melden dat hier nog een computer staat die het probleem niet heeft, staat ook aangesloten op dezelfde router. Daarom is het dus zo vreemd, maar mn vorige PC had het ook al dus ik twijfel toch echt of het aan de computer zelf ligt.

• tweak!
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 30-10-2010
J0ey schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:20:
O sorry, ik ben vergeten te melden dat hier nog een computer staat die het probleem niet heeft, staat ook aangesloten op dezelfde router. Daarom is het dus zo vreemd, maar mn vorige PC had het ook al dus ik twijfel toch echt of het aan de computer zelf ligt.
Ik neem aan dat je bekabeld internet gebruikt?
Sluit het UTp kabeltje eens aan op een andere poort?

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

probeer eens:
code:
1
2
3
ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Bloodshot
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22-09 16:27
Router is "de Linksys Cisco".
Iets meer duidelijkheid zou welkom zijn: Welke router? Welke firmware? Welke versie?

Wat is het IP-adres van je PC op het moment dat het niet werkt? 0.0.0.0 of een 169-adres?

• J0ey
Daar zal ik ook nog even naar kijken, hoewel ik betwijfel of het aan de firmware ligt omdat zoals al gezegd de andere PC hier er helemaal geen last van heeft.

• Equator
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 08:38

Equator

Crew Council

Bowmore & Laphroaig fan

Ik zou persoonlijk eens een andere kabel proberen voor die ene computer. Ook kan je kijken naar de snelheidinstellingen van je onboard netwerkkaart. Als die op "Auto" staat, dan kan je hem proberen vast te zetten op "100Mbit / Full Duplex" (In gevan van een 100Mbit switch in je router) of op "1Gbit/sec" (als je een Gigabit switch in je router hebt)

Waarschijnlijk gaat er daar ergens iets fout.

Overigens kan het geen kwaad om wat meer informatie te verstrekken. Helaas is mijn kristallen bol naar de reperateur, dus kunnen we niet op afstand zien welk type router je hebt, en wat je verder aan instellingen hebt staan ;)

[Voor 22% gewijzigd door Equator op 09-10-2010 10:04]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee