Partitie's aanmaken in een RAID Array!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356693

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik download nogal veel, en daardoor word mijn HDD een grote rommel. Nou heb ik 2 schijven in RAID 0 staan. En vroeg ik me af ik de 2 schijven die nou als 1 worden getoond, ook in partitie's op kon delen, zonder dat ik enige problemen krijg. Dan zou ik mijn Downloads namelijk op de 2e partitie kunnen zetten.

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja dat kan prima. Je OS ziet niet dat het 2 lossen schijven zijn, maar benaderd gewoon het volume dat op de array staat. Dit kun je partitioneren zoals je wilt (nu zou ik gedownloade dingen niet direct op een RAID0 volume zetten, tenzij het dingen zijn die je maar heel even nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17:39

aap

Terw_Dan schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:59:
(nu zou ik gedownloade dingen niet direct op een RAID0 volume zetten, tenzij het dingen zijn die je maar heel even nodig hebt.
Off-topic: gedownloade dingen kunnen toch juist goed op RAID-0? Als je disk crasht, kun je ze later altijd weer opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356693

Topicstarter
Sorry voor mijn late reactie.

Zoals altijd zijn jullie weer erg duidelijk over mijn vraag, en begrijp ik nu dat ik gewoon kan beginnen met partitioneren. Ik laat weten of het vlekkenloos is verlopen, als ik er klaar me ben!

Erg bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-06-2024

Big Womly

Live forever, or die trying

Let wel even op dat je je huidige partitie niet gaat formatteren, want dan ben je wel ff alles kwijt ;)
Resizen en nieuwe partities aanmaken

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia