Toon posts:

Inloggen met de mac mislukt

Pagina: 1
Acties:

• Samert
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 11-10-2010
Beste mensen

Als ik de computer aanzet, dan logt ie automatisch in als beheerder. Terwijl het de bedoeling is
dat ik aanmeld als mezelf. Nu heb ik bij systeemvoorkeuren, accounts de optie automatisch inloggen uitgeschakeld. En heb ik lijst met gebruikers aangevinkt. Maar elke keer als ik inlog, meld ik me automatisch aan als beheer. Hoe kom ik van dit probleem af. Mac versie is 10.6.

MVG Samert

• Whieee
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 17:49

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

System Preferences - Security - Disable Automatic Login. En zorg dat je users een password hebben, dat helpt ook. Overigens is er op Google behoorlijk wat te vinden over het uitschakelen van automatisch inloggen onder OSX. Een klein beetje inzet verwachten we wel op GoT ;)

Launching containers into space

• Samert
Bedankt voor je reactie, maar als ik lokaal inlog als beheerder, en op dat hangslotje mezelf heb ingelogd (als beheerder). Kan ik dat niet aanvinken? Iemand een idee?

MVG

• Samert
Niemand een idee??

• Grin
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-09 09:07

Grin

Ride si sapis.

http://www.macvswindows.c...e=User_Account_Management
EN
http://www.macworld.com/a...6/2006/06/protectmac.html
En dan met name tip 5.
Ik krijg een beetje 'klok/luiden/klepel' gevoelens wanneer ik je verhaal lees, no offence.

[Voor 20% gewijzigd door Grin op 07-10-2010 16:22]

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Samert
Hoe bedoel je? Is er iets aan het verhaal wat je niet begrijpt
Grin schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 16:09:
http://www.macvswindows.c...e=User_Account_Management
EN
http://www.macworld.com/a...6/2006/06/protectmac.html
En dan met name tip 5.
Ik krijg een beetje 'klok/luiden/klepel' gevoelens wanneer ik je verhaal lees, no offence.

• Liegebeest
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-09 18:51
Mmm, het verhaal is een beetje een wir-war geworden van accounts en beheerders. De kern van de zaak lijkt me in elk geval dat je (minstens) twee accounts hebt op het systeem: een admin account en een non-admin account. En jij wilt er voor zorgen dat er niet automatisch in wordt gelogd bij het opstarten.

Je hebt in elk geval gelijk dat je als beheerder het vinkje -wel- hoort aan te kunnen passen. Vreemde zaak, mede omdat je bij je eerste post zegt dat je'm wel hebt aangepast. Maar om nogmaals Whieee's punt te herhalen, je moet -twee- dingen doen:

1. Het automatisch inloggen uitzetten.
2. Je user accounts moeten allemaal een password hebben.

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee