[Excel2007] Minder kolommen zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Ik heb een excelbestand met zo'n 700 kolommen. Dat is dus net meer dan AA t/m ZZ waardoor AAA, AAB etc. in gebruik genomen zijn.

Alleen nu gaat het bestand helemaal door tot ZZZ, wat zo''n 17000 kolommen zijn. Hierdoor is excel erg langzaam geworden en kan ik niet meer fijn horizontaal scrollen. Als ik 1 tikje scroll dan ben ik namelijk al voorbij al mijn gebruikte kolommen.

Kan ik op 1 of andere manier instellen dat A(XX) t/m ZZZ verwijdert worden?

Ik heb al geprobeerd alle kolommen te selecteren en dan hide te doen, alleen daar wordt mijn bestand niet sneller op en dan is mijn horizontale scrollbalk mega groot waardoor ik nog niet normaal kan scrollen zoals het hoort.

[ Voor 19% gewijzigd door Blue_Fear op 07-10-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Blue_Fear schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:18:
Ik heb een excelbestand met zo'n 700 kolommen. Dat is dus net meer dan AA t/m ZZ waardoor AAA, AAB etc. in gebruik genomen zijn.

Alleen nu gaat het bestand helemaal door tot ZZZ, wat zo''n 17000 kolommen zijn. Hierdoor is excel erg langzaam geworden en kan ik niet meer fijn horizontaal scrollen. Als ik 1 tikje scroll dan ben ik namelijk al voorbij al mijn gebruikte kolommen.

Kan ik op 1 of andere manier instellen dat A(XX) t/m ZZZ verwijdert worden?
copy-paste alle gevulde cellen in een schoon werkblad.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
funk-e schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:20:
[...]

copy-paste alle gevulde cellen in een schoon werkblad.
Pfff, idiocracy. Wat ben ik dom :D enw at kan het simpel zijn xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit komt normaal gesproken weer goed als er niks in die kolommen staat (na zeg selecteren en delete) en je opslaat en weer inlaadt. Echter, kolom ZZZ bestaat nooit in Excel, want het loopt tot XFD, dus ik heb geen idee wat hier aan de hand is. :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten